Iniciatyva, gimusi iš veikimo stiliaus
„Maximanija“ – „Maximos“ vidinės kultūros dalis. Anot prekybos tinklo Vidinės komunikacijos vadovės Snieguolės Valiaugaitės, šis projektas gimė organiškai, veikiant atviroje įmonės kultūroje.
„Mes nuolat galvojame kaip galime palengvinti parduotuvėje dirbančių kolegų darbą, ką verta pakeisti, kad po metų būtume stipresni. Taip gimė „Maximanija“ – įsivardinome, kad norint ką nors pakeisti – svarbu suprasti „Maximos“ ir bendrai, mažmeninės prekybos sektorių, o tą geriausiai galime padaryti dirbdami kasoje. Čia galime sutikti ir pažinti savo pirkėją, pamatyti jam aktualų asortimentą ir patys patirti bei įvertinti, kokie sprendimai realiame parduotuvės gyvenime iš tikrųjų veikia, o ką verta tobulinti“, – sako S. Valiaugaitė.
Tiesa, šis prekės ženklas „Maximoje“ nėra naujas. Prieš porą dešimtmečių prekybos tinklas jau buvo registravęs tiek pavadinimą „Maximanija“, tiek specialiai sukurtą logotipą, kuris buvo naudojamas populiariame televizijos projekte.
„Maximaniją“ kaip pavadinimą žino daugelis mūsų kolegų. Jis asocijuojasi su pozityvumu, kelia geras emocijas, grąžina į smagius prisiminimus“, – apie tai, kodėl nuspręsta jį panaudoti dar sykį, pasakoja S. Valiaugaitė.
Pokyčius įmonėje inicijuoja patys darbuotojai
Panašios iniciatyvos, kai darbuotojai „atsistoja į kolegų batus“, mažmeninės prekybos sektoriuje yra gana dažnos. Visgi, Lietuvoje tokio tipo veikimas prekyboje pastebimas dažniau tik prieš didžiąsias šventes. Tuo tarpu „Maxima“ taip veikia nuolat – administracijos darbuotojus pamatyti kasoje ar prekybos salėje galima ne tik per šventes ar intensyvesnius laikotarpius, bet ir įprastomis dienomis.
„Pagrindinis šios inciatyvos tikslas būti visiems „ant vieno lapo“, suprasti, kad kiekvienas iš mūsų prisideda prie parduotuvės veiklos. Todėl „Maximanijoje“ dalyvauja ir įmonės senbuviai, ir naujokai – departamentų vadovai, specialistai iš skirtingų sričių: nuo turto valdymo, tiekimo iki komunikacijos, finansų ar teisės ir kitų departamentų. Džiugina, kad „Maximanijoje“ dalyvauja ir mūsų bendraminčiai – kolegos iš „Maxima grupės“, „Maxima International Sourcing“ – su skirtingais tikslais, tačiau lygiai taip pat – veikiant parduotuvėje“, – pasakoja „Maximos“ Vidinės komunikacijos vadovė.
„Maximanijoje“, S. Valiaugaitės teigimu, ypač svarbus administracijos darbuotojų grįžtamasis ryšys.
„Parduotuvėje dirbame turėdami aiškų tikslą – galvojame, kokie sprendimai padėtų mums veikti ateityje – todėl grįžę į biurą periodiškai tarpusavyje dalijamės išvadomis: kas patiko, kas galėtų būti geriau, peržiūrime, kur svarbu dėti fokusą. Kolegos dalinasi grįžtamuoju ryšiu ne tik apie savo, bet ir kitas sritis, o naujokai, dalyvaudami „Maximanijoje“, įžvelgia naujų kampų – tai mums labai vertinga informacija“, – džiaugiasi S. Valiaugaitė, pridurdama, kad ši vidinė iniciatyva stiprina ir santykį tarp kolegų.
„Kai 90 proc. įmonės kolegų žino ir moka aptarnauti pirkėjus parduotuvėje, tuomet ir veikti lengviau“.
„Maximanijoje“ dalyvaujantiems kolegoms – specialus ženkliukas
„Maximanijos“ iniciatyvos dalyvius išduoda ir specialus ženkliukas – bananų kekė su išgraviruotu šios prekės kodu. S. Valiaugaitė pasakoja, kad šis simbolis pasirinktas neatsitiktinai – bananai net trisdešimt metų iš eilės yra viena populiariausių prekybos tinklo parduotuvėse parduodamų prekių.
„Esame sulaukę klausimų, kur būtų galima šiuos ženkliukus įsigyti. Tai – dar vienas įrodymas, kad bananai yra tapę tautos preke. Deja, prekyboje ženkliukų rasti negalima, tačiau jį mielai dovanojame savo naujiems kolegoms, išmokusiems dirbti kasoje. Šiuo metu kaip tik ieškome pastiprinimo centriniame biure – turime daugiau nei 10 laisvų pozicijų“, – sako „Maximos“ Vidinės komunikacijos vadovė Snieguolė Valiaugaitė.
Net ir neradus norimos pozicijos – S. Valiaugaitė, besidominčius mažmeninės prekybos sritimi, kviečia susisiekti el. paštu atranka@maxima.lt individualiai: „Savo praktikoje esame turėję daugybę sėkmės istorijų, kai kolegos, atėję į vieną departamentą, nusprendžia save išbandyti kitame ir sėkmingai tęsia karjerą. Taip pat – dauguma prekybos, gamybos, logistikos padalinių vadovų šias pozicijas užėmė vidinės karjeros keliu. Mes labai vertiname žmones, norinčius augti ir tobulėti, norinčius migruoti tarp skirtingų veiklos sričių ir pareigų.“
Kasmet įmonėje karjeros laiptais pakyla apie 7 proc. darbuotojų (770 žmonių), o iš daugiau nei 11 tūkst. kolegų „Maximoje“ 56 proc. dirba ilgiau nei 5 metus.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia arti pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 11 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.