Prievolė rūšiuoti popieriaus, plastiko ar maisto atliekas jau seniai nieko nestebina, tačiau ne visi gyventojai žino, kad atskirti reikia ir panaudotą kepimo aliejų. Dalyje savivaldybių įrengiami specialūs tam skirti konteineriai, Vilniuje dalijamos talpos, tačiau neslepiama, jog žmonės į tai žiūri ...
Biodegalai
56 straipsnių
„Kai Rudolfas Dyzelis sukonstravo slėginio uždegimo variklį ir atliko bandymus, naudojo riešutų aliejų, taigi galime sakyti, atsinaujinančius degalus“, – sako „Vilnius Tech“ Automobilių inžinerijos katedros doc. dr. Alfredas Rimkus. Jis papasakojo, iš ko galima gaminti aplinkai draugiškus degalus ir...
Lietuvos transportas tebėra itin taršus: verslas piktinasi valdžios neatkaklumu – trūksta paskatų pokyčiui (5)
Transporto sektoriui tenka beveik 32 procentai viso Lietuvoje išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio. Lietuva yra įsipareigojusi pasiekti, kad transporto sektoriuje iki 2030 metų atsinaujinančių energijos išteklių dalis sudarytų ne mažiau kaip 15 procentų, nors pastebima, kad rodikliai ge...
Augant poreikiui sparčiai dekarbonizuoti transporto sektorių, tai galima padaryti dviem būdais: elektrifikuoti Lietuvos transporto parką ir leisti vairuotojams iš to gauti naudos arba dar plačiau pradėti naudoti biodegalus, kurie nemažina oro taršos ir vairuotojams kainuoja itin daug.
Pažangiausių antros kartos biodegalų gamybai Lietuvoje ketinama skirti 8,7 mln. eurų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšų, praneša Energetikos ministerija.
Geltonuojantys rapsų laukai – vieniems puikus fonas pavasarinei nuotraukai, kitiems –būsimas pašaras gyvuliams, aliejus ir degalai, treti tuose laukuose bando įžvelgti grėsmę tvarumui ir darniai plėtrai, nes iš šių augalų gaminami ir biodegalai.
Pagal ES tikslus atsinaujinančių energijos šaltinių srityje Lietuva turi pasiekti 16,8 proc. (dabar – 6,8 proc.) biodegalų dalį bendroje skystųjų degalų sudėtyje iki 2030 m., tačiau VšĮ „Žiedinė ekonomika“ steigėjo Domanto Tracevičiaus teigimu, biokuro maišymas su iškastiniu kuru yra žaliasis smegen...
Viešojoje erdvėje netyla diskusijos apie grūdų naudojimą biodegalų gamybai. Kai kurie tokį būdą kritikuoja, teigdami, kad grūdus verčiau naudoti maistui, kurio augant gyventojų skaičiui pasaulyje ims trūkti vis labiau. Atsinaujinančios energetikos ekspertų teigimu, biodegalų gamyba neprisideda prie ...
Pasaulyje vėl esama šalių, kurios artėja prie bado slenksčio, bet ar kilo mintis, kad prie to prisidėjome ir kiekvienas iš mūsų? Iškastinis kuras vis dar išlieka neatsiejamu kasdieniniu palydovu, kaip ir neigiamas poveikis klimatui. Alternatyvos, jeigu jomis dar ir prisidedama prie energetinės nepri...
Didžioji dalis degalų pasaulyje, o taip pat ir Lietuvoje, vis dar gaminama iš naftos. Mokslininkai dėl klimato kaitos ragina rinktis mažiau taršias kelionių alternatyvas, tačiau pokyčiai transporto sektoriuje vyksta lėtai – didžioji dauguma lietuvių važinėja senais automobiliais. Pasidomėjome, kokių...
Augalinio aliejaus kainoms siekiant aukštumas, o prekybos centrams imantis normuoti parduodamus maisto produktus, Europa ir toliau naudoja iš maistinių augalų pagamintus biodegalus.
Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, vis daugiau Vakarų pasaulio valstybių ryžtasi nutraukti ar reikšmingai sumažinti priklausomybę nuo rusiškų energijos išteklių. Lietuva turi istorinį šansą tapti energetiškai nepriklausoma, panaudodama savus išteklius ir taip skatindama savo šalies ekonominį augimą.
Jei po naktinio šalčio ryte neužkuriate automobilio ar traktoriaus, neskubėkite keikti vien tik klimato. Iš dalies kalti ir įvairūs mūsų degalų sudėtį reglamentuojantys teisės aktai. Tiksliau reikalavimas dyzeliną skiesti biopriedais.
Praėjusią žiemą paspaudus speigui dalis ūkininkų susidūrė su keletą metų nematyta problema – traktorių bakuose dyzelinas pradėjo stingti, tad užvesti variklius ne visada pavyko. Degalų ekspertai ragina žemdirbius išmokti praėjusios žiemos pamokas ir pasirūpinti arktinės klasės dyzelino atsargomis.
Penkios Lietuvos žemės ūkio ir agroverslo organizacijos kreipėsi į atsakingas valdžios institucijas su prašymu imtis ryžtingų veiksmų sprendžiant iš valstybės degalų rezervo į rinką patiekiamų degalų be bio priedų klausimą.
Lietuvos laukuose veši didelį potencialą turintys augalai: stiprina šalies ekonomiką ir gali padėti įgyti energetinę nepriklausomybę (9)
Šiandien retai sutiksi žmogų, kuris nenaudotų degalų. VĮ „Regitra“ duomenimis, šių metų sausio 1 d. mūsų šalyje beveik 1,5 mln. gyventojų turėjo galiojančius vairuotojų pažymėjimus. Vis dėlto, net jei jūs ir nevairuojate, degalai vienaip ar kitaip turės įtakos jūsų gyvenimui. Tai yra strategiškai sv...
Biodegalai yra viena iš sudėtinių mineralinių degalų dalių. Pavyzdžiui, dyzeline yra 7 proc. rapsų metilo esterio (RME), o benzine - 10 proc. iš netinkamų maistui javų pagaminto bioetanolio. Didžioji dalis biodegalams reikalingų žaliavų užauginama čia pat - Lietuvoje.
Siekiant suvienodinti degalų žymėjimą visose Europos Sąjungos šalyse, nuo 2018 metų lapkričio 1 dienos jis pasikeitė ir Lietuvoje. Tačiau nors praėjo keleri metai, kartais vairuotojams vis dar kyla įvairių klausimų, pavyzdžiui, kodėl B raide žymimas ne benzinas, o dyzelinas ir ką reiškia šalia atsir...
Belgijos vyriausybė nusprendė eliminuoti iš biodegalų sąrašo palmių ir sojos aliejų, taip siekdama užkirsti kelią masiniam atogrąžų miškų naikinimui. Palmių aliejaus biodegaluose atsisakančių šalių sąrašas plečiasi – be Belgijos panašius ribojimus yra paskelbusi Danija, Nyderlandai, Norvegija, Pranc...
Automobilių degalai: ką turite žinoti apie jų rūšis ir kuo varomomis transporto priemonėmis keliausime artimiausioje ateityje? (28)
Kiekvienas vairuotojas žino, kad variklis yra automobilio širdis ir vienas svarbiausių dalykų, kad ji gerai veiktų, – tinkami degalai. Rinka siūlo platų pasirinkimą ir vis dažniau tenka išgirsti apie naujas kuriamų degalų alternatyvas. Ar tikrai šiuo metu pirmaujančios degalų rūšys bus aktualios po ...