Kadangi vaistinėse galimybių paso rodyti nereikia, o dažna jų yra mažesnio ploto, klientams tenka būriuotis lauke, laukiant savo eilės. Ir nors SAM žadėjo peržiūrėti šią tvarką ir galbūt padaryti išimtį vaistinėms, kol kas to nepadaryta.

„Ministerija šiuo metu peržiūri tvarką ir apie pakeitimus informuos, kai jie bus patvirtinti“, – portalui „Delfi“ ketvirtadienį žadėjo SAM Spaudos tarnybos vyriausiasis specialistas Julijanas Gališanskis.

Naująją tvarką jau anksčiau kritikavo Lietuvos vaistinių asociacijos pirmininkė Kristina Nemaniūtė-Gagė, pavadinusi ją neprotinga ir besivylusi, kad ji netrukus bus pakeista.

Kristina Nemaniūtė-Gagė

Paklausta, kokia padėtis yra dabar, K. Nemaniūtė-Gagė atsakė: „Šiuo metu vyksta intensyvios diskusijos ir dialogas su valstybinėmis institucijomis dėl pacientų srautų valdymo vaistinėse.

Tikimės artimiausiu metu sprendimo, atsižvelgiant į tai, kad vaistiniai preparatai yra būtini daliai gyventojų, o sudėtingesnis patekimas į vaistines gali privesti prie numatyto gydymo nutraukimo. Tai gresia didesne hospitalizacija, dar didesniu gydytojų apkrovimu, o sveikatos priežiūros sistema yra ir taip perkrauta“.

SAM delsimas padaryti išimtį ir leisti netaikyti 30 kv. m ploto vienam klientui reikalavimo, vaistinių atstovus varo į neviltį.

Jūratė Kulberkienė

„Camelia“ vaistinių tinklui atstovaujančios Nacionalinės vaistų prekybos direktorė Jūratė Kulberkienė portalui „Delfi“ kalbėjo: „Nuo spalio 22 dienos praėjo nemažai laiko, tačiau vaistinėse situacija nepasikeitė: vaistininkai kasdien sulaukia pacientų pasipiktinimo, kiti apie naują tvarką vis dar nežino, kiti jau spėjo pamiršti.

Iš esmės, į vaistines žmonės eina dėl tam tikrų negalavimų – jie serga ūmiomis ar lėtinėmis ligomis, tokie pacientai prie didžiosios dalies mūsų vaistinių, ypač mažesniuose miestuose ir miesteliuose, turi laukti lauke, nes vaistinės per mažos aptarnauti daugiau nei vieną pacientą vienu metu, vietoje to, kad vienu metu vaistinės galėtų aptarnauti 2–3 pacientus, kaip anksčiau, ribojant pacientus jiems tenkančiu 15 kv. m prekybos plotu. Todėl pacientų eilės dvigubai-trigubai ilgesnės.

Tenka ne tik ilgiau laukti, o tai ne kiekvienam lengva dėl savo sveikatos būklės, tačiau taip pat kyla būriavimosi rizika“.

J. Kulberkienė pastebėjo, kad prasidėjus pandemijai patekti pas gydytojus tapo sunkiau, kiti pacientai į poliklinikas nė nebando eiti, nes mano, kad ten užsikrės.

„Į vaistines ateina labai daug pacientų, kuriems reikalingas vaistininko patarimas. Šiuo metu ir farmacinės paslaugos suteikimas stringa, nes tam trūksta laiko – vaistininkas stengiasi kuo greičiau atleisti vieną pacientą, kad kuo greičiau galėtų aptarnauti kitą.

Kiti pacientai kiek eilėje pastovėję išeina. Tai kelia nerimą, ar nenukentės paciento gydymas“, – teigė pašnekovė.

„Camelia“vaistinėje

„Camelia“ vaistininkė Vaida Maciuvienė Klaipėdoje pastaruoju metu dirba dviejose vaistinėse: ir tokioje, kurioje vienu metu aptarnaujamas tik vienas klientas, ir tokioje, į kurią galima priimti po du pirkėjus. Net ir pastarojoje klientų nepasitenkinimo nestinga.

„Žmonės yra žiauriai pikti. Labai daug klientų nesupranta, kad vienu metu kai kuriose vaistinėse galime įsileisti tik vieną klientą, kai kuriose – po du.

Nors ant durų parašyta, kiek vienu metu vaistinėje gali būti žmonių, klientai to nepaiso ir veržiasi į vidų. Mes labai jų prašome palaukti už durų, kol išeis vienas pacientas ir tada bus galima priimti kitą, bet jie pyksta, keikiasi.

Per savo gyvenimą nesu girdėjusi tiek keiksmažodžių. Būname pasiųstos ir žodžiais, ir gestais – ko tik per pastarąjį laiką darbe nepamatėm ir neišgirdom. Situacija baisi.

Kai oras geresnis, dar nebūna taip blogai, bet jei lietus, dabar ir šalčiai prasidėjo, tai būname tiesiog prakeiktos. Net kelis kartus ėmiau telefoną, norėjau skambinti policijai, nes būna, kad klientai tiesiog puola. Iki šio nutarimo tokių didelių problemų neturėjome“, – pasakojo vaistininkė V. Maciuvienė.

Galimybių pasų išdavimas „Eurovaistinės“ vaistinėje

„Eurovaistinės“ Komunikacijos turinio vadovė Laura Čiginskaitė taip pat pastebėjo, kad naujoji tvarka ypač daug klientų susierzinimo sulaukia blogu oru.

„Vaistinės šiuo sprendimu gyvena jau beveik mėnesį, tačiau pastebime, kad klientams tai sukelia nemažai nepatogumų, ypač dabar, kai orai jau ir žvarbesni, ir lietingi.

Vaistininkai dalijasi, kad ypač sunku eilėse laukti garbaus amžiaus žmonėms, dažnai į vaistines, kuriose aptarnaujame be galimybių paso ateina ir klientai, kurie jį turi, tačiau paprasčiausiai ši vaistinė jiems yra patogioje vietoje“, – pastebėjimais dalijosi L. Čiginskaitė.

Kristina Staivė

Jai antrino „Eurovaistinės“ vaistininkė Kristina Staivė: „Nors šis sprendimas galioja jau beveik mėnesį, jis vis dar kelia klientams nepasitenkinimą ir daug nepatogumų.

Iš tiesų sulaukiame nemažai pykčio, kad tenka laukti, nes vaistinėje vienu metu galime aptarnauti tik du klientus, tad kitų tenka paprašyti palaukti, kol jie galės užeiti, kartais ir papildomai paaiškinti situaciją. Ilgiausiai užtrunka klientų, atėjusių su kompensuojamaisiais receptais, aptarnavimas. Pasitaiko tokių atvejų, kad klientai ateina vaistų ne tik sau, bet ir tėvams, tuomet vieno kliento aptarnavimas gali užtrukti ir apie pusvalandį, o kitiems tuo metu tenka laukti.

Ryškių klientų įpročių pasikeitimų – išaugusio pirkinių krepšelio ar retesnių apsilankymų – savo vaistinėje nepastebime“.

Irena Tėvelienė, „Gintarinės vaistinės“ rinkodaros vadovė, pastebėjo, kad po SAM reikalavimo prekybos vietose, kuriose aptarnaujami gyventojai be galimybių paso, reguliuoti pirkėjų srautus, daugiausia iššūkių kilo regionuose, mažesniuose miesteliuose, nes ten dažniausiai yra įsikūrusios mažesnės vaistinės.

Irena Tėvelienė

„Siekiant laikytis numatytos tvarkos, tenka valdyti srautus ir pacientams reikia laukti eilėje. Tikrai didžioji jų dalis supranta reikalavimus ir laikosi tvarkos, tiesiog tikrai yra atvejų kai pacientai yra negaluojantys, turintys temperatūros ar tiesiog garbaus amžiaus ir čia jau iškyla žmogiški faktoriai, nes vaistininkai nori rūpintis visais pacientais.

Tikimės, kad artimiausiu metu bus priimti sprendimai, atsižvelgiant į tai, kad vaistiniai preparatai yra reikalingi pirmajai pagalbai ar gyvybiškai būtini ir negalima jų vartojimo nukelti ar pertraukti nei vienai dienai“, – vylėsi I. Tėvelienė.

Anot BENU vaistinių tinklo rinkodaros ir komunikacijos vadovo Mindaugo Urbo, vos įsigaliojus minimam SAM reikalavimui, buvo išsakyta ir vaistinių pozicija, kad minimalų ploto reikalavimą vertėtų persvarstyti ir sumažinti, tačiau iki šiol nėra jokios informacijos iš atsakingų institucijų, kada tvarka bus pakeista.

Mindaugas Urbas

„Prie pandemijos valdymo visada prisidedame kiek galėdami, tačiau, be abejo, dabartiniai ploto ribojimai vienam klientui sukelia nepatogumų. Tai mažiau jaučiasi pačiose mažiausiose vaistinėse, kuriose ir įprasti klientų srautai nėra dideli – tuomet lauke eilėje tenka palaukti kelias minutes.

Tačiau sunkiau sukontroliuoti srautus vidutinio dydžio vaistinėse, kuriose pagal dabartinius reikalavimus vienu metu gali būti tik pora klientų, nors paprastai jose lankomumas yra didelis – tuomet ilga eilė nusidriekia lauke“, – pastebėjo M. Urbas.

Inga Norkienė

Kauno budinčios BENU vaistinės vedėja Inga Norkienė neslėpė, kad situacija sudėtinga: laukiančiųjų eilė visą laiką būna nutįsusi lauke, mat į 70 kv. m vaistinę vienu metu gali užeiti tik du klientai. Anot jos, optimalu būtų 3–4 pirkėjai vaistinėje vienu metu – du žmonės aptarnaujami prie kasų, o dar vienas ar du galėtų dairytis norimų prekių ar palaukti saugiu atstumu.

„Mūsų vaistinė įsikūrusi prie gydymo įstaigos ir, kol ši dirba, į vaistinę norintys patekti žmonės laukia prieigose pastato viduje, tačiau vakare jau tenka stovėti eilėje prie įėjimo iš lauko, taigi tikrai tenka išklausyti nepatenkintų emocijų sušalusių ir pavargusių klientų“, – darbo patirtimi dalijosi farmacininkė.

I. Norkienė aiškino, kad budinčioje vaistinėje, ypač vakarais ir naktį, klientai ne tik greitai užbėga nusipirkti tam tikrų prekių, bet ir nori pasikonsultuoti dėl įvairių traumų, nudegimų, staiga pablogėjusios sveikatos, taigi aptarnavimo laikas užsitęsia.

„Darbą mums apsunkina neigiama žmonių emocija, tačiau lengviau, kad nereikia kontroliuoti, ar klientai laikosi saugių atstumų, taip pat paprasčiau dėl konfidencialumo – žmonės jaučiasi saugiau, kai už jo eilėje stovintis klientas nesiklauso pokalbio, – pliusus ir minusus vardija vaistininkė, tačiau pridūrė, kad didelio geranoriškumo vienas kitam iš klientų nepastebi. – Kiek matome, žmonės eilėje nėra linkę vienas kito užleisti, jeigu ir mato, kad žmogus susižeidęs ar tikrai reikalingas skubios konsultacijos.

Žinoma, mes nematome to, kas vyksta lauke. Bet ir pačioje vaistinėje jau apsipirkę žmonės ne visada skuba išeiti ir užleisti vietą laukiančiajam lauke, kartais jie dar nutaria pasivaikščioti po vaistinę, tiesiog pasidairyti“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (298)