Vartotojų įvertinimas
„Spinter research“ 2020 m. duomenimis, per paskutinius ketverius metus iš eilės „Dadu“ išlaikė žinomiausio ledų gamintojo prekės ženklo Lietuvoje poziciją, o praėjusiais metais pasirodę „Moonlight Tutti Frutti BLUE“ ledai buvo įvertinti ir apdovanoti Lietuvos metų gaminio 2020 m. aukso medaliu.
„Tokie įvertinimai ir pripažinimas parodo, kad vartotojai pasitiki mumis, o jiems atsidėkodami ir toliau nesustojame tobulėti, taikome moderniausias ledų gaminimo technologijas, tačiau tuo pačiu vadovaujamės ir pamatinėmis savo vertybėmis – tradicijomis ir tęstinumu. Mūsų gaminamų ledų kokybė niekada nesikeičia, o savo produktams visada keliame tik aukščiausius reikalavimus, todėl tai puikiai atsispindi ir mūsų šalies vartotojų nuomonėje“, – sako Algirdas Gauronskis UAB „Vikeda“, priklausančios „Vikonda grupei“, generalinis direktorius.
Tik natūralus pienas iš ūkininkų
Kaip pasakoja A. Gauronskis, „Dadu“ kitais metais švęs 25 metų jubiliejų, ir visą šį laikotarpį įmonė ledus gamina tik iš šviežio pieno. Šiandiena būtent tokia gamyba „Dadu“ ledams suteikia unikalumo ir autentiškumo bei duoda kitokios vertės tiek galutiniam vartotojui, tiek verslo partneriams. Pasak pašnekovo, natūralaus pieno ledus labai vertina tiek lietuviai, tiek užsienio rinkų pirkėjai.
„Mūsų naudojama gamybos technologija nesikeičia metų metus, o jos pagrindė žaliava – natūralus pienas. „Dadu“ leduose naudojamas pienas yra tiekiamas iš Lietuvos ūkių ir į gamyklą atvažiuoja toks, kokį duoda karvė, t. y., nenugriebtas, nepasterizuotas. Kadangi mes naudojame visiškai natūralią žaliavą, kiekvieną kartą pienas mus pasiekia unikalių parametrų: viena dieną gali būti riebesnis, kitą – šiek tiek liesesnis. Todėl kiekvienai pieno partijai mes adaptuojame receptūras tam, kad ledai visada būtų pastovios kokybės“, – pasakoja A. Gauronskis.
Ledų kelias
Pašnekovo pasiteiravus, kaip vyksta ledų gamybos procesas, „Vikedos“ generalinio direktoriaus teigimu, iki to momento, kol ledai pasiekia galutinį vartotoją, žaliava praeina ne tik griežtą kokybės kontrolę, bet ir sudėtingą bei modernų technologinį paruošimo procesą.
„Kiekvieną ryta pienovežiais mus pasiekia pienas. Tuomet imami jo mėginiai, kurie keliauja į laboratoriją tyrimams. Jei kokybė yra tinkama, pienas perpilamas į gamybines talpas, nustatomi kokybiniai parametrai ir pagal tą dieną planuojamus gaminti ledus, adaptuojamos receptūros po to prasideda gamybos procesas: paruošiamas ledų mišinys, kuris kartu su kitais ingredientais (įdarais, glaistais, riešutais, uogiene) išpilstomas į vafliukus, dėžutes arba suformuojamas ledas ant pagaliuko..
Pasako jo, procesas prieš ledų išpilstymą yra ta gamybos grandinės dalis, kuri produktą paverčia valgomaisiais ledais. Procesas dar yra vadinamas fryzeravimu. Jo metu ledų masė yra šaldoma maišant ir įplakant orą, todėl ledai tampa purūs ir minkšti, o ne tiesiog suledėję. Tuomet ledų masė yra išpilstoma ir produktas keliauja į 40 laipsnių šalčio šaldymo kamerą, kurioje, priklausomai nuo formos ir dydžio, praleidžia apie 30 minučių. Na, ir paskutinė ledų gamybos stotelė yra pakavimas“, – aiškina pašnekovas.
Idėjos gimsta iš vartotojų
Kaip teigia A. Gauronskis, patys vartotojai padiktuoja naujų skonių derinius, o kūrybingi gamintojai randa įdomius būdus ir sprendimus, kaip juos įkūnyti leduose – taip gimsta naujos ledų mados.
„Tai reiškia, kad kurdami naujus receptus gamintojai reaguoja į pirkėjų poreikius. Naujienų kūrimo procesas prasideda nuo duomenų ir rinkos analizės, t. y., ką žmonės mėgsta, kokių skonių jie pageidauja, kas yra populiaru pasaulyje“, – sako pašnekovas.
Sukurti naują ledų receptą, anot jo, užtrunka mažiausiai 9-is mėnesius, o prie receptų kūrimo dirba didžiulis žmonių skaičius.
„Įvertinus atliktą rinkos analizę ir išgryninus kryptis, į darbą yra įtraukiami visų sričių specialistai: technologai, komercijos, rinkodaros ir gamybos specialistai. Tokiu būdu kryptys po truputį yra siaurinamos iki tol, kol atsiranda konkreti idėja. Tuomet, gavus tokiam produktui gaminti reikiamas žaliavas, prasideda mažų partijų gamyba, skirtingų variantų bandymai, ragavimai, daromos degustacijos ir tokiu būdu tobulinama receptūra tol, kol produktas išpildo lūkesčius ir yra gaunamas galutinis variantas“, – pasakoja A. Gauronskis.
Šių metų naujienos
A. Gauronskio papasakoto darbo rezultatas – 2021 m. „Dadu“ ledų naujienos, kurių šiais metais išties daug.
Populiariausią ledų vafliniuose puodeliuose liniją gamintojai papildė dviem naujais skoniais – maskarponės sūrio skonio ledais su bruknių įdaru bei bananų-braškių šerbetu. Būtent pastarieji ledai, pasak A. Gauronskio, yra subalansuoti specialiai veganams, tačiau neabejotinai patiks ir tradicinių skonių mėgėjams.
„Matome, kad veganizmą propaguojančių žmonių vis daugėja, todėl mūsų tikslas buvo pasiūlyti produktą, kuris būtų draugiškas šiam vartotojų segmentui. Iš tiesų, pagaminti veganiškus ledus nėra labai sudėtinga, tačiau kur kas sunkiau sukurti tokius ledus, kurie savo skonio savybėmis nesiskirtų nuo įprastų ledų, bet būtų skirti būtent veganams. Tačiau mes manome, kad mums pavyko sukurti ledus, kuriuos valgant, jei šie nebūtų pažymėti kaip veganiški, niekas net ir nepagalvotų, kad juose nėra nei vieno gyvulinės kilmės ingrediento“, – sako A. Gauronskis.
Tuo metu „Dadu“ ledų vafliniuose rageliuose asortimentą papildė karameliniai ledai su karameliniu glaistu ir vaflių traškučiais, pistacijų skonio ledai su baltu glaistu ir vaflių traškučiai bei vanilės skonio ledai su jogurto skonio glaistu ir gervuogių įdaru.
„Naujieji mūsų ledai vafliniuose rageliuose – tai klasikiniai ledų skoniai, praturtinti tekstūromis ir visiškai naujais bei netikėtais ingredientais. Manome, kad tokie skoniai maloniai nustebins tiek klasikinių ledų skanautojus, tiek ir saldžių naujienų ieškotojus“, – sako UAB „Vikeda“ generalinis direktorius.
Kurdami naujienas, „Dadu“ nepamiršo ir ledų ant pagaliuko mėgėjų – kokosų skonio plombyras su kokoso skonio glaistu, bei vaflių traškučiais skirtas labiau klasikinius skonius vertinantiems vartotojams, bei vanilinis plombyras su kaktusų skonio glaistu ir leofilizuotomis braškėmis, kuris išplės mūsų labai sėkmingą DADU „Moonlight“ liniją, orientuotą į jaunesnius vartotojus. Būtent jie iš ledų tikisi ne tik skonių patirties, bet ir geros nuotaikos, stiprios emocijos, nuotykio, pramogos. Iš vasaros jauni žmonės norisi pasiimti viską, kas įmanoma, o ledai – labai svarbi to dalis!
Pakuotės su mažiau plastiko
Kiekvienais metais „Dadu“ prekinis ženklas ne tik skiria didelį dėmesį naujų produktų kūrimui, bet ir prisideda prie tvaresnių gamybos procesų.
„Šiuo metu vyksta vieningas visos pramonės judėjimas link tvaresnės ir gamtai draugiškesnės gamybos, todėl mes, kaip atsakingas verslas, taip pat nuolatos ieškome sprendimų, kuriais galėtume prisidėti prie bendro tikslo“, – teigia „Vikedos“ generalinis direktorius.
Šių metų naujovė – tvaresnės „Dadu“ ledų pakuotės, kuriose naudojamo plastiko kiekis per metus sumažės net dešimčia tonų.
„Praėjusiais metais su vienais iš mūsų pakuočių tiekėjų suradome modernų būdą, kuris leido sumažinti plastiko kiekį pakuotėje, nepabloginant kitų pakuotės savybių ir tuo pačiu nedarant jokios neigiamos įtakos produktui., džiaugiamės, kad mums pavyko įvykdyti visus reikalavimus ir dabar galime pasiūlyti vartotojui kur kas tvaresnę pakuotę“, – sako A. Gauronskis.
Užsakymo nr.: PT_87230251