Keleivinis oro transportas - tai vėliausiai atsiradusi ir sparčiausiai besiplečianti transporto šaka visame pasaulyje. Jei 20-o amžiaus viduryje per metus vidutiniškai buvo skraidinama apie 20 milijonų keleivių, tai dabar šis skaičius siekia daugiau kaip du milijardus.
Skrendam
14 straipsnių
Kiekvienas esame matę besisukančias šokėjų poras ant parketo. Gal net esame bandę sušokti savo tango… Bet ar teko matyti lėktuvų šokį danguje? O ar teko girdėti apie 95-erių metų sulaukusį akrobatinio skraidymo pilotą? Apie akrobatinį skraidymą, apie sparnuotus padangių vyrus ir jų pasiekimus žiūrėk...
Lėktuvo PO-2 istorija jau skaičiuoja devynis dešimtmečius. Pirmasis toks lėktuvas buvo sukonstruotas 1927m., o dar po metų pradėtas gaminti serijomis. PO-2 - dvivietis medinės konstrukcijos biplanas.
Lietuvos aeroklubas, šiemet švenčiantis savo 90-ies metų jubiliejų, tarsi įkūnija žmogaus svajonę - apjungia visas sritis, kurios veiką vykdo virš žemės: akrobatinį skraidymą, aviamodelių sportą, oreivių draugiją, parašiutų, sklandymo bei parasparnių sportą.
Devyni sukonstruoti ANBO lėktuvai ir dešimtys tūkstančių įveiktų kilometrų - tokių svarbių pasiekimų dėka prisimename Lietuvos karo aviacijos vadą, brigados generolą, bei avia konstruktorių Antaną Gustaitį.
Dar pakankamai naujas, tačiau jau užimantis itin svarbią vietą Lietuvos aviacijoje – taip trumpai galima apibūdini Ignalinos aerodromą, įsikūrusį Didžiasalio kaime, Ignalinos rajone.
Aviamodeliavimas - tai mažų lėktuvėlių statymas, pradedant paprasčiausiu popieriniu modeliu ir baigiant skraidančiu lėktuvo modeliu-kopija, kurie yra kelis kartus mažesni už tikrus lėktuvus. Entuziastai, susidūrę su aviamodeliavimu tikina, kad potraukis šiai veiklai neišblėsta visą gyvenimą.
Civilinės aviacijos administracija (CAA) yra aviacijos įstaiga, kurios misija – kartu su aviacijos bendruomene kurti bei tobulinti civilinės aviacijos reglamentavimą Lietuvoje, bei taikant pažangiausius priežiūros metodus užtikrinti aukščiausių tarptautinių skrydžių saugos standartų įgyvendinimą Lie...
Žmogus, pamatęs skrendantį lėktuvą, susimąsto apie jo galimybes, kaip milžiniškas gaminys iš metalo ne tik laikosi ore, bet ir skrenda. Aviacinis kuras, varikliai bei tepimo sistemos – kiekvieno lėktuvo širdis. Kuro sistema užima didžiausią dalį lėktuve. Iš pradžių aviacinis kuras būdavo naudojamas ...
Padangėje skraidantys bepiločiai orlaiviai, dar paprastai vadinami dronais, šiandien jau nieko nebestebina. Dabar tokio tipo orlaivį galima įsigyti daugumoje elektronikos prekių parduotuvių, o jais domisi jau ne tik fotografai ar orlaivių entuziastai, bet ir ūkininkai bei režisieriai.
Lietuvos aviacijos muziejus – tai ne tik paveldas, bet ir žvilgsnis į ateitį - taip apie Kaune įsikūrusį muziejų atsiliepia aviatorius ir žurnalistas Edmundas Ganusauskas.
Pasauliui vis labiau užkariaujant kosmoso erdvę, svarbus ir nuoseklus Lietuvos užsienio politikos prioritetas - geri santykiai su kaimyninėmis šalimis. Tai įrodo Ukrainą ir Lietuvą siejantys glaudūs istoriniai ryšiai bei stiprus bendradarbiavimas, kuris abiems pusėms atveria galimybę siekti bendrų t...
Sklandymas - tai ne tik sportas, tačiau ir pramoga bei hobis, kartais meniškai nusakomas kaip “poezija aviacijoje”. Ypač vilioja tai, kai sklandymu užsiimti gali ne tik profesionalai, bet ir vaikai bei garbaus amžiaus žmonės.
Vytautas Radavičius - pilotas konstruktorius, savomis rankomis sukonstravęs lietuvišką sraigtasparnį „Sidabrinis titanas VR555“. Tai lengvo tipo, vidutinio galingumo, savadarbis, penkiavietis, vienaašis, viensraigtis, trijų menčių straigtasparnis. Optimalus skrydžio greitis yra 150-180 km/h, o maksi...