Pasak SAM Investicijų departamento Investicijų įgyvendinimo skyriaus patarėjos Agnės Sakalinskienės, šia paslauga ilgainiui nemokamai visoje Lietuvoje galės pasinaudoti pacientai, kurie dėl sveikatos būklės arba dėl socialinių, ekonominių priežasčių negali naudotis individualiu bei viešuoju transportu.

Pacientų pavėžėjimo paslaugų įgyvendinimas kartu su asmens sveikatos priežiūros tinklo vystymo reforma, steigiant savivaldybėse sveikatos centrus, pagerins sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą labiausiai pažeidžiamoms visuomenės grupėms, o medikams padės užtikrinti sklandų paciento diagnostikos ir gydymo kelią“, – sako A. Sakalinskienė.

Kas gali gauti pavėžėjimo paslaugą?


Pavėžėjimo paslaugas jau dabar 20-yje savivaldybių gali gauti šioms grupėms priklausantys asmenys:

1) kuriems nustatytas 55 procentų ar mažesnis darbingumo lygis, neįgalumo arba specialiųjų poreikių lygis, ir kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų;

2) kuriems pavėžėjimo paslauga yra reikalinga dėl medicininių priežasčių, pavyzdžiui, turi judėjimo sutrikimų, negali savarankiškai vaikščioti, jiems transportuoti reikalingi neštuvai, deguonis ar kita speciali įranga ir t. t.;

3) 75 metų ir vyresni asmenys, kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų.

Pavėžėjimas skirstomas į dvi rūšis: nespecializuotą ir specializuotą. Specializuoto pavėžėjimo metu dalyvauja medicininį išsilavinimą turintis asmuo. Tai reiškia, kad pavėžėjimo paslauga teikiama greitosios medicinos pagalbos automobiliu, jo metu yra stebima paciento būklė. Nespecializuoto pavėžėjimo metu medikas pacientų nelydi.

Kaip užsisakyti pavėžėjimą?


Norėdamas užsakyti pavėžėjimo paslaugą, gyventojas turi gauti gydytojo išrašytą elektroninį siuntimą specializuotoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms. Siuntime turi būti nurodyta, kad pacientui bus reikalinga pagalba pasiekti gydymo įstaigą.

Turėdamas siuntimą, asmuo gali registruotis vizitui pas gydytoją, o tuomet – užsakyti pavėžėjimo paslaugą. Tai padaryti galima paskambinus į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808 arba kreiptis tiesiogiai kiekvienos projekte dalyvaujančios savivaldybės kontaktais, skelbiamais interneto svetainėje www.1808.lt.

Pavėžėjimo paslaugos operatorius, patikrinęs, ar pacientas turi teisę gauti paslaugą, skiria jo poreikius atitinkančią transporto priemonę, suderina pavėžėjimo laiką. Pavėžėjimo paslauga yra planinė, ją užsakyti rekomenduojama ne vėliau nei prieš dvi darbo dienas iki vizito.

Užsakyti pavėžėjimo paslaugą gali ne tik pats pacientas, bet ir jį lydintis asmuo, socialinis darbuotojas, šeimos narys ar kitas žmogus. Užsakytu transportu kartu su pacientu gali vykti ir jį lydintis asmuo ar net šuo vedlys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją