Britų „The Guardian“ šį produktą neseniai paskelbė „hipsteriškiausiu“ pasaulio gėrimu.
Tai obuolių actas, pagardintas imbieru ir saldikliu: medumi, klevo sirupu arba cukrumi. Kaip teigia istoriniai šaltiniai, šis obuolių acto gėrimas buvo sukurtas Karibų salyne XVI a., o itin populiarus tapo XVIII a. tarp Amerikos naujakurių, kurie svičelį gerdavo atsigaivinimui po sunkių dienos darbų. Vėliau gėrimas buvo pamirštas, ir tik pastaraisiais metais juo vėl ėmė prekiauti Bruklino parduotuvėlės ir kavinaitės. Rugsėjį „The Guardian“ apžvalgininkas Dave`as Bry šį obuolių acto gėrimą pavadino karščiausia sveikatingumo mada.
„Jei turi citrinos, salotoms ar kitiems patiekalams pagardinti gali naudoti jos, o jie ne, tinka ir šlakelis obuolių acto. Šaukštelį acto išmaišę stiklinėje vandens jo naudoja ir sąnarių skausmų varginami žmonės. Sako, padeda. Aš pati išsitrinkusi galvą visada perskalauju vandeniu su šlakeliu acto. Plaukai tampa labai švelnūs, nes mūsų vandenyje yra nemažai kalcio, kurį actas neutralizuoja“, – sakė K. Vaištarienė.
Vis dėlto, kai kuriems žmonėms sveikuolė patarė vengti šio produkto: „Jei padidintas skrandžio rūgštingumas, nuo acto gali net atsiverti opų. Tačiau tokiu atveju bet kokių rūgščių produktų – braškių serbentų, o ne tik acto, reikėtų vengti“, – įspėjo ji.
Nauja mada vartojimą kilsterėjo 70 proc.
Pavasarį praūžusioje tarptautinėje parodoje „Agro Balt 2016“ lietuviškas obuolių actas iškovojo aukso medalį. „Nors gamybinės produkto savybės nekinta jau 20 metų, reikėjo daug kantrybės, kad sulauktume rimtesnio obuolių acto pripažinimo“, – teigė Aloyzas Ubis, AB „Actas“ vadovas. – Tačiau per pastaruosius penkerius metus Lietuvoje šio produkto suvartojimo kiekis šoktelėjo maždaug 70 procentų.“
Rinkos senbuviai pripažįsta, jog natūralaus acto populiarumo kreivę kelia iš Vakarų ateinančios mados. Pasaulio spauda mirga nuo pranešimų apie Niujorko ir Londono jaunuolius, išprotėjusius dėl naujo madingiausio ir „hipsteriškiausio“ gėrimo – svičelio (angl. switchel), rašoma pranešime spaudai.