Tvarumo kursas – tai nuotolinė tvarumo konferencija, kurioje dalyviai susipažins su vertingomis Lietuvos ir užsienio ekspertų praktikomis, išgirs realius tvaraus verslo patarimus ir pavyzdžius bei sužinos veiksmų planą tvaresniam rytojui.
tiekimo grandinės
44 straipsnių
Jeigu bent kartas nuo karto tenka remontuoti automobilį, greičiausiai pastebėjote tai, ką mato draudimo specialistai: darbų kainos toliau kyla. Nors ekonominiai rodikliai stabilizavosi dar 2023 metais, automobilių remonto kainos šių metų pradžioje augo 6–8 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu p...
Didėjantis pasaulio gyventojų skaičius ir aukštųjų technologijų plėtra sparčiai didina globalų kritinių žaliavų (angl. Critical Raw Materials) poreikį. Žaliavos yra nepakeičiama sudėtinė pramoninės veiklos dalis ir yra pačioje vertės grandinės pradžioje.
El Niño ir La Niña bendromis jėgomis sutrikdė Lotynų Amerikos sojos produkciją. Ukrainos ir Rusijos grūdų augintojai išėjo į karą. Indonezija uždraudė palmių aliejaus siuntas į Europą, o Kinija supirkinėja javus. Viduržemio jūros regionas vis labiau panašėja į dykumą.
Iki 2022-ųjų vidurio kone ištisą dešimtmetį gyvenome nulinių ar net neigiamų palūkanų aplinkoje. Jas centriniai bankai grindė poreikiu skatinti ekonomiką ar išvengti defliacijos. Situacija prieš kelerius metus dramatiškai pasikeitė – daugelyje pasaulio šalių kainos kilo sparčiausiu tempu nuo naftos ...
Raudonosios jūros krizei sudrebinus įvairių prekių – nuo automobilių iki energijos – gabenimą, tik laiko klausimas, kada sparčiai kylančios sąnaudos ir įtampa tiekimo grandinėse atsispindės bendrovių pelno ataskaitose.
Europos Sąjunga (ES) žengs dar vieną žingsnį arčiau savo tikslo – tapti pasauline galybe, galinčia pasinaudoti savo didžiule bendrąja rinka ir atsispirti Pekino, Maskvos ir net Vašingtono prievartiniams veiksmams.
Chaosas Raudonojoje jūroje pradeda trikdyti produktų – nuo kavos iki vaisių – gabenimą ir grasina sustabdyti maisto produktų infliacijos lėtėjimą, suteikusį nežymaus atokvėpio vartotojams.
Kai kurių Europos bendrovių krovinių pristatymų vėlavimai dėl Raudonosios jūros laivų atakų turėtų būti trumpalaikiai, nes konteinerių vežėjai ir jų klientai koreguoja logistikos planus, kad galėtų prisitaikyti prie ilgesnių kelionių, teigė vieno didžiausių pasaulyje uostų operatorių vadovai.
Rinkimai, konfliktai, migrantai ir, žinoma, palūkanos siūbuos ne tik mūsų valstybės laivelį. Kokių siurprizų galime tikėtis 2024 metais?
Stiprėjant geopolitinei rizikai, euro zonos stambaus kapitalo korporacijos aktyviau perkelia gamybą į kitas pasaulio šalis, rodo Europos Centrinio Banko (ECB) apžvalga.
Kitų metų prognozė – ant stalo: planuojamos naujos serialo „Gniuždanti infliacija“ dalys. „Economist Intelligence Unit“ (2023) paskelbė galimas 2024 metų politines, karines, aplinkos apsaugos ir ekonomines rizikas. Grėsmių sąrašas ilgas, bet didžiausią poveikį turės dvi. Ir abi jos tiesiogiai susiju...
Prognozuojama, kad 2023 m. trečiųjų šalių logistikos (3PL) rinkos pajamos pasieks 1,27 trln. JAV dolerių. Prie spartaus kompleksinės logistikos rinkos augimo smarkiai prisidėjo išaugęs el. komercijos sektorius, kuris padidino siuntų valdymo paslaugų aktualumą bei aukštus vartotojų lūkesčius tikintis...
Pasaulio prekybos sistemoje vyksta tektoniniai poslinkiai, dėl kurių ateinančiais dešimtmečiais keisis tarptautinės tiekimo grandinės.
Pirmąjį šių metų ketvirtį automobilių gamintojai nuo „Stellantis NV“ iki „Ford Motor Co.” pranešė apie uždarbį, tačiau investuotojai signalizuoja, kad pramonės šakai artėja sunkūs laikai.
„Kojima Industries Corp.“ yra nedidelė ir už Japonijos ribų mažai žinoma bendrovė, gaminanti puodelių laikiklius, USB lizdus ir kišenes automobilių durelėse. Tačiau jos kuklus vaidmuo automobilių tiekimo grandinėje yra itin svarbus. Kai 2022 metų vasario mėnesį į bendrovę buvo įsilaužta, staigiai su...
Pasaulio finansų vadovai, susitikę Vašingtone praėjus kiek daugiau nei metams po šokiruojančios Rusijos invazijos į Ukrainą, priėjo itin skirtingas išvadas dėl didžiausių rizikų perspektyvoms, o tai rodo, kad geopolitinių kovų vaidmuo pasaulinėje ekonomikoje stiprėja.
Rusijos gniaužtai vis stipriau kontroliuoja pasaulinį maisto tiekimą po to, kai du didžiausi tarptautiniai prekybininkai pranešė sustabdysiantys grūdų pirkimą eksportui iš šalies.
Pastaruosius trejus metus automobilių kainos judėjo tik viena kryptimi: aukštyn.
Nors kalbos apie tiekimo krizės iššūkius prasidėjo pandemijos laikotarpiu, tačiau šią problemą į jau išspręstų uždavinių sąsiuvinį nurašyti vis dar per anksti. Rusijos pradėtas karas Ukrainoje, negęstantis „Covid-19“ protrūkis Kinijoje ir gamtinės katastrofos primena apie neįtikėtinai trapią pasauli...