„Nebeturime kantrybės su mūsų Skuodo medicina. Gyventojai negauna elementariausios pagalbos. Tiek su šeimos gydytojais, tiek su Priėmimo skyriumi. Pas šeimos gydytoją atvykus registruotu laiku laukiama po kelias valandas, vaikai karščiuojantys laukia eilėse su visais, – laiške rašo skuodiškė.

– Skuodiškiai priversti registruotis į kitus miestus! Mano šeima jau daugiau kaip metai registruoti Mažeikiuose, kiti bėga į Mosėdį, Kretingą. Mokame didžiausius pinigus už sveikatos draudimą, o pagalbą turime gauti kituose miestuose, bet privažinėti juk ne kiekvienas gali!“

Su „Delfi“ bendravusi moteris sakė, kad Skuodo gydymo įstaigoje darbuotojai dažnai elgiasi nepagarbiai.

Kaip sakė skuodiškė, Mažeikiuose problemų, susijusių su gydymo įstaigomis dar neturėjo.

„Į polikliniką turi ateiti tą pačią minutę, kada paskirtas vizitas, jokių stovinėjimų prie durų ir laukimų, – pasakojo moteris. – Po 15 minučių iš poliklinikos jau išeiname su tyrimų atsakymais.“

Dėl situacijos aiškinasi

Kaip informavo Skuodo rajono savivaldybės administracijos Teisės, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus vyriausioji specialistė Sandra Staniūtė, iš gyventojų Skuodo rajono savivaldybės vadovai yra gavę žodinių pastebėjimų (oficialių raštiškų nusiskundimų negauta), problemos minėtos tos pačios, kaip ir akcentavo „Delfi“ skaitytojai.

„Pastabos visada perduodamos Skuodo pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriui, aiškintasi, kodėl paslaugos netenkina gyventojų, spręsta, kaip paslaugų kokybę pagerinti“, – laiške savivaldybės poziciją pateikė S. Staniūtė.

Sprendžiant šiuos klausimus, 2019 m. gruodžio mėnesį vyko susitikimas su gyventojais ir Skuodo pirminės sveikatos priežiūros centro atstovais.

„Pastaruoju metu atsiliepimų sulaukiama ir teigiamų, ir neigiamų, – sako savivaldybės atstovė. –
Gyventojai pagal poreikius renkasi medicinines paslaugas atitinkamose įstaigose.“

Su „Delfi“ bendravusi moteris sakė, kad šis klausiamas buvo aptartas ir su miesto meru, tačiau nuo to laiko reikšmingų pokyčių nepastebėta.

Skuodo rajono savivaldybės meras Petras Pušinskas sako, kad situacija yra nuolat stebima. Gavus nusiskundimų, stengiamasi išklausyti visas puses ir objektyviai įvertinti situaciją, tačiau yra ką taisyti ir gerinti. „Turime sutelktai dirbti, ieškodami ir pritraukdami gydytojus, mažindami gydytojų darbo krūvius, gerindami įstaigų materialinę bazę“, – pasisako meras.

Pripažįsta, kad buvo kritinė padėtis

Kaip laiške rašė direktoriaus pavaduotoja Dalia Mažeikienė, VšĮ Skuodo pirminės sveikatos priežiūros centras (toliau – Skuodo PSPC) nėra poliklinika ir negali teikti daugiau paslaugų, nei numatyta įstatymais, t. y. teikia tik pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugas (tai yra šeimos gydytojo ir odontologo teikiamos paslaugos). Poliklinikų pavadinimus ir funkcijas išsaugojo keletas didmiesčių įstaigų, kuriose teikiamos ir pirminės, ir ambulatorinės specializuotos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, t. y. gydytojų specialistų (chirurgo, gydytojo ortopedo traumatologo, kardiologo, vaikų ligų gydytojo, oftalmologo, otorinolaringologo, endokrinologo ir dar daugelio kitų profesinių specializacijų gydytojų) teikiamos paslaugos.

„Laiške paminėtos ir kitos panašios problemos yra žinomos bei nagrinėtos jau kelerius metus, – sako D. Mažeikienė.

– Tenka pripažinti, kad 2018 m. pabaigoje ir 2019 m. pradžioje buvo susidariusi kritinė padėtis, kai trūko šeimos gydytojų (1 mirė, 1 susirgo, 1 išėjo iš darbo). Sutikime, kad tokius dalykus sunku prognozuoti iš anksto. Situaciją pavyko suvaldyti – Savivaldybės mero pastangų dėka pavyko suorganizuoti 1 šeimos gydytojo atvykimą.“

D. Mažeikienė sakė, kad negali pakomentuoti nepagarbaus darbuotojų elgesio su pacientais, kol nėra žinomų konkrečių faktų.

„Komentuoti nepagrįstos informacijos negalime. Sutinkame, kad darbe pasitaiko visokių nenumatytų situacijų, bet Skuodo PSPC darbuotojai stengiasi pateikti visą informaciją, visada stengiamės, kiek įmanoma geriau padėti besikreipiantiems. Mūsų įstaigoje nuolat vyksta personalo susirinkimai, kurių metu aptariamos problemos, ieškomi jų sprendimo būdai“, – sakė gydymo įstaigos direktoriaus pavaduotoja.

Kaip sakė įstaigos atstovė, šiuo metu dėl COVID-19 karantino susidariusi situacija pakoregavo ir Skuodo PSPC darbą. Vadovaujantis 2020 m. balandžio 9 d. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – ekstremalių situacijų operacijų vadovo spendimu Nr. V-1019 ,,Dėl planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų etapinio atnaujinimoir teikimo ASPĮ plano rengimo reikalavimų“, 2020-05-21 Skuodo PSPC direktoriaus įsakymu Nr. V-119 patvirtintas Planinių šeimos gydytojų ir odontologinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų atnaujinimo ir teikimo VšĮ Skuodo PSPC planas. Juo vadovaujantis, VšĮ Skuodo PSPC centre bus palaipsniui grįžtama prie pacientų aptarnavimo pilna apimtimi.

Šiuo metu galime aptarnauti tik iki 80 proc. galimo pacientų srauto (t. y. vienas gydytojas gali priimti tik apie 18 pacientų per dieną), teikiamas prioritetas nuotolinėms konsultacijoms. Pažymime, kad šiuo metu gydytojų darbo krūvis 30–45 pacientai per dieną (iš jų ir konsultacijos nuotoliniu būdu). Natūralu, kad kartais keliems pacientams tenka palaukti. Užtikriname, kad tie pacientai, kurie pas gydytoją buvo užsiregistravę iš anksto, tikrai priimami paskirtą valandą, – sakė D. Mažeikienė.

– Primename: prasidėjus karantinui, kad pacientai lengviau galėtų prisiskambinti į VšĮ Skuodo PSPC registratūrą, Skuodo PSPC tinklalapyje ir Skuodo rajono laikraštyje ,Mūsų žodis“ buvo paskelbti papildomi telefonų numeriai (8 440) 73 642, (8 440) 73 643, (8 440) 73 644, (8 440) 73 646, kuriais žmonės galėtų kreiptis pagalbos. Tačiau dėl didelio besikreipiančiųjų skaičiaus, šios linijos dažnai būna užimtos.

Numatoma atnaujinti telefoninius ryšius – ruošiamasi įdiegti naujos kartos IP telefoniją, kurios pagalba pacientai lengviau galėtų susisiekti su gydančiu gydytoju. Šiai sistemai įdiegti tikimės Skuodo savivaldybės finansinės pagalbos.“

Įstaigos atstovams pasakius, kad kai kurie skuodiškiai yra priversti medicininių paslaugų vykti į aplinkinius miestus, direktoriaus pavaduotoja akcentavo, kad Skuodo PSPC teikia šeimos gydytojo ir odontologo paslaugas pagal nustatytas paslaugų teikimo apimtis. „Antrinio lygio paslaugų teikti negalime. Pacientai pagal galiojančius įstatymus turi teisę pasirinkti norimą gydytoją ar gydymo įstaigą“, – laiške rašė D. Mažeikienė.

Visgi „Delfi“ skaitytoja iš Skuodo teigė, kad į Mažeikius vyksta ir dėl šeimos gydytojo konsultacijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (159)