Nors valstybė vis griežtina bausmes už atsuktus odometrus – kuo mažiau kilometrų nuriedėjęs automobilis, tuo jis brangesnis – tačiau vertelgoms vis dar niežti nagai ir kompiuteriai imtis tokių patobulinimų.
odometras
13 straipsnių
Lietuvoje norima pažaboti automobilių ridos sukinėtojus. Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) siūlo, kad jeigu naujos techninės apžiūros metu rida pasirodys mažesnė nei per praėjusią patikrą, tuomet tai būtų vertinama kaip didelis trūkumas ir automobilis techninės apžiūros nepraeitų, pra...
Daugelyje šalių vairuotojai įprastai automobilį keičia kas 3 - 5 metus. Tai reiškia, kad dažnas atlieka bent du ar tris naujesnio automobilio pirkimo-pardavimo veiksmus kiekvieną dešimtmetį. Automobilio ridos klastojimas vis dar yra vienas didžiausių naudotų automobilių rinkos skaudulių visame pasau...
Iš pardavėjo gaunama (o kai kuriais atvejais – ir nutylima) informacija apie dėvėtą automobilį gali būti tokia pat naudinga, kaip ir bandomojo važiavimo metu padarytos įžvalgos. Tiesą sakant, derėtų kruopščiai išklausinėti pardavėjo apie transporto priemonę dar prieš susitariant ją apžiūrėti.
Kai automobilis keliauja iš rankų į rankas, itin sudėtinga atsekti, kas jo odometre atsuko ridos rodmenis. Specialistai juokiasi iš tų, kurie pirkdami dešimtmečio senumo automobilį tiki, jog jis pravažiavo 100 tūkst. km. Aiškėja, kad kartais apgaunami ir patys automobilių perpardavinėtojai. Bet koki...
„Tvarkingas automobilis, pirktas iš lizingo kompanijos. Niekada neturėjęs įvykių“, - vilioja pirkėjus automobilio „Toyota Avensis“ pardavėjas Jurijus. Ir rida nėra didelė – 157 tūkst. km. Ar tikrai? Paaiškėja, kad iš tiesų ši „Toyota“ nuvažiavusi beveik dukart daugiau, nei skelbiama.
VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvos automobilių parkas yra seniausias Baltijos šalyse. Vidutinis lengvojo automobilio amžius Lietuvoje – 15 metų. Praėjusiais metais šalyje įregistruota 165,5 tūkst. naudotų ir tik 14,5 tūkst. naujų automobilių. Ekspertai atkreipia dėmesį, jog vairuotojai Lietuvoje nėra...
Automobilio rida – vienas svarbiausių kriterijų renkantis mašiną. Vis dėlto odometro duomenis pakeisti nėra sunku ir tuo naudojasi apsukrūs pardavėjai tiek Lietuvoje, tiek Vokietijoje. Neseniai Latvijoje imtasi ryžtingų veiksmų siekiant išspręsti šią problemą. Kol Lietuvoje nieko konkretaus šiuo kla...
Seimas pradėjo svarstyti Seimo nario Remigijaus Žemaitaičio pristatytas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisas, kuriomis siūloma sudaryti galimybę fiziniams ir juridiniams asmenims pasitikrinti automobilio odometro rodmenis prieš įsigyjant nau...
Seimui siūloma priimti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo papildymo projektą, kuriuo siekiama sudaryti galimybes fiziniams ir juridiniams asmenims pasitikrinti naudotų automobilių odometro rodmenis. Taip būtų apsunkintos naudotų automobilių pardavėjų galimybės koreguoti naudotų automobilių o...
Kiek per metus nuvažiuoti automobiliu yra normalu? 20 tūkst. km? 35 tūkst. km? O gal 50 tūkst. km? Teisingo atsakymo nėra ir negali būti, tačiau Lietuvos automobilių turguose galioja nerašyta taisyklė – kad ir kokio amžiaus būtų mašina, jo odometras turi rodyti maždaug 200 tūkst. km.
Nenaujų lengvųjų automobilių prekybos versle galioja nerašyta taisyklė – nori greitai ir pelningai parduoti mašiną, privalai pasirūpinti, kad jos odometras rodytų tokius skaičius, kokius nori matyti pirkėjas. Dėl šios priežasties atliekančių manipuliacijas ridą liudijančia informacija yra nesuskaiči...
Įprasta manyti, kad automobilio ridos duomenys rodo automobilio techninę būklę ar kokybę. Dideli ridos skaičiai gąsdina pirkėjus, maži kelia įtarimą, kad tai ne tikri, o suklastoti rodmenys. Tačiau automobilių specialistai teigia, kad į ridą itin didelio dėmesio kreipti nevertėtų.