Tai paskutinė ciklo „XXI amžiaus mokykla“ laida, kurioje mokytojai dalijasi savo mintimis, kokia turi būti dabarties ir ateities mokykla.
XXI amžiaus mokykla
10 straipsnių
Kiek atviri būsime pasauliui, tiek pasaulis bus atviras mums. Tarptautiniai projektai gali padėti pakeisti mūsų švietimo sistemą.
Viena iš Suomijos mokyklų sėkmės priežasčių – visa apimantis principas „mažiau yra daugiau“. Mokytojai čia turi mažiau darbo valandų, moksleiviai turi mažiau pamokų ir atsiskaitymų, o mokyklos mažiau konkuruoja, daugiau bendradarbiauja. Mažiau ir reguliavimo iš išorės – užtat daugiau pasitikėjimo, t...
Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos direktorės Jolitos Morkūnaitės nuomone, svarbiausias mokytojo uždavinys sukurti tokią programą, kuri tiktų konkrečios mokyklos konkretiems mokiniams – čia negali būti vieno standarto.
„Labai svarbu, kad yra mokytojai, kurie ne tik diegia, bet ir kuria inovacijas. Tokių mokyklų šiandien labai reikia, XXI a. negalime gyventi tik savo uždaroje bendruomenėje“, – teigia dr. Elena Trepulė, VDU Edukologijos instituto docentė.
Projektas „XXI amžiaus mokykla“, pristatantis Lietuvos ugdymo įstaigų gerąsias patirtis, kviečia susipažinti su Utenos mokykla-vaikų darželiu „Varpelis“.
„Mokykloje esame susikūrę VIP sistemą, kurią žaismingai šifruojame kitaip, nei įprasta – Vaiko Individuali Pažanga" – pasakoja Šiaulių Salduvės progimnazijos direktorė Natalija Kaunickienė.
Ryčio Zemkausko kūrybinės grupės rengiamame projekte „XXI amžiaus mokykla“ – apie Lietuvos ugdymo įstaigas ir mokytojus, kurie ateities mokyklą kuria kiekvieną dieną.
„Darželius reikėtų pradėti renovuoti ne iš išorės, o iš vidaus“, – sako Rytis Zemkauskas, pristatantis Lietuvos ugdymo įstaigų gerąsias patirtis projekte „XXI amžiaus mokykla“.
Mokykla yra vieta, kur kuriama ir ginama Lietuva. Nei daugiau, nei mažiau. Ir toji Lietuva yra tiek gera, kiek gera yra pati kukliausia pačios kukliausios jos mokyklos klasė. Ten, toje klasėje gimsta valstybė. Pati tikriausia.