Šiuolaikinis darbuotojas

„Avia Solutions Group“ personalo direktorė Inga Staniūnė, kalbėdama apie žmogiškuosius išteklius darbo rinkoje, sako, kad pirmiausia reikėtų išsiaiškinti, kas yra šiuolaikinis darbuotojas.

„Kitais metais visame pasaulyje 75 proc. darbo rinkos sudarys Y kartos darbuotojai. Tačiau suprantu, kad įdomu ir visi labai klausia, tai kaipgi tvarkytis su naujausia karta, kuri dar mažiau pažinta ir mažiau ištyrinėta, tai yra Z kartos darbuotojai. Tai aš turbūt trumpai juos apibūdinčiau taip, kad tai yra skaitmeninė karta, užaugusi su technologijomis ir žinanti, ko nori. Tai jeigu taip trumpai – tai mokantys kalbėti, žinantys, ko nori, ir labai technologiškai išprusę“, – sako ji.

Biuras

Darbuotojų, labai aiškiai žinančių, ko nori iš darbovietės ir darbdavio, teigia I. Staniunė, gerovė labai priklauso nuo vadovo – kiek jis yra stiprus bendrauti ir atlaikyti darbuotojo poreikius ir lūkesčius.

„Man visada, kalbant apie darbuotojų suderinamumą arba poreikių tenkinimą, susikalbėjimą, yra labai svarbus lūkestis – ko tikisi vadovas iš darbuotojo ir ko tikisi darbuotojas iš organizacijos. Tai man atrodo, kai žmogus žino, ko nori, yra gerokai lengviau, negu kuomet jis nėra tikras, ko jis nori. Tad klausimas kyla, kaip mes tą jo lūkestį arba jo norą galėtume suvaldyti ir pakreipti taip, kaip būtų reikalinga ir darbuotojui atsiskleisti, ir organizacijai augti ir vystytis toliau“, – aiškina I. Staniūnė.

Paklausta, ar šiuolaikinėje rinkoje gausu tokių darbuotojų, kada tikimasi lanksčių darbo sąlygų, nuolatinio darbo iš namų, gero atlyginimo ir papildomų naudų, pašnekovė pastebi, kad visuomenė labai linkusi vieną pavyzdį generalizuoti ir daryti išvadą, kad šiuolaikinis jaunimas nėra palankus darbovietėms. Tačiau tai nėra visiška tiesa.

„Faktas, kad ši karta mėgsta derinti darbą su malonumu, ir man atrodo, kad tai, ką gali išmokti kitos kartos, būtent iš Z kartos, tai yra sugebėti suderinti ir rezultato siekimą, ir galimybę atsipalaiduoti. Laiko skirstymas darbui, poilsiui, pomėgiams ar kažkokioms kitoms veikloms šioje kartoje yra gana stiprus ir gana ryškus. Ir taip, jis matosi organizacijose, kad vargu, ar darbuotojas pasiliks ilgiau, esant kritinei situacijai, nes jis turi kažkokių asmeninių planų. Bet tada turi iš karto susitarti, kad tavo darbo pobūdis gali to reikalauti, kad gali būti viršvalandžiai, gali būti industrijos, pavadinkime, niuansai arba subtilybės“, – aiškina ji.

„Avia Solutions Group“ personalo direktorė Inga Staniūnė

Kultūriniai skirtumai

Lietuvoje netrūksta ir tarptautinių įmonių, kuriose darbuojasi įvairių tautybių žmonės. Tačiau I. Staniūnė pastebi, kad tai didelio skirtumo neturi – ar įmonėje dirbtų vien lietuviai, ar ir kitų tautybių žmonės – visur reikia suderinamumo, kalbėtis ir ieškoti bendro sprendimo.

„Faktas, kad tarptautinės organizacijos, užsieniečiai iš kitų šalių atvažiuojantys arba išvažiuojantys darbuotojai į kitas šalis dirbti susiduria su truputėlį sudėtingesniais klausimais – kaip prisitaikyti, kaip priimti kultūrą, kaip suprasti, kas tam žmogui svarbu, kaip toje kultūroje yra priimami sprendimai, o kas pirmas pradeda kalbėti ir panašiai. Kultūrinio pažinimo mokymai tokiose organizacijose, sakyčiau, kad yra būtini, tai yra viena iš darbuotojų įvedimo į organizaciją programos dalių.

Su tuo mes galime susitvarkyti mokydami savo darbuotojus, ragindami nepriimti greitų sprendimų. Man turbūt čia yra atradimas, dirbant su multikultūrine aplinka, – pasitikrinti sprendimą per kelis kartus, nes tai gali būti kultūrinis skirtumas, kodėl tas žmogus, tarkime, elgiasi vienaip arba kitaip, o nebūtinai tai yra žmogaus asmeninės savybės“, – pasakoja personalo atrankos specialistė.

Vadovas ir darbuotojai

Paprašyta apibūdinti, ko šiuo metu ieško šiuolaikinis darbdavys, remdamasi asmenine ir kolegų patirtimi, pašnekovė pasakoja, kad darbdaviai ieško greitai besiorentuojančių žmonių. Spartėja ne tik technologijų industrija, bet ir gyvenimo tempas, todėl vargu, ar jis ims lėtėti, o prie to turės pristaikyti ir darbo rinka. „Greitai keičiasi reklamos, greitai kartais keičiasi mūsų poreikiai, greitai keičiasi ir verslo aplinkybės.“ Be to, verslui įtakos turi ir geopolitinė aplinka, todėl darbuotojas turi būti gabus prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų ir priimti naujoves.

„Tai man atrodo, kad tarp top trijų reikalavimų arba lūkesčių naujam darbuotojui, kalbant iš asmeninių savybių, tai yra kaip mes sugebame adaptuotis prie besikeičiančių situacijų, kaip mes valdome stresą ir kaip greitai mes galime atsistatyti, kai kažkas nutinka ne taip, kaip buvo“, – pasakoja I. Staniūnė.

Pasiteiravus, kaip sėkmingai valdyti didelę įmonę ir jos žmogiškuosius išteklius, I. Staniunė sako, kad pirmiausia reikia žinoti savo tikslus – kokią funkciją darbuotojas turi atlikti, kokia yra vizija, kur įmonė turi būti artimiausiu laikotarpiu.

„Antras svarbus momentas yra nebijoti prisiimti atsakomybės man kaip vadovui ir ugdyti darbuotojus, kad jie galėtų prisiimti atsakomybę už savo projektus, už savo atsakomybių dalis. Trečiasis – nebijoti klysti ir sugebėti greitai atsistatyti po nesėkmingų situacijų ir judėti į priekį. Tai yra ne klupti, ne bausti save, ne kažkaip kaltinti ir galvoti, kas nepavyko, o galvoti: kas toliau?“ – patarimais dalijasi specialistė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją