Lietuvos verslo konfederacija (LVK) tyrime „Verslas ir socialinė atsakomybė: nuo koncepcijos praktikos link” iškėlė tikslus verslams, siekiantiems tapti socialiai atsakingomis organizacijomis, ir įvardijo šios srities lyderes Lietuvoje.
Sąraše figūruoja tokios įmonės kaip AB Lietuvos paštas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, UAB ,,Tele2“ ir UAB „Yukon Advanced Optics Worldwide“. Pastaroji įmonė, priklausanti Lietuvos aukštųjų technologijų įmonių grupei „Yukon Group“, garsėjančiai savo inovatyviais optikos įrenginiais, Lietuvoje remia net 18 nevyriausybinių organizacijų. Bendras rėmimo biudžetas vien šiemet siekia daugiau nei milijoną eurų.
Ilgalaikio rėmimo pavyzdys
„Mūsų socialinė veikla yra skirta dviem, bendrovės įsitikinimais, svarbiausioms kryptims: socialiniams partneriams ir visuomeninėms organizacijoms, kurios prisideda prie socialiai jautrių grupių integravimo į visuomenę ir pilietiškumo ugdymo. Šiuo metu aktyviai skiriame paramą nevyriausybinėms organizacijoms, gydymo ir mokymosi įstaigoms bei mokykloms. Esame įsitikinę, kad ilgalaikė ir nuosekli parama kuria tvirtesnę, lygesnę visuomenę, kurioje kiekvienas asmuo yra svarbus. Tokia parama kuria vertę mus supančiai aplinkai ir mums patiems“, – sako „Yukon Group“ komunikacijos vadovas Germanas Kavalskis.
Bendrovė jau daugiau nei trejus metus bendradarbiauja su labdaros ir paramos fondu „Maisto bankas“. Pirmasis kontaktas užsimezgė per COVID-19 pandemiją, o partnerystė tęsiasi iki dabar.
„Siautėjant pandemijai, įmonės atstovai patys susisiekė su mumis. Išgirdusi apie mūsų veiklą ne tik kovojant su maisto švaistymu, padedant stokojantiems, bet ir aktyviai teikiant paramą senjorams, įmonė nedelsiant skyrė reikšmingą finansinę pagalbą. Pirmą kartą bendradarbiaudami pamatėme, kad kartu galime nuveikti labai reikšmingų ir nepaprastai efektyvių darbų, todėl partnerystę tęsiame iki dabar“, – pasakoja „Maisto banko“ komunikacijos vadovė Miglė Petronytė.
Apie bendrovės skiriamos paramos suteikiamas galimybes vaikams pasakoja ir „SOS vaikų kaimų“ Lietuvoje draugija, tačiau jos atstovai pastebi, kad daugelis verslų nuo paramos socialinėms organizacijoms vis dar laikosi atokiau.
„Grupės skiriama tikslinė parama keliauja vaikų vasaros stovykloms, jas kasmet organizuojame Karklėje. Šios stovyklos – tai tikras džiaugsmas ir neišblėstantys įspūdžiai mūsų vaikams. Tačiau mūsų patirtis rodo, kad didžiąją dalį lėšų skiria fiziniai asmenys per nuolatines aukas. Dauguma verslų laikosi atokiau nuo paramos skyrimo. Mano akimis, tai lemia socialiai atsakingos veiklos, kaip verslo dalies, kultūros nebuvimas, informacijos apie paramos svarbą ir socialinių problemų mastą Lietuvoje stoka“, – mintimis dalijosi „SOS vaikų kaimų“ Lietuvoje draugijos verslo partnerysčių vadovė Julija Vasilčenko.
Socialiai atsakingo verslo reikšmė
Apie ilgalaikio ir nuoseklaus rėmimo naudą verslui pasakojama bendrame Indianos ir Teksaso universitetų bei Džordžijos technologijos instituto mokslininkų tyrime. Jame išskiriama, kad vartotojai yra linkę pozityviai reaguoti į verslus, kurie skiria paramą socialiai pažeidžiamoms grupėms ir jomis besirūpinančioms organizacijoms. Ekspertų nuomone, socialinė atsakomybė kuria teigiamą reputaciją, o tai skatina didesnius pardavimus ir didina pelną. Pabrėžiama ir tai, kad ilgalaikių ir nuoseklių socialinių akcijų palaikymas didina įmonės žinomumą platesnėje visuomenėje.
Socialiai atsakingo verslo reikšmė visuomenei apibrėžiama ir 2017 m. Europos Komisijos, Europos Parlamento ir Tarybos sukurtame Europos socialinių teisių ramstyje. Nors verslai, užtikrinantys paramos tęstinumą, ilgalaikėje perspektyvoje sukuria didesnę pridėtinę vertę visai visuomenei, dauguma verslininkų linkę rinktis ryškesnes trumpalaikes ar vienkartines paramos akcijas. Tai pastebi ir „Maisto banko“ komunikacijos vadovė M. Petronytė.
„Nuoširdžiai tikime, kad tik ilgametis, vientisas ir nuoseklus darbas gali atnešti realių, labai apčiuopiamų pokyčių, todėl be galo vertiname, kai tai supranta ir mūsų rėmėjai bei partneriai. Mūsų partnerių rate „Yukon Group“ būtent ir išsiskiria tuo, kad niekada neprašo naujų, madingų projektų, o nuosekliai remia mūsų kasdienį darbą ir supranta, koks reikšmingas ir efektyvus jis yra“, – sako „Maisto banko“ komunikacijos vadovė.
Nuosekli parama reikalauja papildomo laiko
Pasak nevyriausybinės organizacijos „RAUDONOS NOSYS Gydytojai klounai“ lėšų pritraukimo padalinio vadovės Sandros Masevičienės, ilgalaikis bendradarbiavimas reikalauja ir papildomo laiko, ir dėmesio.
„Iš verslo „Yukon Group“ yra didžiausia mūsų rėmėja – kasmet ji skiria didžiausią sumą lėšų. Tai galima pavadinti verslo ir nevyriausybinės organizacijos draugyste, nes ji visada domisi mūsų veikla, užsuka į svečius, dalyvauja „Raudonų nosių“ renginiuose. Ilgalaikis bendradarbiavimas reikalauja laiko, energijos, atidumo, tad džiaugiamės, kad „Yukon Group“ yra vienas tokių ilgalaikių partnerių“, – teigia S. Masevičienė.
Ilgalaikis ir nuoseklus paramos skyrimas „Yukon Group“ nėra naujas. Šią tęstinio rėmimo kultūrą bendrovėje pradėjo įmonių grupės steigėjas ir ilgametis generalinis direktorius Aliaksandras Alsheuskis. Jo dėka įmonė pradėjo ir ilgą laiką vykdė aktyvią socialinę veiklą, rėmė socialiai jautrias organizacijas, o karo Ukrainoje metu skyrė reikšmingą paramą karo pabėgėliams. Naujoji „Yukon Group“ generalinė direktorė, Aliaksandro dukra Volha Alsheuskaya, tęsia ne tik savo tėvo pradėtus verslo užmojus, bet ir aktyvią socialinę veiklą.