Griūva stereotipai ir seni mitai

Alaus someljė ir „MV GROUP Distribution LT“ alaus ambasadorius Tomas Josas pastebi, kad nealkoholinio alaus rinkos dinamika atspindi vartotojų kartų kaitą. Pasak eksperto, rinkos tendencijas diktuoja būtent naujoji karta, griaunanti mitus, nuvalkiotus palyginimus ir stereotipus. „Naujoji karta yra atviresnė eksperimentams ir naujovėms, o alaus gėrimų kategorija yra erdvė, iš kurios eksperimentai ir naujovės plūste plūsta“, – tvirtina T. Josas. Kaip pavyzdį jis pamini naują nealkoholinį, vitaminais praturtintą alaus kokteilį „Gubernija Radler Grapefruit-Orange“. Šio produkto pardavimai pernai išaugo net 59 procentais.

Gubernija

Pasak gėrimų eksperto, kylanti nealkoholinio alaus kokybė suteikia daugiau laisvės ir pasirinkimų asmenims įvairiose situacijose, šventėse ar draugų susitikimuose.

Pašnekovas teigia, kad gamintojai šiandien skiria labai daug laiko tendencijų analizei, nagrinėja ir prognozuoja vartotojų poreikių raidą, aktyviai investuoja į gamybos linijų atnaujinimus. „Prieš 20 metų nealkoholinis alus buvo toli gražu nuo to, ką mes vartojame šiandien. Gėrimo gamybos procesas buvo ženkliai sudėtingesnis ir brangesnis. Bėgant laikui, gamintojai prisitaikė, atsirado naujų būdų gaminti nealkoholinį alų (specialios mielės), sustiprėjo vartotojų noras eksperimentuoti ir tai ilgainiui lėmė svarbų virsmą visoje rinkoje“, – pasakoja Lietuvos alaus someljė čempionas T. Josas.

Gubernija

Apibendrindamas pagrindines pokyčių priežastis, ekspertas nurodo, jog labiausiai nealkoholinis alus išpopuliarėjo dėl technologijų pažangos (naujų mielių, kurios gamina mažai alkoholio, naudojimo) bei pasikeitusių vartotojų įpročių (sveikos gyvensenos propagavimo).

Lietuviškas nealkoholinis alus įveikia tūkstančius kilometrų

Bendrovės „MV GROUP Distribution LT“ alaus ambasadorius įsitikinęs, kad nealkoholinis alus turi milžinišką potencialą, kurį gamintojai po truputį pradeda išnaudoti. Pavyzdžiui, daugiausia nealkoholinio alaus iš „Gubernijos“ alaus daryklos eksportuojama į Latviją, Lenkiją, Sakartvelą ir net į Kongo Demokratinę Respubliką. Tai rodo, kad lietuviškas produktas patinka ne tik kaimynams, bet ir rinkoms už tūkstančių kilometrų, kur maisto ir gėrimų tradicijos yra kitokios. Pastebima, kad vienose šalyse nealkoholinis alus artėja prie savo populiarumo piko, o kitose – vartotojai jį tik atranda ir paklausa dar įsibėgėja.

Gubernija

Eksporto kryptys ir įveikti atstumai rodo „Gubernijos“ atkaklumą, kokybę ir tikėjimą savo produktais. Seniausioje šalies darykloje gyvos aludarystės tradicijos, aludarių bendruomenės branda ir kompetencija suteikia tvirtą pagrindą bei pasitikėjimo pristatyti lietuvišką alų tarptautiniu mastu. Ir ne tik pristatyti, bet ir pelnyti vartotojų palankumą rinkose, kur nealkoholinis alus dar nėra toks įprastas ir įvairus gėrimas.

Pastarųjų metų patirtis rodo, kad žengdama į užsienio rinkas „Gubernija“ atneša aukštą standartą. Kitąmet 360 metų jubiliejų švęsianti lietuviška darykla yra atvira naujovėms, bet naujiems produktams kokybės kartelę kelia taip pat aukštai, kaip ir gamindama tradicinius.

Vieno didžiausių pasaulinių konkursų „World Beer Awards 2023“ konkurso komisija „Gubernijos“ nealkoholinį „Tamsųjį Elį“ pernai išrinko geriausiu nealkoholiniu alumi pasaulyje. O iš viso gėrimas konkurse pelnė net keturis aukščiausius apdovanojimus.

Tomas Josas

T. Josas atkreipia dėmesį, kad kompetentinga tarptautinė komisija, vertindama „Gubernijos“ tamsų nealkoholinį alų pažymėjo jo sodrų skonį, intensyvią spalvą, subalansuotą skonį ir neįprastą, išskirtinį aromatą. „Neseniai Vilniuje vykusiame lietuviško alaus festivalyje, „Gubernijos Tamsusis“ nealkoholinis sulaukė daugybės teigiamų įvertinimų iš vartotojų, kurie renginio metu ieškojo nealkoholinių alternatyvų. Daugelis ragavusių teigė, kad „Gubernijos“ nealkoholinis tamsusis elis savo skoniu jiems primena girą ir yra vienas įdomesnių rinkoje surandamų produktų“, – sako geriausias Lietuvos alaus someljė.

Proveržį atspindi pardavimai

Šių metų duomenys rodo, kad „Gubernijos“ verdamo nealkoholinio alaus eksportas veržiasi aukštyn. Per keturis šių metų mėnesius pardavimai (litrais) užsienyje išaugo beveik 30 procentų.

Labiausiai „Gubernijos“ nealkoholinio alaus vartojimas auga Latvijoje, lietuvišką produktą palankiai priėmė vartotojai naujose eksporto rinkose – Slovėnijoje, Estijoje ir Ukrainoje.

„Malonu, kad pripažinimo sulaukiame ir kaimyninėse valstybėse, ypač Estijoje. Šiuo metu estai yra viena iš madas alaus pasaulyje diktuojančių valstybių. Dėl to pas estų aludarius rasite visą galybę skirtingų nealkoholinio alaus variantų – nuo vaisiškų ir rūgščių iki tamsių ir intensyvių. Lietuviško gėrimo sėkmė tokioje persotintoje rinkoje tik parodo, kad su „Gubernijos“ nealkoholiniu judame teisinga kryptimi“, – teigia T. Josas.

Pastebima, kad nealkoholinio alaus pardavimai ir Lietuvoje, ir užsienyje labiausiai išauga šiltuoju metų sezonu – vasarą, kai žmonės nori ir ragauti, ir atsigaivinti. Nealkoholinis alus šiltuoju metu laiku tampa mėgstama alternatyva kitiems gaiviesiems gėrimams, ypač tarp žmonių, kurie ieško mažiau saldžių skonių.

Gubernija

„Jau turbūt nieko nestebina, kad nealkoholinio alaus rinkai augant, didėja ir nealkoholinio alaus pasirinkimas. Tai lemia tiek gamintojai, tiek ir vartotojai, kurių lūkesčius bandoma atliepti. Šią vasarą kviečiame atrasti būtent unikaliomis skoninėmis savybėmis išsiskiriantį „Gubernijos“ nealkoholinį „Tamsųjį elį“, – rekomenduoja T. Josas.