Tomas (vardas pakeistas paciento prašymu) – šauktinis. Apie savo prievolę tėvynei jis sužinojo praėjusiais metais. Karinės medicinos ekspertizės komisija turėjo priekaištų dėl vaikino sveikatos, konkrečiau – akių būklės, tad nusiuntė jį tirtis į vieną didžiausių sostinės poliklinikų.

Vaikino teigimu, šioje įstaigoje gydytoja nustatė „lęšiuko išnirimą“ ir nusiuntė jį tirtis į Santariškių klinikas – gali reikėti operacijos.

„Tai šiandien pagaliau atėjo ta diena, kada atėjo vizito valanda. Taip, šiandien, po 7+ mėn skubiai patekau i 3 lygio kontorą“, - feisbuke rašė vaikinas.

Čia, jo teigimu, ir prasidėjo problemos – registratūroje jam buvo pranešta, kad jo vizitas nebuvo užregistruotas. Buvo pasiūlyta atvykti gruodžio 12 d. Kita galimybė – keliauti privačiai bei sumokėti nemažą sumą.

„Kadangi galimybės dvi - brangi arba po vizitas po 7 mėnesių - ir nei viena nėra džiuginanti, nuvažiavau i nuostabiausią polikliniką aiškintis, kaip greičiau patekti, kur man reikia“, - rašė Tomas.

Poliklinikoje vaikiną pribloškė abejingumas jo situacijai – ką jam daryti, čia paaiškinta nebuvo. Vėl nuvykęs į Santariškių klinikas Tomas išgirdo viltingą atsakymą – jam, kaip šauktiniui, su siuntimu gydymas turėtų būti taikomas be eilės.

Registratūros darbuotoja vaikiną užrašė vizitui po dviejų savaičių bei pažadėjo pranešti, jei bus galima atvykti anksčiau. Vilniečio istorijai įgavus tokį didelį socialinį pagreitį, pas gydytojus jis pateko daug greičiau, tačiau pripažįsta iki šiol nesuprantantis, kodėl buvo siuntinėjamas nuo vienų durų prie kitų ir tik viena darbuotoja jam pranešusi apie jo teises.

Klinikos: pacientas nebuvo užsiregistravęs

Vaikino istorija buvo persiųsta Santariškių klinikoms. Pateikiame neredaguotą jų atstovų atsakymą.

„VUL Santariškių klinikos teikia tretinio (t.y., aukščiausio) lygio medicinos paslaugas. Santariškių klinikų Konsultacijų poliklinikoje teikiama pagalba, kai reikalinga aukštesnio lygio konsultacija. Dėl tokios konsultacijos būtinumo sprendimą priima pirminio ar antrinio lygio specialistas (pavyzdžiui, poliklinikos gydytojas). Čia pacientai kreipiasi tik konsultacijoms, t.y. naujam gydymo etapui, su nauju siuntimu. Tai reiškia, jog pacientai mūsų gydytojų konsultacijai turėtų būti nukreipiami juos gydančių gydytojų, jei šie nusprendžia, kad yra tam būtinos indikacijos/priežastys. Tokiais atvejais pacientą siunčiantis gydytojas rašo siuntimą, kuris galioja 30 dienų iki registracijos. Siuntime taip pat turi būti nurodyta, ar tai skubi konsultacija, ar ne. Jeigu būtina skubi konsultacija, tuomet pacientas – ar jis būtų šauktinis, ar ne, bus priimamas skubos tvarka. Tais atvejais, kai siunčiantis gydytojas nenurodo, jog konsultacija turi būti skubi, pacientas registruojamas planinei konsultacijai. Mūsų gydytojai pasitiki savo kolegomis ir visada atsižvelgia į jų sprendimus – ar pacientui būtina skubi konsultacija, ar ne. Tokius sprendimus priima ne pats pacientas, o jį gydantis gydytojas.

VUL Santariškių klinikose planinei specialistų konsultacijai būtina užsiregistruoti. Atkreipiame Jūsų dėmesį dar ir į tai, jog į mūsų klinikas kreipiasi žmonės iš visos Lietuvos, srautas yra didžiulis, todėl registruojantis su siuntimais, konsultacijos reikia palaukti. Visi pacientai kreipiasi dėl svarbių priežasčių ir visiems pacientams yra reikalingos gydytojų konsultacijos. Vien per vieną dieną Santariškių klinikų akių ligų gydytojai konsultuoja (bei atlieka visus reikalingus tyrimus) apie 140 pacientų.

Registruotis į Santariškių klinikas galima keliais būdais. Pats patogiausias - internetu: www.sergu.lt. Registruojantis internetu, būtina atidžiai skaityti ir užpildyti visą reikalingą informaciją. Internetinę registraciją dar turi patvirtinti mūsų įstaigos registratorės, kurios patikrina, ar visa būtina informacija konsultacijai yra pateikta. Registracija patvirtinama SMS žinute. Tik gavus patvirtinimą SMS žinute registracija yra įgaliojanti. Patvirtinimo žinutėje pateikiama visa informacija, kur ir kada pacientas turi atvykti, kokius dokumentus turi turėti. Tad pacientas, nesulaukęs patvirtinimo, turėtų pasidomėti, kodėl taip nutiko, gal trūksta kokios nors informacijos. Tokiu atveju registracijos nepasimeta, mat pacientas prisijungia prie savitarnos ir mato visas savo registracijas ir registracijų būkles.

Be to, dar galima registruotis telefonu: 1815 (visą parą); (8 5) 2365 113; (8 5) 2365 112. Tačiau ir šiuo atveju visa registracija vykdoma per www.sergu.lt ir tolimesnis registracijos patvirtinimo kelias yra toks pats (patvirtinimas SMS žinute ir kt.).

Norime atkreipti dėmesį į tai, kad mūsų klinikų elektroninėje sistemoje yra fiksuojami visi pacientų apsilankymai ar registracijos pas gydytojus (nesvarbu, ar tai yra atliekama internetu, telefonu, ar kt.). Mūsų duomenimis, toks pacientas nebuvo užsiregistravęs akių ligų gydytojo konsultacijai bei neturėjo ir nepateikė tai patvirtinančios trumposios žinutės. Taip pat mūsų jokie akių ligų gydytojai nėra niekada tokio paciento nei konsultavę, nei operavę.

Mes visuomet esame atviri klausimams, pageidavimams, pastebėjimams –- turime savo socialinį tinklapį ir internetinį puslapį, kuriame galime atvirai bendrauti.

Visada yra liūdna skaityti neigiamus pacientų atsiliepimus apie mūsų medikų darbą. Viena vertus, dėl to, kad tai dažniausiai būna emocinės pacientų ar jų artimųjų iškrovos, kita vertus dar ir dėl to, kad mes esame nelygiose pozicijose – juk apie mūsų darbą bet kas, bet ką gali išmanyti ir komentuoti viešai, tuo tarpu mes neturime teisės net prasitarti, kokia konkrečiu atveju buvo situacija. Kaip žinote, kiekvienas pacientas įstatymiškai turi teisę į privatumą, gydymo įstaiga tokių teisių neturi.

Todėl galime kalbėti tik bendrais bruožais. Mes kartais pastebime dar ir tai, kad dažniausiai pretenzijas kelia net ne patys sunkiausi pacientai – tokie pacientai tikrai tikisi ir, žinoma, sulaukia pagalbos. Pretenzijas kartais kelia tie, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių patys būna neteisūs. Skaudžiausia, kad pastarieji trukdo teikti pagalbą kitiems, o dažnai ir ypatingai sunkiems pacientams. Tokiais atvejais mūsų medikai jau įpratę žaibiškai įvertinti paciento būklę ir, kiek įmanoma, atsiriboti nuo psichologinio smurto. Tik gaila, kad jis pasitaiko pakankamai dažnai. Žinoma, kiekvienam žmogui juk atrodo, kad tik jo susirgimas yra išskirtinis. Todėl mūsų medikai turi išlikti ramūs, užtikrinti ir profesionalūs. Tiesiog žmonėms reiktų labiau pasitikėti medikais. O ypač tais, kurie nuolat juos gydo.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (310)