Vaistinių tinklo duomenimis, dėl laisvesnio karantino ir judėjimo apribojimų nebuvimo net 92 proc. išaugo saulės kosmetikos pardavimai.
„Vakcinacija nuo COVID-19 infekcijos leido žmonėms grįžti į maždaug įprastą gyvenimą – planuoti išvykas tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse. Daugelis to buvo labai išsiilgę po metų be kelionių, tad natūralu, kad daugelis traukė į šalis, kuriose kaitina pietų saulė, o tam reikėjo pasirūpinti odos apsauga“, – pranešime žiniasklaidai aiškina vaistinių tinklo generalinė direktorė Rūta Bagdonavičienė.
Lieknėjimo ir grožio bumas
Nors liekninančio maisto prekių grupė nėra itin didelė, vis dėlto šios kategorijos prekių pardavimai išaugo net dukart (100 proc.), o lieknėjimui skirtų preparatų šiemet parduota 64 proc. daugiau nei pernai. Taip pat išaugo ir grožiui skirtų maisto papildų populiarumas – jų gyventojai pirmąjį metų pusmetį nupirko 56 proc. daugiau.
„Nors pandemija net ir pasiskiepijus nemažai daliai visuomenės niekur nedingo, supratome, kad amžinai namie, pasislėpę už kompiuterių ekranų, nesėdėsime. Dėl šios priežasties tarp populiariausių prekių šiemet – su grožiu ir lieknėjimu susiję preparatai.
Po metų ant sofos neretas gyventojas susidūrė su keliais papildomais kilogramais, kurie dažnai pašaipiai vadinami karantininiais – žmonės net ėmė konsultuotis su vaistininkais apie tai, kas be sporto pagreitintų svorio metimą“, – komentuoja R. Bagdonavičienė.
Po lieknėjimo – probiotikai
Vaistinių tinklas taip pat suskaičiavo, kad šiemet probiotikų nupirkta 41 proc. daugiau nei pernai, o preparatų nuo rėmens ir padidėjusio rūgštingumo pardavimai padidėjo trečdaliu (35 proc.).
„Viena priežasčių, kodėl šios prekių kategorijos pardavimai šoktelėjo – tai prasta ir nereguliari mityba. Ši galėjo suprastėti dėl persikėlimo dirbti namuose, kur neretai valgoma prie kompiuterio bedirbant, išvis praleidžiami pietūs arba nuolat užkandžiaujama nevertingu maistu.
Tačiau tai taip pat gali būti ir lieknėjimo kulto pasekmė – tai juodoji grožio pusė, kai dėl įvairių dietų ar netinkamai vartojamų lieknėjimo preparatų sutrinka virškinimo sistema. Vėliau viską tenka lopyti refliukso priepuolius slopinančiais vaistais ar žarnynui virškinti padedančiomis gerosiomis bakterijomis“, – akcentuoja vaistinių tinklo vadovė.
Mažiau peršalimo susirgimų, daugiau nerimo
Net 42 proc. sumažėjo maisto papildų ir preparatų nuo peršalimo pardavimai. Taip pat ketvirtadaliu (26 proc.) krito paracetamolio pardavimai.
„Šie duomenys tikriausiai jau nieko nestebina. Natūralu, kad saugodamiesi nuo COVID-19 infekcijos apsisaugojome ir nuo kitų ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų. Todėl reikėjo kur kas rečiau kovoti su peršalimu ar mušti pakilusią kūno temperatūrą. O įprastus maisto papildus paprasčiausiai pranoko papildai, skirti grožiui“, – teigia R. Bagdonavičienė.
Ketvirtadaliu (26 proc.) daugiau nupirkta sausoms akims skirtų priemonių. Maisto papildų nervų sistemai pardavimai padidėjo 6 proc., o preparatų širdžiai – 7 proc.
„Dėl karantino suvaržymų daugiau laiko praleidome prie ekranų – televizorių, kompiuterių, mobiliųjų telefonų. Ypatingai šaltuoju metų laiku. Todėl akys pavargo ir išsausėjo – joms prireikė drėkinančių priemonių. Visai nepavojingai skambantis sausų akių sindromas gali peraugti į rimtesnius sutrikimus, todėl svarbu tam užkirsti kelią kuo anksčiau.
Kalbant apie preparatus nervų sistemai ir širdies veiklai gerinti, pakilimas šiemet nebėra toks ryškus, kaip kad buvo pernai, vos prasidėjus pandemijai. Tačiau noriu pabrėžti, kad nors situacija dėl vakcinų iš dalies pagerėjo, mes vis tiek gyvename įtampą keliančiomis sąlygomis – iš esmės patiriame lėtinį stresą, kuris ne mažiau žalingas mūsų organizmui nei kokia ūminė infekcija“, – konstatuoja vaistinių tinklo vadovė.