Feisbuke plačiai pasklido moters skundas Panevėžio gydymo įstaigai, kuri esą atsisakė priimti 4 mėnesių kūdikį apžiūrai, nes tėvai nebuvo pasiėmę jo gimimo liudijimo. Ligoninė, tiesa, pateikė kitokią šio nesusipratimo versiją.

Pasiūlė grįžti namo dokumento

Mama pasakojo, kad incidentas įvyko sekmadienį (balandžio 23 d.).

„4 mėn kūdikis buvo stebimas dėl kosulio ir sunkaus kvėpavimo. Sekmadienio rytą būklė pablogėjo, sukilo temperatūra. Į namus ateinanti seselė nurodė kuo skubiau vykti pas medikus, nes buvo visi plaučių uždegimo požymiai. Kūdikis mažas, būklė gali blogėti staigiai, imuniteto nėra. Tokio amžiaus kūdikiui gali baigtis ir mirtimi“, - dėstė Laura.

Nieko nelaukę tėvai su kūdikiu išvažiavo į Respublikinės Panevėžio ligoninės priimamąjį.

„Išlėkėme kaip stovime, tik striukę „užsimečiau“, vyras taip pat. Atvykus laukiančių žmonių nebuvo ir pasitiko jau įprastas tame priimamajame vaizdas: dvi be galo reikšmingos seselės sėdėjo ir mėgavosi rytiniu pašnekesiu apie pirkinius, kirpėjas ar dar Dievas žino ką. Tai įprasta. Luktelėjome kol jos baigs. Tuo tarpu kūdikis kvėpavo girdimai ir sunkiai, mūsų išvaizda irgi neturėjo suklaidinti, kad atvykome dėl slogos. Lėtai, bet moteriškės priėjo. Mūsų nepaklausė nieko tik paprašė dokumento“, - mena pašnekovė.

Tėvai ėmė pasakoti apie vaiko būklę, tačiau, Lauros teigimu, tėvų klausomasi nebuvo – reikėjo pateikti vaiko dokumentą (tėvų dokumentai priimti nebuvo).

„Viena slaugė narsiai dėstė, kad mūsų niekas nepriims be dokumento. Panikoje, mėtydami vaiką viens kitam į rankas, karštligiškai telefone ieškojome dokumento. Mums netgi buvo pasiūlyta grįžti į namus.. dokumento! Vis pasakojo apie tvarkas, kaip jos jų turi laikytis ir kaip mes - visokie - vaikštom be dokumentų“, - pasakojo sutrikusi mama.

Galiausiai tėvai telefone rado dokumento kopiją.

„Iki tol piktoji ponia bandė vesti visokius mūsų duomenis, tačiau nesėkmingai - „nieko nebus, sistema nieko nerodo“. Radus vaiko asmens kodą ir jį padiktavus, ji su tokiu džiaugsmu pareiškė - „ir vis tiek jūsų nerodo“. Tuomet mano motiniška širdis nebeišlaikė. Rėkte išrėkiau, ar kas nors apžiūrės mano vaiką. Tik tada pasakė, kur eiti“, - skundėsi moteris.

Tiesa, ją nustebino ir tai, kad 6 palatoje, kur nusiuntė kūdikį su įtariamų plaučių uždegimu, buvo atviras langas ir žema temperatūra.

„Atėjus skyriaus daktarei viskas pradėjo vykti taip, kaip turi. Pirma buvo vaikas apžiūrėtas ir tik vėliau sutvarkyti popieriai...Jokių priekaištų gydytojai neturime, vaikų skyriuje – aukščiausios klasės. Tačiau kodėl prieš tai teko iškęsti slaugių egzekuciją? Kodėl metų metus šis priėmimo skyrius apgailėtinai prastos kokybės? Jei skaitėte komentarus, tą patį sakau ne tik aš, tačiau ir kiti pacientai“, - pokalbį reziumavo Laura.

Sugaištos 9 minutės

Pacientės skundą dėl situacijos, susidariusios balandžio 23 dieną Respublikinės Panevėžio ligoninės Priėmimo – skubiosios pagalbos skyriuje, pakomentavo šio skyriaus vedėja Jolanta Vokietienė.

„PSPS registratūroje dirba bendrosios praktikos slaugytojos. Pagal SAM nustatytą tvarką, pacientai šalies gydymo įstaigose registruojami pagal asmens tapatybės dokumentus. Nepateikus dokumento, paciento el. sistemos duomenų bazėje ieškoma pagal gimimo datą ir pavardę. Registracijos trukmė paprastai būna 3-4 min., bet, jei vyksta paieška, tai registracijos laikas ilgėja. Šiuo atveju buvo sugaištos 9 minutės. Registratorė visą laiką buvo darbo vietoje ir atliko teisėtus veiksmus (patikrinta stebėjimo kameromis užfiksuotoje medžiagoje).

Higienos normose yra nurodyta, kad apžiūros patalpos privalo būti vėdinamos po kiekvieno virusine infekcija sergančio paciento apsilankymo, kas duotu atveju ir buvo padaryta.
Pacientas buvo priskirtas 3 susirgimo sunkumo kategorijai, todėl jo ištyrimo laikas atitinka reikalavimus.

Pravestas aiškinamasis pokalbis su slaugytojomis dėl asmeninio pobūdžio pokalbių darbo vietoje. Atsiprašome už nesklandumus“, - rašoma atsakyme DELFI.

Apie tai, kaip nustatomas ligonių pirmumas priėmimo-skubios pagalbos skyriaus eilėje, DELFI rašė kiek seniau.

Tvarka yra tokia: slaugytoja, įvertinusi vaiko gyvybines funkcijas, ligos atsiradimo žaibiškumą ir kitus dalykus, suteikia pacientui pirmumo teisę būti apžiūrėtam pagal šviesoforo spalvas. Pirma kategorija - skubiausi pacientai. Jie gauna raudoną spalvą ir yra nedelsiant gabenami į intensyviosios terapijos skyrių. Geltoną spalvą gavę pacientai gali šiek tiek palaukti, tačiau jie greičiau patenka pas gydytoją, negu vaikai, kuriems nėra nustatyta indikacijų skubiai pagalbai. Jeigu priėmime yra daugiau vaikų, gavusieji žalią spalvą apžiūros gali palaukti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (335)