Viešojoje erdvėje pasirodžiusi informacija, kad Lietuvos Vyriausybė gali praleisti galimybę pasiūlyti kandidatą Europos Komisijos (EK) transporto komisaro pareigoms, sukėlė daug diskusijų. Transporto sektorius yra vienas pagrindinių Lietuvos ekonomikos ramsčių, generuojantis apie 11,2 proc. šalies b...
Mobilumo paketas
134 straipsnių
Mobilumo paketas – vežėjų veiklą Europos Sąjungoje reglamentuojantys įstatymai, labiausiai susiję su 3 sritimis: kabotažu, komandiravimu ir vairuotojų poilsiu.
Vairuotojų dramatiškai trūksta, tačiau esamiems sąlygų gerinti nežada: pažeidimai fiksuojami šimtais
Nors taisyklės logistikos sektoriui nuolat griežtinamos, vairuotojų teisių pažeidimai dažni. Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos (LVPS) duomenimis, per pirmąjį metų pusmetį gauta daugiau nei 600 skundų, suteikta per tūkstantį konsultacijų, o ne ką mažesnė dalis vairuotojų ieškoti teisybės nesiryžta,...
„Girteka Transport“ vadovas: dideli apribojimai atsivežti užsienio vairuotojus sukels problemų logistikos sektoriui (1)
Ilgųjų reisų vairuotojų gyvenimą išbandęs logistikos įmonės „Girteka Transport“ vadovas Mindaugas Paulauskas mano, kad didžiausia vežėjų problema – nepakankamas saugių stovėjimo aikštelių kiekis. Logistikos sektoriuje, anot jo, egzistuoja problemos su personalo įsivežimu bei vis dar matomos Europos ...
Rusijai sukėlus karą Ukrainoje, buvo priimtas išmintingas sprendimas agresorių stabdyti ekonominėmis priemonėmis, kurios yra ne tik moralinė, bet ir ekonominė būtinybė, kadangi yra nukreiptos tiesiogiai į agresorės Rusijos ir ją remiančios Baltarusijos ekonominę, o tuo pačiu ir karinę galią. Vis dėl...
2020 m. liepos mėnesį priėmus Mobilumo paketą – bendrąsias taisykles Europos Sąjungos (ES) šalyse dirbantiems vežėjams, iš karto kilo prieštaringa valstybių narių reakcija. Dėl naujų, diskusijas keliančių, reguliavimų transporto sektoriui, dar tų pačių metų spalį Lietuva, Bulgarija, Rumunija, Kipras...
Lietuvos transporto ir logistikos bendruomenė sulaukė itin džiugios ir jiems palankios žinios iš Europos Sąjungos Teisingumo teismo (ESTT). Generalinis advokatas pateikė ilgai lauktą išvadą dėl Mobilumo paketo bylos. kaip rašoma išvadose, Mobilumo paketo įpareigojimas vilkikus kas aštuonias savaites...
Europos Komisijai paskelbus trečiąjį 250 mln. eurų vertės šaukimą dėl saugių vilkikų stovėjimo aikštelių statybų, transporto ir logistikos sektorius tikisi, kad lankstesnės sąlygos projektų vykdytojams pagaliau padarys proveržį, siekiant Europos Sąjungoje (ES) sukurti infrastruktūrą, kuri užtikrintų...
Europos, o kartu ir Lietuvos ekonomika po truputį stoja. Po kovido šoko ir pigių pinigų lietaus šoktelėjusi paklausa sugrįžta į proto ribas. Vienas iš pirmųjų nerimo šauklių – transporto ir logistikos sektorius, kuris pagal užsakymų ir srautų skaičius pirmas pamato, kaip vėsta įkaitusi ir infliacijo...
Vežėjų atstovas Drižas – apie išsipildžiusias liūdnas prognozes: po truputį esame išstumiami iš kai kurių rinkų (2)
Nerimas dėl recesijos verčia verslus vis labiau sukti galvas, kaip toliau planuoti darbus ir investicijas nežinomybės apimtoje aplinkoje. Delfi TV laida „Verslo požiūris“ jau domėjosi, kaip sekasi Lietuvos pramonei. Šį kartą apie verslo aplinką ir iššūkius kalbamasi su logistikos sektoriaus atstovu,...
Ankstesnėse laidose jau kalbėjome, kaip sekasi pramonei recesijos kontekste. Šįkart domėjomės, kaip gyvena dar vienas Lietuvos ekonomikai labai svarbus logistikos sektorius. Laidos svečias – Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Povilas Drižas.
Europos Parlamento narys Petras Auštrevičius įspėja, kad Europos Sąjungos (ES) bandymas kontroliuoti darbą per skaitmenines platformas gali turėti rezultatus, panašius į ES Mobilumo paketo – nuolatinius nepatogumus vežėjams – nors siekta gero tikslo. Pasak jo, siekiant geresnių sąlygų per platformas...
Nors Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketas, vežėjams nustatęs griežtesnes veiklos taisykles, galioja jau metus, transporto įmonių atstovai sako, kad iki šiol yra priversti taikytis prie skirtingose šalyse taikomų skirtingų tvarkų, nuolat mokėti kontrolierių skiriamas baudas, o kartais net keliems m...
Lietuvos vežėjai jau jaučia bręstančią krizę. Vienos didžiausių Lietuvos transporto įmonių „Baltic Transline“ vadovas sako, kad traukiasi pagrindinės rinkos ir mažėja užsakymų. Tačiau didžiausia problema išlieka chroniškas vairuotojų trūkumas. Jo teigimu, šiame sektoriuje darbo sąlygos ir atlyginima...
Lietuvos transporto sektorius – tarsi smarkiai banguojantis vandenynas. Dar 2022 metų viduryje buvo kalbėta apie didėjančius, o jau metų pabaigoje – apie 15–20 proc. sumažėjusius pervežimo įkainius. Tokio bangavimo problemų mastas gana platus: jis mažina transporto įmonių apyvartas, mažiau sumokama ...
Naujovės yra tarsi kelrodis į ateitį. Neprisitaikysi – liksi užnugaryje, nes pritrūks pajėgumo. Taip šiuo metu galima kalbėti apie Lietuvos transporto sektorių ir jame veikiančias Lietuvos įmones, kurioms tenka pakloti tūkstantines baudas dėl 2022 metų pradžioje įsigaliojusių papildomų Mobilumo pake...
Įsigaliojus Mobilumo paketui, Lietuvos transporto ir logistikos sektoriui trūksta vairuotojų, įmonės negali tiekti tinkamų paslaugų užsienio klientams, todėl vežama mažiau tarptautinių krovinių, praneša Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA).
Pokyčiai, susitelkimas ir nežinomybė – taip būtų galima apibūdinti Lietuvos vežėjų situaciją šiuo metu. Ir nors iššūkių nestinga, juos įveikus atsivers augimo perspektyvos.
SEB banko valdybos narys, Verslo bankininkystės tarnybos direktorius Vilius Juzikis sako, kad Lietuvos vežėjų situaciją šiuo metu galima apibūdinti žodžiais pokyčiai, susitelkimas ir nežinomybė. Ir nors iššūkių nestinga, juos įveikus atsivers augimo perspektyvos.
Pradėjus veikti paskelbtoms sankcijoms Rusijai, Lietuvos vežėjai traukiasi iš šios rinkos. Visgi jie neatmeta, kad atsinaujinus Vakarų Europos prekybiniams santykiams su šia rinka, jie taip pat čia sugrįš. Sankcijos skaudžiai kirs ir Lietuvoje veikiančioms transporto įmonėms, jos ieško naujų rinkų, ...
Nors Mobilumo paketas priimtas jau 2020 metais ir dalis jo nuostatų įsigaliojusios, vežėjai iki šiol susiduria su šio paketo taikymo problemomis ir neaiškumais. Vežėjams stinga praktinių Mobilumo paketo nuostatų taikymo išaiškinimų, o už tai atsakingos institucijos rekomendacijų pateikti neskuba.