„Žmogus patyrė skaudžią stuburo traumą, buvo peršviestas rentgenu Respublikinėje Vilniaus universitetinėje ligoninėje, lūžių neįžvelgta, rekomenduota gydytis ambulatoriškai. Skausmams nepraeinant pacientas atvyksta į prisiregistruotą Antakalnio polikliniką, šeimos gydytoja nusiunčia pas reabilitologą. Reabilitologo siūlymai: yra viena paslauga nemokamai (Interferencinių, Tens srovių terapija), tačiau mokami elektrodai (neva ligonių kasos nekompensuoja), kita paslauga mokama. Pacientas pasirinko „nemokamą“ paslaugą“, - DELFI pasakojo vyriškis.

Vilniečio teigimu, reabilitologė užrašė ant lapelio „Elektrodai fizioterapijai. Nr. 2.“ bei nurodė konkrečią vaistinę, kurioje reikėtų juos įsigyti. Paklausus, ar kitose vaistinėse elektrodų nebūna, ji esą atsakė, kad būna, bet čia iškart „yra paruošti“.

Kadangi po „nemokamos“ terapijos skausmai nepraėjo, pacientas grįžo pas reabilitologę pasikonsultuoti dėl masažų.

„Reabilitologės atsakymas: „visi masažai yra mokami“. Tai iš principo nėra tiesa. Net per daug neįsigilinęs į sveikatos sistemos teisės aktų vandenyną, žmogus žino, kad juos galima gauti nemokamai (apmokami ligonių kasų) esant tam tikrom indikacijoms, ligoms (bent jau 5 masažai metuose). Pasirinkus keletą masažų stuburui, paciento reikalaujama pasirašyti, jog „sutinka“ gauti mokamą paslaugą. Taigi, pacientai vėlgi neva sutinka susimokėti už „nemokamas“ masažo paslaugas“, - tikina vilnietis.

Ligonių kasoms pranešus apie „nemokamus“ elektrodus, Antakalnio poliklinika nedelsdama grąžino pinigus, tačiau nepaaiškino, kodėl apskritai jie buvo paimti, apie kažkokį atsiprašymą, matyt, lieka tik pasvajoti.

„Teko matyti ne vieną pacientą, perkantį tuos pačius elektrodus. Nors jie nedaug tekainuoja (matyt, vis tiek tie keli eurai poliklinikai yra gyvybės šaltinis), tačiau jei jų per dieną nusiperka apie 10 pacientų (mažiausiai), paskaičiuokime, kiek pelno bus per mėnesį, metus“, - rėžė nepatenkintas pacientas.

Imamasi priemonių, kad tokios situacijos nesikartotų

DELFI susisiekus su Antakalnio poliklinika buvo paaiškinta, kad situacija jau seniai išspręsta. Pateikiame neredaguotą atsakymą.

„Mūsų įstaiga pelniusi daugiau nei 90 000 pacientų pasitikėjimą. Kiekvieną dieną Antakalnio poliklinikoje apsilanko iki 4000 pacientų. Atsižvelgiant į didelį pacientų skaičių, esame labai patenkinti, kad kiekvieną savaitę sulaukime ne vienos paciento padėkos mūsų šauniems ir atsidavusiems specialistams. Tuo tarpu nusiskundimų pasitaiko mažiau. Išsamiai nagrinėjame kiekvieną paciento atsiliepimą, objektyviai vertiname visus aspektus ir ieškome galimybių suteikti paciento lūkesčius atitinkančias paslaugas. Jei pacientų pastabos pasitvirtina, stengiamės nustatyti visas su tuo susijusias priežastis ir imamės priemonių užtikrinti, kad panašios situacijos nesikartotų.

Straipsnio situacija jau senokai išspręsta panaudojant visas aukščiau įvardintas priemones.
Norime pastebėti, kad įstaigoje nuoširdžiai dirbančius medikus demotyvuoja, o pacientams kelia susirūpinimą ir nepasitikėjimą medikais žiniasklaidos noras eskaluoti pavienius nepageidautinus atvejus. Manome, kad žiniasklaidos priemonių pilietinė pareiga yra skleisti pozityvią informaciją ir kelti medicinos įstaigų prestižą, tam kad gyvybiškai svarbios profesijos atstovai būtų gerbiami ir vertinami Lietuvoje, o pacientas drąsiai galėtų vadovautis mediko rekomendacijomis.

Tikimės bendradarbiavimo, atsakingumo, sąmoningumo ir profesionalaus požiūrio į darbą“, - rašoma atsakyme.

Kilus abejonėms dėl mokamų paslaugų, visada galima kreiptis į Ligonių kasas. Pavyzdžiui, praėjusiais metais Panevėžio TLK Kontrolės skyrius gavo 23 gyventojų skundus. Dėl nepagrįsto mokėjimo gydymo įstaigoje į ligonių kasą kreipėsi 19 iš 23 pasiskundusiųjų. Nustatyta, kad 9 mokėjimai iš tikrųjų buvo nepagrįsti: aštuoniais atvejais pacientui pinigai grąžinti.

Daugiau informacijos čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (147)