Privalomuoju sveikatos draudimu apdrausti žmonės, turintys galiojantį siuntimą pas gydytoją specialistą, neturi mokėti už siuntime nurodytas medicinos paslaugas, jei kreipiasi į gydymo įstaigą, dėl reikiamų paslaugų turinčią sutartį su ligonių kasa.

Siuntimas galioja 60 dienų, per kurias privalu ne atvykti vizito, o užsiregistruoti pas gydytoją. Tais atvejais, kai savoje poliklinikoje ilga reikalingos paslaugos laukimo eilė, kad registracija netaptų iššūkiu, naudinga pasinaudoti keliais patarimais.

1. Prisiminkime, kad galime rinktis. Apdraustieji turi teisę papildomai nemokėdami gauti reikiamas gydytojų specialistų paslaugas ir atlikti tyrimus ne tik poliklinikoje, kurioje yra prisirašę, bet ir kitose sutartį su ligonių kasomis turinčiose gydymo įstaigose – tiek viešosiose, tiek privačiose. Naudojantis šia galimybe pasirinkimas tampa platesnis.

2. Teiraukimės siuntimą išrašančio gydytojo. Gaunant siuntimą patartina iš karto klausti gydytojo, kur teikiamos siuntime jo nurodytos paslaugos. Pacientui turi būti pasiūlytos bent 3 tokios gydymo įstaigos.

3. Sužinokime, kur gali būti teikiama reikalinga paslauga. Ligonių kasų interneto svetainės skiltyje „Sveikatos priežiūros įstaigos ir paslaugos visoje Lietuvoje“ pateikiama informacija apie visas gydymo įstaigas, turinčias sutartis su ligonių kasomis. Pasirinkus ar įvedus norimą paslaugą ir miestą, parodomas išsamus sutartį dėl ieškomos paslaugos turinčių gydymo įstaigų toje vietovėje sąrašas, iš kurio galima rinktis sau priimtiniausias. Ar reikiama paslauga tuo metu teikiama pasirinktoje gydymo įstaigoje, reikėtų pasiteirauti su ja susisiekus tiesiogiai.

4. Registruokimės išankstinės pacientų registracijos (IPR) sistema. Užsiregistruoti paslaugoms pacientai gali gydymo įstaigų sistemomis, telefonu arba atvykę į įstaigą. Kai savoje poliklinikoje ilga reikiamos kvalifikacijos gydytojo paslaugų laukimo eilė, praverčia IPR sistema. Joje galima matyti realų gydytojų užimtumą įvairiose sistemą naudojančiose įstaigose ir užsiregistruoti ten, kur pas gydytoją galima patekti greičiau. IPR sistemoje iki einamojo mėnesio 25 dienos skelbiami kito mėnesio paslaugų teikimo grafikai, o suplanuoti apsilankymai gali būti atšaukti, todėl iškart neradus tinkamo laiko, pravartu mėginti registruotis ir kitą dieną. Tiesa, kol kas sistemą naudoja kiek daugiau nei pusė gydymo įstaigų, tačiau jų vis daugėja ir, tikimasi, ilgainiui ims naudoti dauguma.

5. Skambinkime įstaigoms iš ligonių kasų sąrašo. Jei nepavyko rasti reikiamos gydymo įstaigos IPR sistemoje, galima tiesiogiai susisiekti su poliklinika ar medicinos centru iš minėto ligonių kasų skelbiamo gydymo įstaigų, su kuriomis sudarytos sutartys, sąrašo.

6. Registruokimės į laukiančiųjų sąrašą. Jei vis dėlto norima gydymo įstaiga neturi galimybės paskirti paslaugos suteikimo datos ir laiko (pvz., nepaskelbti paslaugų teikimo grafikai), ji turi pasiūlyti pacientą registruoti į laukiančiųjų sąrašą. Jei pacientas sutinka, atsiradus laisvam priėmimo laikui gydymo įstaiga į sąrašą įtrauktam žmogui automatiškai paskiria paslaugos gavimo datą ir laiką pagal jo kreipimosi eilę ir apie tai praneša. Bet kokiu atveju, visus pacientus, kurie kreipiasi telefonu ar asmeniškai atvykę, gydymo įstaiga privalo registruoti jų kreipimosi momentu.

7. Atšaukime apsilankymą, jei negalime atvykti. Visiems kartais tenka keisti planus dėl nenumatytų aplinkybių, tačiau svarbu pasirūpinti, kad dėl to nenukentėtų kiti. Jeigu nėra galimybės numatytu laiku atvykti pas gydytoją, būtina kuo anksčiau apie tai informuoti gydymo įstaigą. Gydytojas veltui negaiš brangaus laiko ir pas jį galės apsilankyti kitas pacientas, ieškantis, kaip medicinos paslaugą gauti greičiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją