„2022 Birželį Centro poliklinikoje pasidariau rentgeno nuotrauką, o 2022 Gruodžio 10 d. toje pačioje Centro poliklinikoje – ir magnetinio rezonanso tyrimą. Deja, iki šiol E. sveikatoje šių nuotraukų nematyti“, – stebėjosi į „Delfi“ redakciją pasikreipęs Mantas.

Anot vyro, kadangi E. sveikatoje nuotraukų nebuvo, Santaros klinikų medikai negalėjo jam nustatyti diagnozės, nors galbūt Mantui reikalinga operacija.

Magnetinio rezonanso tyrimas

„Dėl E. sveikatos broko gydytojai negali man nieko patarti. Sako, kad reikia organizuotis nuotraukas pačiam.

Dėl prastos E. sveikatos sistemos ir aplaidaus Registrų centro darbo prapuolė įrašai apie mano vizitus pas daktarus Santaros klinikose, o toliau delsiant gali ženkliai suprastėti sveikatą.

Gal Registrų centras patartų, ką daryti šiuo atveju ir kaip tęsti gydymą?“ – paklausė Mantas.

Registrų centro atstovas spaudai Mindaugas Samkus paaiškino, kad nacionalinė E. sveikatos sistema, formaliai vadinama Elektronine sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo informacine sistema (ESPBI IS), sudaro galimybę skirtingoms šalies sveikatos priežiūros įstaigoms keistis duomenimis apie pacientus ir tokiu būdu užtikrinti sklandų ir savalaikį sveikatos priežiūros paslaugų teikimą.

Vis tik dėl dingusių dokumentų Registrų centras esą niekuo dėtas.

Mindaugas Samkus

„Tiesiogiai ar per savo naudojamas informacines sistemas prie E. sveikatos besijungiančios įstaigos turi galimybę pateikti elektroninius medicininius dokumentus ir kartu gauti jiems aktualius duomenis apie pacientus iš kitų gydymo įstaigų.

Tačiau šiandien ne visi medicininiai dokumentai, tyrimų rezultatai ar kita sveikatos informacija yra pateikiama į centrinę E. sveikatos sistemą, o tiesiog kaupiama konkrečios įstaigos naudojamoje vidinėje sistemoje. Būtent taip yra ir su medicininiais vaizdais – pacientų rentgeno nuotraukos saugomos atskirų įstaigų sistemose ir jų perdavimas pacientui ar kitai gydymo įstaigai priklauso nuo konkrečios įstaigos taisyklių bei tvarkų.

Apskritai už bet kokių duomenų ar dokumentų pateikimą į E. sveikatos sistemą ir šios informacijos teisingumą atsakingos pačios gydymo įstaigos ir jose dirbantys specialistai. E. sveikatos sistema šiuo atveju yra ta platforma, kurios pagalba gali vykti duomenų mainai tarp skirtingų įstaigų, o Registrų centras, techninis E. sveikatos sistemos prižiūrėtojas, yra atsakingas už sklandų šios sistemos veikimą.

Taigi dėl informacijos ar duomenų apie apsilankymą vienoje arba kitoje gydymo įstaigoje pacientams pirmiausia reikėtų kreiptis į konkrečią įstaigą. Nepavykus gauti atsakymo, galima kreiptis į E. sveikatos konsultantus, kurie padės išsiaiškinti, ar viena ar kita informacija apskritai buvo pateikta į E. sveikatos sistemą, jei taip, kas ir kada tai padarė, taip pat informuos, jei tam tikri duomenys įstaigų specialistų iš pradžių buvo įkelti, tačiau vėliau panaikinti iš E. sveikatos sistemos. Bet, kaip ir minėjau, Registrų centras nėra atsakingas nei už duomenų į E. sveikatą įvedimą, nei už jų koregavimą, nei už panaikinimą“, – patarė M. Samkus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)