„Europos tarpbankinė palūkanų norma – tai orientacinis palūkanų dydis, už kurį eurozonos bankai skolina vieni kitiems. Ši palūkanų norma yra nustatoma tam tikram laikotarpiui, o ją administruoja bei skelbia Europos pinigų rinkų institutas. Kai tarpbankinio skolinimo eurais norma yra neigiama, labai dažnai bankai ją prisiima sau, o kai ji teigiama – dalintis ja gali su savo klientais“, – aiškina „Mano banko“ generalinė direktorė Giedrė Blazgienė.
Šiuo metu „Mano bankas“ savo verslo klientams yra pasirengęs mokėti 1,5 proc. metinių palūkanų normą už pinigų likutį sąskaitoje. Pasak šio banko vadovės, tokia palūkanų norma nieko nedarant ir tiesiog sąskaitoje laikant pinigus yra visiškai nemokama ir nerizikinga galimybė įdarbinti įmonės pinigus.
„Nemažai finansinių institucijų bent jau smulkiam ir vidutiniam verslui už einamąjį likutį sąskaitose nieko nemoka, tad mūsų pasiūlymas yra išties patrauklus. Skirtingai nei terminuoto indėlio atveju, sąskaitoje esantys pinigai nėra užšaldomi – klientas jais gali laisvai disponuoti pagal savo įmonės poreikius. Verta paminėti ir tai, kad keičiantis tarpbankinei palūkanų normai, pasiūlymo sąlygos taip pat gali keistis, todėl pasinaudoti tokia galimybe šiuo metu tikrai apsimoka“, – neabejoja G. Blazgienė.
Anksčiau „Mano bankas“ tokias palūkanas mokėjo tik už 50 tūkst. Eur. ir didesnį likutį sąskaitoje, tačiau dabar banko klientai užsidirbti gali nuo bet kurios sumos.
„Ne kiekvienas sąskaitoje gali turėti 50 tūkst., todėl girdėdami savo klientus ir vertindami jų galimybes, pakoregavome pasiūlymą, kad jis būtų patrauklesnis kuo didesniam įmonių ratui“, – sako pašnekovė.
Puiku ir tai, kad toks akcijos pasiūlymas niekaip neįpareigoja verslo klientų, tiesa, jis yra taikomas tik Lietuvoje registruotoms įmonėms, išskyrus finansų institucijas.
„Jokių įsipareigojimų terminui nėra, kad pavyzdžiui, mūsų paslaugomis turi naudotis X laiko ir pan. Tereikia būti arba tapti banko klientu ir pasirašyti atitinkamą susitarimą, o pats pasiūlymas galioja iki šių metų pabaigos“, – teigia G. Blazgienė.
Kartu su šia akcija „Mano bankas“ klientams siūlo ir nemokamus pervedimus eurais SEPA erdvėje.
„Visi paprasti ir momentiniai mokėjimai eurais tiek šalies viduje, tiek kitose Europos valstybėse, esančiose SEPA erdvėje, yra nemokami ir be sąskaitos administravimo mokesčio“, – aiškina G. Blazgienė.
Terminuoti indėliai – dar viena galimybė
Norintiems užsidirbti daugiau, „Mano bankas“ siūlo ir terminuotų indėlių paslaugą, kurios metinės palūkanos šiuo metu 12-os ir 18-os mėnesių terminams siekia 4,15 proc.
„Šiai dienai vidutinė 12 mėnesių terminuotų indėlių palūkanų norma Lietuvos yra 3,8 proc. Tad mūsų pasiūlymams yra labai konkurencingas. Indėlių palūkanų normas visada galima pasitikrinti ir palyginti su rinkos pasiūlymais Lietuvos banko interneto svetainėje arba adresu www.indeliai.lt.“, – rekomenduoja G. Blazgienė.
Visgi, priklausomai nuo piniginių srautų ir gebėjimo įsipareigoti tam tikram laikotarpiui, pašnekovė pataria balansuoti tarp einamųjų sąskaitų ir terminuotų indėlių.
„Reikėtų pasvarstyti, kokią sumą galite laikyti kaip indėlį, o kokia yra reikalinga mokėjimams, įsipareigojimams dengti ir kt. Lėšas verta skaidyti – nedėti visko į vieną indėlį, kad skubiai prireikus pinigų, dalį jų būtų galima išsiimti neprarandant visų palūkanų. Tas pats ir su bankais – viename įmonės gali laikyti terminuotus indėlius, kitame – apyvartines lėšas“, – sako „Mano bankas“ vadovė.
Ilgametė patirtis ir nuolatinis tobulėjimas
Kaip kredito unija savo veiklą pradėjęs „Mano bankas“ Lietuvoje veikia jau 27 metus ir vienija per 5000 individualių klientų. Specializuoto banko statusas, pasak G. Blazgienės, suteikia daugiau galimybių greičiau ir lanksčiau priimti sprendimus.
„Turime virš 500 juridinių ir netoli 5000 privačių klientų, iš pastarųjų trečdalis yra Vokietijos ir Ispanijos indėlininkai. Didžiuojamės, kad esame lietuviškas bankas. Buvome pats pirmasis bankas, gavęs specializuoto banko licenciją. Taip pat pirmieji savanoriškai pradėjome taikyti tvarumo ataskaitas, nors specializuotiems bankams tai nėra privaloma. Tad visada stengiamės reaguoti į besikeičiančias pasaulines tendencijas ir pasiūlyti klientams naujų galimybių“, – tikina pašnekovė.
G. Blazgienės valdomo banko išskirtinumas – asmeninis bendravimas su klientu. Neseniai „Mano banko“ atlikta apklausa parodė, kad klientai šiame banke labiausiai vertina ir yra patenkinti aptarnavimo kokybe.
„Esame bankas, kuris yra orientuotas į asmeninį klientų aptarnavimą. Mūsų vadybininkai nuolatos bendrauja su klientais, atsako į jiems rūpimus klausimus, konsultuoja ir pataria. Pagrindinis klientų džiaugsmo šaltinis – šiltas asmeninis ryšys“, – sako ji.
Specializuoti bankai atranda savo klientą
Kuo specializuotas bankas skiriasi nuo tradicinio? Pasak G. Blazgienės, esminis skirtumas – licencijos dydis, kuris apima paslaugų spektrą.
„Mes neteikiame draudimo, investavimo paslaugų. Tačiau turėdami mažesnį paslaugų portfelį, galime skirti didesnį dėmesį kliento poreikiams. Individualiai sprendžiame kiekvieno kliento situacijas, stengiamės pateikti jo lūkesčius išpildančius pasiūlymus“, – sako banko vadovė.
Tačiau kalbant apie paslaugas, reikalingas verslui, „Mano banko“ paslaugų krepšelis, anot jos, praktiškai niekuo nesiskiria nuo tradicinių, didžiųjų bankų.
„Galime pasiūlyti praktiškai viską, ką ir bet kuris didysis bankas. Esame TARGET sistemos nariai, per mus galima vykdyti tarptautinius pervedimus, SEPA, momentinius SEPA mokėjimus, teikiame verslo kreditavimo, lizingo paslaugas“, – sako G. Blazgienė.
Aptarnavimas, paslaugų spektras, sutarčių sąlygos – aspektai, į kuriuos klientai dažniausiai atkreipia dėmesį rinkdamiesi paslaugos tiekėjus. Todėl specializuoti bankai, pasak pašnekovės, yra ta vieta, kurioje klientai gali rasti labiausiai juos tenkinančius pasiūlymus.
„Fintech rinka neabejotinai įneša konkurencijos. Jei anksčiau buvo nuostata, kad visos paslaugos, visi mokėjimai ir lėšos turi būti viename banke, tai šiandien toks požiūris yra pasikeitęs. Įmonės paslaugų krepšelį, priklausomai nuo sąlygų, yra linkusios skaidyti bei renkasi tą paslaugos tiekėją, kuris geriausiai atliepia jo lūkesčius. Ir šioje vietoje atsirandame mes – specializuotas bankas, kuris nuolat plečia paslaugų krepšelį, ieško alternatyvų ir naujų galimybių klientams“, – sako „Mano banko“ generalinė direktorė.