Iššūkiai negąsdina
Iš viso įmonės plėtrą ir modernizavimą sudaro du etapai. Pirmas jau įvyko, antrąjį planuojama baigti 2024 m. Įgyvendinus pirmojo etapo planus, UAB „Vikeda“ generalinis direktorius Algirdas Gauronskis džiaugiasi pasiektais rezultatais.
„Modernizavome ledų gamybos linijas ir jau šiam sezonui visoms mūsų rinkoms pateiksime produktus su išskirtine pridėtine verte.
Dėl padidėjusių gamybinių pajėgumų per parą pagaminamų ledų porcijų kiekis pasiekė 600 tūkst., – nuveiktus darbus vardijo A. Gauronskis. –
Sausio mėnesį pradėjome gamybą glaistytų varškės sūrelių ceche. Produkcija šiuo metu keliauja mūsų klientams eksporto rinkose. Planuojame, kad Lietuvos pirkėjai mūsų gaminamus DADU prekės ženklo sūrelius galės įsigyti šių metų pabaigoje. Naujo sūrelių cecho statyba bei įrengimas truko ilgiau nei metus. Į jį įmonė investavo daugiau kaip 600 tūkst. eurų.
Antras plėtros etapas jau yra dėliojamas į taktinius veiksmus, tačiau situacija pasaulyje, anot A. Gauronskio plėtrą gali kiek koreguoti.
„Antrojo plėtros etapo nesame sustabdę, tačiau dėl geopolitinio neapibrėžtumo, milžiniškų pokyčių tiekimo grandinėse (ypač gamybinės įrangos tiekimo terminuose ir jų kainodaroje), dar kartą persiskaičiuojame planus ir svarstysime, kaip toliau elgtis, – sakė A. Gauronskis. –
Per dvejus pandeminius metus įpratome dirbti ekstremaliomis sąlygomis, komanda yra susitelkusi ir kryptingai dirba, todėl laukiantys iššūkiai mūsų negąsdina.“
Sezono naujienos
Pasak įmonės generalinio direktoriaus, pažangios technologijos leis gaminti ledus su aukštesne pridėtine verte.
„Ledų ant pagaliukų segmentas yra dominuojantis ir vis dar augantis Pabaltijo rinkoje. DADU ledai ant pagaliuko įgavo naują šiuolaikišką formą. Investavome į pagaliukų liniją ne tik todėl, kad patenkintume vartotojų poreikius, bet ir nustebintume juos, pristatant unikalius, dar nematytus produktus“, – kalbėjo A. Gauronskis.
Jo teigimu, moderni technologija, į ledus leidžia įterpti iki 25 mm dydžio priedus.
„Todėl savo klientams tiek šeimyninėse pakuotėse, tiek leduose ant pagaliukų galėsime pasiūlyti produktus su neskaldytais riešutais, sausainių gabaliukais, uogomis. Pavyzdžiui, be jau įprastų skonių bus galima rinktis ir iš tokių naujienų kaip ledai su vyšnių puselėmis, nesmulkintais žemės/graikiškais riešutais arba sausainių tešlos gabaliukais.
Tokios įrangos mūsų regione neturi nei vienas gamintojas, o Europoje jų yra vos keletas, todėl tikimės, jog mūsų produkcija bus populiari tiek Pabaltijo, tiek eksporto rinkose“, – ateities lūkesčiais dalijosi įmonės generalinis direktorius.
Dar viena šio sezono DADU naujiena – atnaujintas ledų pintose (400-500 ml) asortimentas, kurios yra vienas iš populiariausių ledų formatų visame pasaulyje. „Iki šiol buvome vieni iš šio segmento lyderių namų rinkoje, tikimės, kad po investicijų į gamybos įrangą ir produktų atnaujinimo dar labiau sustiprėsime Lietuvoje ir sugebėsime rasti kelius į prekybos tinklų lentynas Europos prekybos tinkluose“,– naujieną pristatė A. Gauronskis.
Augimas
2021 m. lyginant su 2020–aisiais UAB „Vikeda“ apyvarta augo 8 proc. ir siekė 15,4 mln. Eur.
Didžiąją dalį, 60 proc., savo produkcijos įmonė eksportuoja. Pagrindinės eksporto rinkos yra JAV ir Centrinė Europa. Apžvelgdamas pastaruosius dvejus pandeminius metus, A. Gauronskis pasidžiaugė, kad nors ir mažesnis nei planuota, tačiau išlaikytas stabilus įmonės augimas.
„Vartotojų įpročiai pandemijos metu keitėsi labai stipriai, mes turėjome daug iššūkių bandydami suspėti juos atliepti.
Sezoną pasitinkame su nerimu, dėl labai didelės infliacijos žaliavose ir energetikoje, tačiau su aiškia vizija: investicijos į naujausias technologijas, procesų efektyvinimas ir pardavimų plėtra Lietuvoje bei dar plačiau eksporto rinkose“, – kalbėjo įmonės generalinis direktorius.
Anot jo, dėl vasario pabaigoje Rusijos pradėto karo Ukrainoje jaučiama didžiulė įtampa visos Europos rinkose.
„Mūsų kovo mėnesio pardavimai lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu ženkliai mažėjo. Taip pat susidūrėme su keleto žaliavų iki šiol pirktų iš Baltarusijos pakeitimo problemomis: teko priimė,e finansiškai nepatogius sprendimus ir nutraukėme sutartis- toks bendradarbiavimas šiuo metu prieštarauja mūsų vertybėms. Be abejo kaip ir daugelis Lietuvos verslų prisidedame prie pagalbos nukentėjusiems Ukrainos žmonėms ir tikimės, kad situacija išsispręs. Balandžio mėnesį jau matome atsistatančią paklausą, tikime, kad galėsime sėkmingai įgyvendinti šių metų planus“, – vylėsi A. Gauronskis.
25-eri – ne tik skaičius
Šiuo metu įmonėje dirba 172 darbuotojai. A. Gauronskis pasidžiaugė, kad iš minėto darbuotojų skaičiaus, dirbančių ilgiau nei dešimtmetį yra net 31.
„Smagu ir tai, kad balandžio 25-ąją simboliškai švenčiame savo 25-ąjį jubiliejų, kuris pažymėtas dideliu technologiniu ir kokybiniu proveržiu“, – kalbėjo įmonės generalinis direktorius.
Bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikto tyrimo duomenimis, 2021 metais DADU prekinis ženklas – žinomiausias ledų grupės ženklas Lietuvoje. Taip pat DADU komanda dirbo ir artimiausiu metu rinkai, vartotojams pristatys atnaujintą prekės ženklo pozicionavimą.
„Naujas DADU ledų šūkį „Tirpstu iš laimės“. Su juo mes keliausime per visą šį sezoną ir į ateinančius metus, kur pasakosime apie savo naujienas, gaminius, išskirtinius skonius. Džiugu, kad 25–eri yra ne tik skaičius, bet per tuos metus ir daug gerų darbų padaryta: nauji pastatai, moderni įranga, linijos, atnaujintos ledų receptūros – visa tai įprasmina šį jubiliejų“, – sakė A. Gauronskis.