Tyrimai dėl padidėjusio kraujospūdžio
Privalomosios medicininės patikros metu Vytautui buvo užfiksuotas aukštas kraujospūdis. Diagnozę kiek vėliau patvirtino ir šeimos gydytoja valstybinėje poliklinikoje ir išrašė siuntimą pas kardiologą.
„Sužinojęs, kad eilės kardiologų konsultacijoms valstybinėse gydymo įstaigose yra mažiausiai 6 mėnesiai, nusprendžiau nelaukti ir, kreipęsis į privatų sektorių, už konsultaciją susimokėti, juolab, kad kraujospūdis buvo ganėtinai aukštas“, – vardijo savo motyvus vilnietis.
Ieškodamas klinikos jis sako neturėjęs jokių prioritetų, tiesiog susidaręs įspūdį, kad pasirinkta privačių medicinos paslaugų įstaiga „veikia greičiausiai ir efektyviausiai“, todėl tikėjęsis ir kokybiškų paslaugų.
Balandžio 29 d. Vytautas apsilankė pasirinktoje privačioje klinikoje. Konsultacijos metu gydytoja kardiologė atliko apžiūrą, taip pat buvo paskirti ir atlikti tyrimai – ramybės elektrokardiograma (EKG), veloergometrija (fizinio krūvio testas) bei širdies echoskopinis tyrimas. Už visas šias paslaugas jis sumokėjo 287 eurus.
Konsultacijos išraše buvo nurodyta pagrindinė diagnozė – hipertenzinė širdies liga be širdies nepakankamumo (stazinio). Tikslesniam ligos diagnozavimui gydytoja paskyrė atlikti paros arterinio kraujo spaudimo (AKS) stebėseną, pasakojo vyras.
„Sutarėme, kad po šio tyrimo bus suteikta papildoma konsultacija tyrimo rezultatų komentavimui. Gegužės 2 d. atvykau į kliniką atlikti jau anksčiau minėtą paros AKS stebėsenos tyrimą. Diagnostinę įrangą į gydymo įstaigą grąžinau gegužės 3-iąją, šis tyrimas kainavo papildomai – 80 eurų“, – tęsė jis.
Konsultacijų telefonu laikas nederinamas su pacientu
Klinikos registratūroje pacientui nurodė, kad gydytoja susisieks telefonu jai patogiu metu gegužės 8 d. ir aptars tyrimo rezultatus.
„Pažymiu, kad nuotolinių konsultacijų laikas šioje gydymo įstaigoje nėra derinamas su pacientu. Tai reiškia, kad visą dieną nuo 10 iki 19 val. tiesiog turi sėdėti ir laukti, kol galbūt tau paskambins gydytoja“, – stebėjosi Vytautas.
Ilgas gydytojo specialisto skambučio laukimas
Gegužės 8 d. Vytautas pasakojo susiderinęs darbą iš namų, nes skambučio laikas nebuvo nurodytas, o klinikos registratūroje jam paaiškino, kad „gydytoja paskambins, kai galės“. Visą dieną nesulaukęs skambučio, 18 val. pats paskambino į klinikos registratūrą, norėdamas pasiteirauti, ar gydytoja nepamiršo ir susisieks aptarti tyrimo rezultatų. Skambutį priėmusi registratūros darbuotoja nurodė, kad gydytoja perkėlė nuotolinę konsultaciją po savaitės.
Istorija pasikartojo po savaitės. Po dviejų savaičių situacija panaši – visą dieną nesulaukdamas skambučio Vytautas vėl ėmėsi iniciatyvos ir pats skambino į registratūrą priminti, kad vis dar laukia kardiologės skambučio. Skambutį priėmusi registratūros darbuotoja nurodė, kad šiuo metu gydytoja konsultuoja pacientą, vėliau sistemoje matyti rezervuotos dar dvi konsultacijos, o 19–19.30 val. sistemoje „pažymėtas rezervas“, tad tuo metu gydytoja ir susisieks. Kai niekas taip ir nepaskambino, 19.45 val. vilnietis dar kartą paskambinau į klinikos registratūrą, bet išgirdo, kad gydytoja darbą jau yra baigusi.
„Ėmiau prašyti, kad galbūt kitas kardiologas galėtų suteikti man konsultaciją ir pakomentuoti tyrimų rezultatus, bet man atsakė, kad klinikoje nėra praktikos perkelti pacientus kitiems gydytojams specialistams, <...>o artimiausią nuotolinę konsultaciją man gali pasiūlyti gegužės 29 d., tarp 10.00 ir 19.30 val. Negana to, registratūros darbuotoja nurodė, kad nuotolinė konsultacija minėtą gegužės 22 d. apskritai net nebuvo registruota“, – negalėjo atsistebėti Vytautas.
Norėdamas būti tikras, jis paprašė nurodyti tikslų gydytojos skambučio laiką bei atsiųsti šį laiką patvirtinančią trumpąją žinutę. Atsakymas ir vėl suglumino – registratūroje jam paaiškino, kad tokios praktikos nėra – žinutės dėl sistemos ypatumų nėra siunčiamos, tačiau patikino, kad tikrai užregistravo jį nuotolinei gydytojos konsultacijai.
„Gegužės 29 d. visą dieną laukiau gydytojos skambučio, tačiau taip ir nesulaukiau. Gegužės 30 d. apie 8.50 val. paskambinau į kliniką ir pasiteiravau, kodėl su manimi vakar niekas nesusisiekė ir nebuvo aptarti tyrimo rezultatai. Registratūros darbuotoja nurodė matanti, jog gydytoja sistemoje pažymėjusi, kad pacientas neatsiliepė. Tačiau, pabrėžiu, tą dieną skambučio iš gydymo įstaigos ar atitinkamo jos kabineto nesulaukiau ir praleistų skambučių sąraše jo taip pat nebuvo (radęs praleistą skambutį, tikrai būčiau perskambinęs ir pats)“, – pasakojo apie savo laukimą vilnietis.
Galiausiai kreipėsi į kitą medicinos įstaigą
Po paskutinio nesulaukto gydytojos skambučio Vytautas paprašė klinikos registratūros personalo neberašyti jo dar vienai nuotolinei konsultacijai – sulaukti medikės skambučio paprasčiausiai nebesitikėjo. Pokalbio su „Delfi“ metu jis pasakojo užsiregistravęs į kitą privačias medicinos paslaugas teikiančią kliniką ir laukiantis vizito pas gydytoją kardiologą.
Kreipdamasis į pasirinktą kliniką vilnietis sako laukęs sklandaus paslaugų teikimo, ligos diagnozės ir gydymo paskyrimo, tačiau tyrimo rezultatų įvertinimas ir aptarimas buvo perkeltas kelis kartus, apie tai nesuteikus išankstinės informacijos ir su juo nesuderinus.
„Apie tai, kad konsultacijos perkeliamos, apskritai net nebūčiau sužinojęs, jei pats, savo iniciatyva nebūčiau kelis kartus kreipęsis į gydymo įstaigą siekdamas išsiaiškinti situaciją“, – pabrėžė jis.
„Esu įsitikinęs, kad toks gydymo įstaigos personalo elgesys ne tik pažeidžia mano, kaip paciento, teises į kokybišką ir operatyvų gydymą, bet ir apskritai kelią rimtų klausimų dėl privataus asmens sveikatos priežiūros sektoriaus veiklos ir požiūrio į pacientą. Mano sveikatos būklė dar nėra kritinė, tad palaukti galiu. Tačiau kiek yra tokių atvejų, kai taip „perkėlinėjami“ pacientai savo eilės taip ir nesulaukė? Vargu, ar kas veda tokią statistiką, juk ji niekam nebūtų paranki“, – neslėpdamas kartėlio kalbėjo pacientas.
Privačias medicinos paslaugas teikiančios klinikos komentaras
„Kardiolitos klinikų“ Kokybės skyriaus vadovė Inesa Dževečkienė atsiliepė į „Delfi“ prašymą pakomentuoti paciento nupasakotą situaciją ir nusiskundimą dėl nesulauktos gydytojos kardiologės konsultacijos telefonu.
„Pacientas kreipėsi į mūsų kliniką gydytojo konsultacijai. Gydytoja, konsultavusi pacientą ir įvertinusi esamus nusiskundimus, pacientui rekomendavo atlikti papildomą tyrimą. Su pacientu buvo sutarta papildomo tyrimo rezultatus aptarti pokalbio telefonu metu. Kadangi gydytoja turi įsipareigojimų ir kitose gydymo įstaigose, dėl neplanuotai pasikeitusių dienotvarkių pokalbio telefonu laiką keletą kartų teko perkelti, o vėliau bandant susisiekti su pacientu, to padaryti nepavyko dėl paciento kontaktinės informacijos netikslumų“, – minėjo klinikos Kokybės skyriaus vadovė.
Medicinos įstaigos atstovė teigė apgailestaujanti, kad negalėjo su pacientu operatyviai telefonu aptarti jo tyrimo rezultatų ir atsiprašanti dėl nemalonios patirties. „Siekiame, kad panašios situacijos nesikartotų ateityje – kruopščiai aiškinamės tokių situacijų aplinkybes ir ieškome efektyvesnių sprendimų“, – patikino I. Dževečkienė.
Ji priminė, jog pacientai turi galimybę pasidalinti savo patirtimi klinikoje el. paštu kokybe@inmedica.lt, o kiekvienas gautas nusiskundimas „yra kruopščiai išnagrinėjamas, suteikiant pacientui atgalinį ryšį“, be to, „papildomai atliekami vidaus auditai, tiriamos pacientų nepasitenkinimo priežastys ir ieškome būdų užtikrinti kuo sklandesnes pacientų patirtis“.
„Vadovaudamiesi Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatomis, platesnių komentarų apie jūsų minimą situaciją suteikti negalime – informacija apie paciento sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą yra laikoma konfidencialia“, – teigiama klinikos atstovės komentare.
Norite papasakoti savo istoriją ar išsakyti nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt.