Šeimos pavyzdys
K. Basevičius ir jo kurso draugas, o dabar ir verslo partneris Lukas Laurinavičius visuomet domėjosi sveika mityba. Sveikos gyvensenos tradicijų laikėsi ir jų šeimos, todėl natūralu, jog studijuoti universitete pradėję jaunuoliai ir pertraukų tarp paskaitų metu rinkdavosi ne kavą ir batonėlį ar kitą greitą užkandį, o ieškojo sveikų alternatyvų.
„Prieš penkerius metus studijuojant atsirado dilema, kaip greitai, skaniai ir sveikai pavalgyti tarp paskaitų, nes tam laiko likdavo tik apie 10 minučių, o vieninteliai pasirinkimai tuomet buvo kava ir sumuštinis arba šokoladukas. Stengdavomės pasiruošti maistą iš anksto, bet tai nėra pats patogiausias dalykas, todėl pradėjome ieškoti sprendimų rinkoje.
Tuo metu prekyboje buvo galima įsigyti skystų maisto pakaitalų. Tai tokie kokteiliai, kuriuos suplakus su pienu, vandeniu ar sultimis gauname tam tikrą kalorijų ir mineralų užtaisą. Išbandėme juos, tačiau mūsų netenkino skonis, o vartojant ilgiau nei tris dienas pradėjo skaudėti skrandį ir žarnyną. Taigi, tai nebuvo sveika ir greita alternatyva“, – savo verslo pradžią prisiminė pašnekovas.
Rinkoje trūko sveikų alternatyvų
Anot „Startuper‘s smoothies“ vadovo, pagrindinis iki tol rinkoje buvusių produktų minusas buvo tai, kad skystu pavidalu patiekiamas maistas negali būti tinkamai įsisavinamas, nes virškinimą turi aktyvuoti seilės.
„Kai kramtome maistą, aktyvuojasi virškinimas. Kai jį tiesiog išgeriame, skysčius organizmas virškina kitaip. Kai pradėjome gilintis į mitybos subtilybes, panorome sukurti tokį maistą, kuris būtų pilnavertis ir visiškai pritaikytas žmogaus organizmui. Išsikėlėme sau užduotį, kad jis būtų kramtomas, jo skonis nepabostų, nebūtų pernelyg aitrus.
Tuomet gilinomės į sveiką mitybą, bendravome su mokslininkais, gydytojais gastroenterologais ir priėjome išvadą, kad mūsų produkto bazė turi būti iš vaisių. Juose yra gausu fruktozės skaidulų, kurios susijungus sukuria tai, ko reikia. Greitos energijos gaunama iš fruktozės, o lėtos – iš skaidulų. Tuomet gauname labai greitą, sveiką energijos užtaisą, kuris dar duoda ir naudos“, – pasakojo K. Basevičius.
Galiausiai partneriams pavyko sukurti mineralais, prebiotinėmis maistinėmis skaidulomis bei išrūgų baltymais praturtintus užkandžius.
Vykdant projektą buvo ištirta kompleksinio mineralų priedo, prebiotikų, polinesočiųjų riebalų rūgščių, aukštos biologinės vertės baltymų bei jų tarpusavio sąveikos įtaka naujo funkcionaliojo užkandžio gamybos procesui, sudėčiai, savybėms bei kokybės charakteristikoms, sukurta bei išbandyta technologija. Šiuo metu po pirminės projekto sėkmės UAB „Ionicum“ planuoja kurti ir naujus produkto skonius.
Suteikė pasitikėjimo ir drąsos
Prisiminęs savo sumanymo pradžią verslininkas sako, jog svarbiausia buvo idėja ir natūralus poreikis. Verslo vadybą ir analitiką studijavę vaikinai tuomet nežinojo nei maisto technologijos paslapčių, nei verslo kūrimo subtilybių, todėl kreipėsi pagalbos, dalyvavo įvairiuose startuoliams skirtuose renginiuose ir mokymuose.
„Visa tai mums leido kaupti patirtį ir žinias. Sužinoję apie MITA paraiškų teikimą, užpildėme reikalingus dokumentus ir tuomet MITA mus atrinko į specialią programą, kurioje susipažinome su profesionalais. Jie mus konsultavo, įžvelgė potencialą ir patarė užpildyti paraišką „Inostarto“ projektui.
Mūsų atveju daugiausiai naudos davė praktiniai patarimai. Pavyzdžiui, kad savo idėją reikėtų iš pradžių pagaminti savo virtuvėje, iki pradėsime ieškoti investuotojų ir taip patikrinti, ar tai, ką kalbame, yra realu padaryti. Mes pradėjome nuo receptūrų kūrimo, o vėliau atėjo reikalingos žinios, patirtis. Be konsultacijų labai svarbus dalykas buvo ir padrąsinimas, kurį gavome iš MITA dirbančių žmonių. Jie palaikė mūsų idėją.“, – kalbėjo pašnekovas bei pridūrė, kad visiems, kurie dabar pradeda kurti, nori įgyvendinti unikalų projektą, svarbu vadovautis intuicija, nenuleisti rankų jei nepavyksta iškarto.
Padrąsinančiai K. Basevičiaus žinutei pritarė ir MITA vadovė Birutė Bukauskaitė. Pasak jos, svarbu palaikyti startuolius ir patirties turinčius ar kryptį keičiančius verslus.
„Tiek finansinė parama, tiek palaikymas ir pasidalijimas patirtimi neretai tampa svarbiu ženklu ir drąsos judėti į priekį suteikiančia jėga. Ne ką mažiau svarbu ir tai, jog mokslas ir verslas vis dažniau pradeda bendradarbiauti ir jau dabar negalime įsivaizduoti viena be kito. Siekiantiems gauti finansavimą ar taip reikalingą konsultaciją kviečiame kreiptis į MITA“,– sakė B. Bukauskaitė.
Mokslo ir verslo bendradarbiavimą skatina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Šiuo metu MITA vykdo komunikacijos kampaniją „Inovacijų Lietuva: ar žinai, ką kuriame?“, kuri finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis. Daugiau informacijos www.mita.lrv.lt.
Užsakymo nr.: PT_88817463