„TikTok“ platforma naudojasi beveik milijonas vartotojų vien mūsų šalyje. Ji ėmė pildytis ne tik įvairaus tipo turiniu, bet tapo vienu iš pagrindinių Interneto kartos (angl. Gen Z) paieškos įrankių, pakeitusių „Google“ – vos keliais paspaudimais ir raktažodžiais galima atrasti trumpus ir susistemintus atsakymus video formatu.
Kasdien didėjant platformos naudojimo poreikiui, daugelį verslo atstovų aplankė FOMO jausmas (angl. fear of missing out) ir privertė susimąstyti, kas yra prarandama nesinaudojant „TikTok“: naudinga informacija, inovacijos ar net papildomi pinigai? O gal atvirkščiai – vykstantys pokyčiai signalizuoja, kad investuoti dar per anksti?
Kadangi „TikTok“ reklamos atėjimas į vietinę rinką galimai turėjo įtakos organiniam pasiekiamumui, „Panama agency“ agentūra su skaitmeninėmis naujovėmis žengia koja kojon ir dalinasi savo įžvalgomis apie esamus pokyčius:
„Nors atskiro „TikTok“ skyriaus agentūroje neturime, tačiau mūsų kūrybos komanda yra užkietėjusi šios platformos naudotoja, sąmoningai ir nesąmoningai analizuojanti geriausias turinio idėjas. Negana to, mes bendradarbiaujame su performance agentūra įsikūrusia Jungtinėje Karalystėje, kur mokama „TikTok“ reklama egzistuoja jau kuris laikas, tad galėjome kiek anksčiau pasiruošti ateisiančioms naujovėms ir surinkti visą know-how, kurį taikome Lietuvoje esantiems prekių ženklams“, – sako „Panama Agency“ agentūros įkūrėjas Emanuelis Kamarauskas.
Ar „TikTok“ reklama tiesiogiai paveikė organinį pasiekiamumą?
Lietuvos rinkoje „TikTok“ mokamos reklamos dar tik neseniai tapo neatskiriama rinkodaros kampanijų dalimi, tačiau daroma prielaida, kad būtent jos sumažino organinio pasiekiamumo galimybes. Manoma, kad tam įtakos turėjo ir keletas kitų priežasčių:
1. „TikTok Shop“ atsiradimas. „TikTok“ metė iššūkį „Amazon“, siūlydama galimybę tiesiogiai joje įsigyti įvairių produktų, taip paskatindama atsisakyti kitų išorinių platformų.
2. Algoritmo kaita. „TikTok“ algoritmas nuolat tobulinamas – šiandien platforma labiau orientuota į pastovų ir lėtą organinių peržiūrų augimą nei anksčiau. Visgi „TikTok“ yra originali tuo, kad, skirtingai nei kitose platformose, joje organiniu būdu galima pasiekti ypač didelę auditoriją, o jos algoritmas – kintantis, tačiau vis vien išlieka neįtikėtinai tikslus, gebantis kiekvienam vartotojui pritaikyti būtent jam aktualų turinį.
3. Politiniai veiksniai. Artėjant Amerikos prezidento rinkimams, „TikTok“ sparčiai daugėja sąlyginai panašaus politinio turinio. Daroma prielaida, kad „TikTok“ algoritmas tai apčiuopė kaip svarbų ir unikalų turinį, todėl jį išrodė plačiajai auditorijai gausiau, į apačią nustumdamas kitą, mažiau tuo metu aktualų turinį.
Kuo „TikTok“ turinys skiriasi nuo kitų soc. tinklų?
Žmonės jungiasi į „TikTok“, nes dažnu atveju nori gerai praleisti laiką, pasijuokti ir sužinoti ką nors aktualaus. Visa tai anksčiau buvo galima pasakyti ir apie bet kurį kitą socialinį tinklą, tačiau „TikTok“ dabar galėtume traktuoti ne kaip socialinį tinklą, bet turinio talpinimo platformą, kuri gali būti lyginama su „Youtube“ (ar net tam tikrais atvejais su televizija).
„Dabar turinio kūrimas yra visai kitame lygmenyje – šių laikų jaunoji karta yra itin stiprūs turinio kūrėjai, vien telefonu galintys sukurti tokius video konceptus, kokius anksčiau galėdavome žiūrėti tik per televiziją. Manau, kad ateityje „TikTok“ galimai pakeis net tam tikrus realybės šou ar televizijos laidas, kurios, žinoma, išlieka profesionalesnės ir reikalauja žymiai didesnių kaštų. Jei trumpai – „TikTok“ turinys yra tiesiog kitoks. Mes daug kalbame apie buiteką ir organiką, bet turime suprasti, jog visi čia ateina kažkuo pasipelnyti: dėmesiu, sekėjais, įtaka ar pinigais. Vienu ar kitu atveju – tai yra reklama ir kartu pagrindinis motyvas, jog būtent toks turinys mums gali pagaliau tapti priimtina reklamos forma. O ir pasisakymų „nekenčiu reklamos”, galbūt tik mažės“, – įžvalgomis dalijosi Mantas, „Panama Agency“ turinio kūrėjas.
Koks reklamos turinys veikia geriausiai?
Atsiradus „TikTok“ reklamos galimybei, netruko išvysti, kad vieni didžiausių prekės ženklų ja pradėjo naudotis iškart, tačiau nesilaikydami (dažnai nerašytų) taisyklių. Būti pirmam – nereiškia būti sėkmingam. Naudojimas tokių pat reklaminių paveikslėlių (angl. banner) kaip „Google“ ar „Meta“ – neveiksmingas ir atgraso nuo soc. tinklo naudojimo apskritai. Tradicinės, išlaižytos reklamos čia neveiks.
Jeigu „Meta“ reklama turi prikaustyti dėmesį per 3 sek., „TikTok“ – tik per 1 sek., todėl net ir geriausi reklamos strategai turės, ką veikti, kadangi čia sėkmė priklauso nuo kūrybinio sprendimo ir jo įgyvendinimo, o ne tik nuo sukauptų žinių iš kitų soc. tinklų.
Kalbant apie „TikTok“ reklamas, efektyviausios ir daugiausiai įsitraukimo generuojančios yra tos, kurios:
– iš pažiūros atrodo lyg įprasti vartotojų įrašai;
– turi hook’ą (liet. kabliuką), kuris patrauktų dėmesį jau per pirmąsias sekundes;
– sukelia netikėtumo pojūtį;
– yra pasijuokančios iš paties prekės ženklo;
– iš karto pateikia savo vertės pasiūlymą;
– nemėgina tiesiogiai parduoti produkto, o parodo jo privalumus per realias situacijas.
Šiai dienai, vartotojai vos per pirmąsias sekundes pastebi reklaminį turinį ir neretai jį ignoruoja, tad pagrindinė sėkmės taisyklė išlieka – kurti organiškai atrodantį turinį.
Ar verta investuoti į mokamą „TikTok“ reklamą?
„TikTok“ creative fatigue yra ypač jautrus ir po minimalaus impression’ų kiekio reklama gali būti pasmerkta. Algoritmas vertina kūrybiškus konceptus, tad tai reiškia vieną – turime būti pasiruošę nuolatinei turinio gamybai, kad ši platforma ilgainiui atsipirktų. Jei sąvoka „testavimas“ jus gąsdina – teks susitaikyti, nes čia jo bus dar daugiau, o tai, kad ir kaip bebūtų, galimai išaugina investicijų kaštus tiek reklamai, tiek turinio kūrimui.
Atsakant į klausimą, ar verta investuoti – be abejonės. Išnaudojus „TikTok“ teisingai atsiranda galbūt net didesnė atsipirkimo tikimybė nei „Meta“.
Pasitelkite geriausius pavyzdžius savo prekės ženklo žinomumo didinimui
Jei jūsų verslas dar neįsitikino „TikTok“ platformos galimybėmis ir neišnaudojo jos kaip efektyvaus reklamos šaltinio, rekomenduojama prieš tai išvysti sėkmingus reklamos kampanijų pavyzdžius: „Crocs“, „Scrub Daddy“, „Duolingo“, „FlixBus“, „About You“, lietuvių „Candy POP“ ir kt.
Esami agentūros „Panama Agency“ klientai, tokie kaip „Cannumo“ ir „Gerduva“, taip pat aktyviai talpina turinį į šią platformą ir naudoja ją kaip vieną iš reklamos kanalų, siekdami išmėginti naujausias tendencijas ir užimti rinkos dalį anksčiau bei greičiau nei kiti.
Eikime prie išvados – „TikTok“ reklamos nenumenkino organinio pasiekiamumo, jos iš tikrųjų tik pagerino pačią ekosistemą. Kūrėjų turinys vis dar gali tapti virusiniu neišleidžiant nė cento, tačiau reikia įdėti pastangų, kas galiausiai sukuria labai sveiką konkurenciją, o prekių ženklams, norintiems nuolatinio ir garantuoto poveikio, reklamos yra veiksmingas būdas kiek padidinti pasiekiamumą. Svarbiausia suprasti, kaip panaudoti ir sujungti abu (gero turinio ir mokamos reklamos) būdus kartu, kad galutinis rezultatas būtų paveikiausias.