Pagarba aptarnaujančiajam personalui – būtina
Šiuo metu labai populiarios poilsinės kelionės su „viskas įskaičiuota“ paslaugų paketu. Pasirinkę tokį atostogų tipą žmonės labai daug laiko leidžia viešbutyje, kuriame ilsisi, valgo, pramogauja. Eksperto nuomone, viešint viešbutyje svarbu pagrindinė etiketo taisyklė – pagarba kitam žmogui.
„Ši taisyklė labai svarbi bendraujant su aptarnaujančiuoju personalu. Neišmintinga ir neetiška laikyti žmones, kurie stengiasi dėl jūsų viešnagės, prastesniais už jus pačius. Svarbu suprasti, kad su kambarinėmis ar administracijos darbuotojais negalima kalbėti šiurkščiai, įžūliai, piktai. Tokiu elgesiu atostogautojai demonstruoja nepagarbą kitam žmogui bei tai, kad yra neišauklėti“, – pasakoja pašnekovas.
Pasak jo, leidžiant laiką viešbutyje svarbu nepamiršti bendrųjų etiketo taisyklių. Prieš pradedant pokalbį su nepažįstamu viešbučio darbuotoju reikia nepamiršti pasisveikinti, tačiau nėra jokios būtinybės paspausti jo rankos. Kreiptis į aptarnaujantįjį personalą derėtų „jūs“. Norint pereiti prie kreipinio „tu“, galima darbuotojui tai pasiūlyti.
Svarbu vidinės viešbučio taisyklės
Kiekvieni poilsio namai turi savo taisykles – kada prasideda pusryčiai, kas kiek laiko svečiams keičiami panaudoti rankšluosčiai ir patalynė. A. Lydeka įsitikinęs, kad nėra etiška darbuotojų varginti bei gamtos išteklių naudoti be reikalo, tad kasdien prašyti pakeisti vos kartą panaudotus rankšluosčius – nederėtų.
„Jau prieš atvykstant į viešbutį būtina susipažinti su įstaigos taisyklėmis. Poilsiautojai gali prašyti pakeisti patalynę ar rankšluosčius šių taisyklių „rėmuose“. Pavyzdžiui, jeigu taisyklėse nurodyta, kad seni rankšluosčiai naujais keičiami kasdien, tačiau to kambarinės nepadarė – turite visą teisę paprašyti ištaisyti šią klaidą. Tačiau jei taisyklėse nurodyta, kad patalynė keičiama kartą per savaitę – neetiška prašyti tą padaryti dažniau, jei nėra tam rimtos priežasties“, – teigia ekspertas.
Etikos ir protokolo specialistas įsitikinęs, kad nors ir prašant dažniau pakeisti rankšluosčius ir patalynę yra pademonstruojamas labai švariai mėgstančio gyventi žmogaus įspūdis, tuo pat metu yra ir negatyvioji šio prašymo pusė. Kiekvieno rankšluosčio ir patalynės užvalkalo plovimas yra gamtos resursų naudojimas. Tad prašant išplauti juos verta įsivertinti, ar tikrai tai yra būtina.
Geriausi aprangos pasirinkimai vakarienės metu
Neretai atostogaujant viešbutyje su „viskas įskaičiuota“ paslaugų paketu poilsiautojai jame praleidžia bene visą dieną. Pabuvę prie baseino jie eina vakarieniauti, o tada – vėl maudytis. Etikos ir protokolo specialistas įsitikinęs – vakarieniauti griežtai negalima apsirengus maudymosi kostiumėliu ar apsimovus šlepetėmis.
„Vakarienė – bendras maitinimasis su kitais viešbučio svečiais. Svarbu suprasti, kad vakarienės atmosferą kuria kiekvienas čia esantis žmogus, tad norint šventiškesnės atmosferos būtina pasistengti kiekvienam. Nėra mandagu ateiti su paplūdimio šlepetėmis, maudymosi kostiumėliu ar plaukimo trumpikėmis“, – vardija pašnekovas.
Susiruošus vakarieniauti viešbutyje svarbu pasirinkti tvarkingą, gal net šiek tiek puošnią aprangą. A. Lydeka teigia, kad kiekvienas vakarieniaujantis asmuo prisideda prie šventinės atmosferos, kuri kuria gerą vakaro nuotaiką.
Pilna lėkštė – nemandagu
Viešbučiuose labai madinga tiekti maistą bufete. Čia žmogus gali rinktis iš skirtingų patiekalų bei į lėkštę dėti tai, ko pats nori. Dažnai atostogaujantys poilsiautojai nori paragauti daugybės skirtingų patiekalų, tad besirinkdami į lėkštę prisideda ne vieną ir ne du patiekalus. Neretai jie lieka nesuvalgyti bei keliauja į šiukšlių dėžę.
„Toks žmonių elgesys ne tik nemandagus, tačiau ir kenksmingas, mat sukuriama nemenka problema – švaistomas maistas. Vakarienei poilsiautojai ateina išalkę, tad dažnai prisikrauna tiek maisto, kurio akivaizdžiai negebės suvartoti. Dar blogiau, kuomet vienoje lėkštėje norisi sutalpinti visiškai skirtingus patiekalus – mėsą, žuvį, jūros gėrybes ar net desertus“, – teigia specialistas.
Etikos ir protokolo ekspertas įsitikinęs – taip nusiskriaudžia ir patys atostogautojai, mat susimaišius visiems patiekalams yra prarandamas jų išskirtinis skonis. Pašnekovas pataria, kad prie vakarienės stalo mandagiau prieiti antrą, trečią ar net ketvirtą kartą, tačiau maisto į lėkštę įsidėti kukliau.
„Niekas nedraudžia prie patiekalų ateiti keletą kartų, jei labai patiko kažkoks valgis ir norisi jo pakartoti ar paragauti kažko kito. Vakarienės pradžioje verta paragauti užkandžių bei į lėkštę įsidėti tik jų. Tuomet rekomenduotina prie bufeto grįžti pagrindiniam patiekalui išsirinkti. Pabaigoje, jei norisi, ateiti dar kartą pasiimti deserto“, – pataria pašnekovas.
Susirinkti higienos priemones – nieko tokio
Atvykus į viešbutį vonios kambaryje dažniausiai galima rasti įvairių higienos priemonių – šampūną, muilą, prausiklį. Ekspertas teigia, kad šios priemonės yra skirtos poilsiautojams, tad visiškai nieko blogo, jei jų nepanaudojus pasiimsite priemonės namo.
„Jei atostogaujantis žmogus mano, kad šių priemonių jam reikia – nėra nemandagu jas pasiimti. Tačiau toks elgesys nedemonstruoja ir prabangios elgsenos. Higienos priemonės yra vonios kambaryje paliktos tam, kad svečias galėtų jomis pasinaudoti jei neatsivežė savo mėgstamų priemonių“, – pasakoja A. Lydeka.
Arbatpinigiai – puikus būdas atsidėkoti
„Svarbu prisiminti, kad arbatpinigiai nėra privaloma. Tai papildoma padėka už puikų darbą. Jei kambarinė kiekvieną dieną nepriekaištingai rūpinosi miegamuoju bei vonios kambariu, esant galimybėms palikite ant lovos grynųjų pinigų, kurie tikrai nudžiugins žmogų“, – pataria pašnekovas.
Arbatpinigiai – papildoma padėka, kuri parodo, kad esate patenkinti aptarnavimu bei vertinate specialistų darbą. Jei nesate patenkinti aptarnavimu, o kambarys nebuvo tinkamai tvarkomas – arbatpinigių palikti nederėtų.