Kompiuteriniai žaidimai – neatsiejama daugelio vaikų laisvalaikio dalis. Ir nors daugelis tėvų į šią pramogą žiūri skeptiškai, šeimos psichologė Lina Gudaitė-Berckatienė sako, kad žaidžiant su saiku ir pasirinkant tinkamą žaidimų turinį – jie gali būti ir labai naudingi.
Kompiuterinis žaidimas
143 straipsnių
![](https://images.delfi.lt/media-api-image-cropper/v1/a4528980-795f-11ed-9275-cbd3a139dd23.jpg)
Kompiuterinis, vaizdo arba videožaidimas – žaidimas, žaidžiamas naudojant kompiuterį ar žaidimų konsoles, kurios daugiausiai pritaikytos žaisti žaidimus. Maždaug nuo 2010 m. kompiuteriniai žaidimai pradėti plačiai pritaikyti išmaniesiems telefonams, planšetėms.
Šiame puslapyje skaitykite naujausius straipsnius apie kompiuterinius žaidimus, jų apžvalgas ir žaidimų kūrimo industriją.
Mokslininkai nustatė, kad atviro pasaulio žaidimai gali būti naudingi žmonių psichinei sveikatai.
Socialiniuose tinkluose paplito vaizdai su sunkvežimiais ir kitomis transporto priemonėmis. Įdomiausia dalis ta, kad ant jų matosi „Umbrella“ korporacijos logotipas iš filmų ir vaizdo žaidimų serijos „Resident Evil“. Daliai internautų tai sukėlė klausimų, bet kiti įtikėjo, kad „Umbrella“ korporacija...
Vaizdo žaidimų kūrimo kompanijos „Wargaming“ sėkmė „XP Boost“ renginiuose buriant, pritraukiant ir galiausiai įdarbinant geriausius žaidimų industrijos talentus sulaukė tarptautinio įvertinimo. Prestižiniuose ryšių su visuomene ir komunikacijos apdovanojimuose „Golden World Awards for Excellence“ ši...
Žaidimų ir e. sporto analitikos bendrovė „Newzoo“ kasmet atlieka pasaulinę žaidėjų apklausą, kurios metu apklausiama virš 73 tūkst. vartotojų 36 rinkose. Šių metų apklausa parodė, kad kompiuterinius žaidimus žaidžia daugiau nei trys ketvirtadaliai visų vartotojų pasaulyje, o jaunesnioji auditorija (...
Psichinės sveikatos, žmogaus elgsenos ir ekonomikos specialistų komanda, susibūrusi bent iš kelių Japonijos institucijų, nustatė, kad prie tam tikrų sąlygų vaizdo žaidimai gali būti naudingi psichikos sveikatai.
Kol pastaruoju metu komiksų ekranizacijos susiduria su sunkumais tiek finansine, tiek kūrybine prasme, netikėtai į aukštumas iškilo kompiuterinių žaidimų ekranizacijos su tokiais šedevrais kaip „Paskutinieji iš mūsų“ ir „Radioaktyvių dulkių kritimas“ priešaky.
Lietuvoje veikia apie 100 žaidimo industrijos kompanijų, o jose dirbančių darbuotojų vidutinis atlyginimas siekia apie 4,6 tūkst. eurų, tad nenuostabu, kad jaunieji programuotojai savo karjerą renkasi pradėti nuo žaidimų kūrimo. KTU studentas, kuriantis kompiuterinį žaidimą, sako, kad IT specialista...
Vasarai einant į pabaigą, parduotuvėse įsibėgėja „Atgal į mokyklą“ sezonas. Kokią kompiuterinę techniką renkasi mokinių ir studentų tėveliai? Šį klausimą uždavėme BIGBOX.LT elektroninės parduotuvės kolektyvui.
Būna tokia standartinė situacija, kai žiūri į pilną drabužių spintą, o vis tiek neturi ką apsirengti. Arba atsidarai iki viršaus maistu nukrautą šaldytuvą, bet nieko nenori, nors jautiesi alkanas lyg pusvalandį neėdusi katė.
Turbūt viena svarbiausių šios savaitės naujienų buvo žaidimo vaidmenimis „Dragon Age: The Veilguard“ (pakeitusio pavadinimą iš „Dragon Age: Dreadwolf“) pristatymas. Visam pasauliui pateikę žaidimo eigos klipą, kūrėjai nepasikuklino ir mus šiek tiek supažindino su naujojo pasaulio savybėmis.
VILNIUS TECH absolventas M. Cibulis pomėgį pavertė verslu: kuria populiarius kompiuterinius žaidimus
Didžiausią pomėgį paversti darbu ir net verslu? Toks scenarijus ne vienam gali skambėti kaip didžiausios svajonės išsipildymas, o žaidimų kūrėjui, įmonės „Jollybits Games“ įkūrėjui Martynui Cibuliui tai – realybė. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Fundamentinių mokslų fakulteto...
Visai neseniai, Vilniuje, Smetonos g. 5, „Down Town food Hall“ pastate duris atvėrė aukščiausios lygio kompiuterinis klubas „CASTA“. Tam, kad ši tikriems „geimeriams“ skirta oazė išvystų dienos šviesą, jos įkūrėjams teko kaip reikiant paplušėti: naujausių esporto tendencijų studijavimas, išskirtinės...
„Sveiki, fantastikos mėgėjai“ – šia kultine fraze prieš tris dešimtmečius televizijos žiūrovus pasitikdavo Rolando Maskoliūno „Videokaukas“; tokia pati įžanga laukė ir pernai atgimusio laidų ciklo gerbėjų. Tiesa, skirtumų fantastinio kino mėgėjams tarp šių laikotarpių apstu: Nepriklausomybės pradž...
Viena populiariausių pramogų gali tapti rimta priklausomybe: greičiausiai įtraukiami jauni žmonės (2)
Dažnas jaunas žmogus savo kasdienybę paįvairina pasinerdamas į kompiuterinių žaidimų pasaulį. Tai – populiarus laisvalaikio praleidimo būdas, leidžiantis patirti ir išgyventi pačias įvairiausias istorijas, tačiau, ar tikrai jis toks nekaltas, kaip gali atrodyti? O kaip kompiuteriniai žaidimai veikia...
Švedijos kompiuterinių žaidimų įmonių grupė „Embracer“, kuriai priklauso žaidimo „Borderlands“ franšizė bei žaidimo „Tomb Raider“ licencija, ketvirtadienį pranešė nutraukianti visą savo veiklą Rusijoje ir parduodanti šioje šalyje veikiančią savo dukterinę įmonę „Saber Interactive“.
Žaidimo „Skull and Bones“ apžvalga: absurdas, kuris pavogs jūsų laiką (ir pinigus) – bet kodėl jį žaidžiau ilgiau nei norėjau? (1)
Šiam žaidimui skyriau žymiai daugiau laiko, nei norėčiau. Dešimtimis valandų daugiau, nei jis vertas. Ir visa tai tik tam, kad rasčiau jame kažką, ką galėčiau suvokti kaip puikų žaidimo dizaino pavyzdį, kad prisiriščiau prie jo ir kaip nors apginčiau šį absurdą.
Šiemet jau 9-tą kartą prasidėjo kasmetiniai Lietuvos žaidimų kūrėjų apdovanojimai „LT Game Awards 2023“. Jų metu skirtingose kategorijose bus renkami geriausi praėjusiais metais šalyje sukurti kompiuteriniai žaidimai. Viso Lietuvoje pernai buvo išleista net 40 žaidimų asmeniniams kompiuteriams, žaid...
„Jis su manimi elgėsi kaip su šiukšle, gyvuliu, manęs nevertino, nors su juo bendravau gražiai, buvau aklai įsimylėjusi“, – šiandien sako viename nedideliame Lietuvos mieste gyvenanti šešiolikmetė mergina. Jos aistra kompiuteriniams žaidimams gyvenimo vos nepavertė pragaru – su vienu klaipėdiečiu vi...
Kompiuterinių žaidimų istorijoje dar reikėtų gerai paieškoti metų, kurie būtų padovanoję tiek naujienų, kiek 2023-ieji. Pernai kone kiekvieną mėnesį stebėjome, kaip dienos šviesą išvysta tokie aukščiausios prabos šedevrai, kaip „Alan Wake II“ ar „Baldur’s Gate 3“, o rinkoje virė aistros dėl „Microso...