Nors oras Palangoje nuo pirmadienio puikus, J. Basanavičiaus gatvėje įsikūrę verslininkai sako, kad kol kas didesnio klientų srauto galima sulaukti tik savaitgaliais. Atvyksiančius lietuvaičius Palanga pasitinka su platesniais paplūdimiais ir naujovėmis legendinėje J. Basanavičiaus gatvėje.
Štai jau 10 metų kavinę turinti Lina Tomavičienė nusprendė klientus vilioti kalbančiu „cepelinu“. Tai yra apie metro dydžio pliušinis cepelinas, kuris kalba ir kviečia žmones užsukti į kavinę. „Palangoje nebadauk, cepelinų – paragauk“, – net trimis kalbomis sako cepelinas.
L. Tomavičienė juokiasi, kad šis sprendimas yra gražus, o ir labai tinka reklamos tikslais. „Žmonėms malonu nusifotografuoti, turėti atsiminimą“, – sako ji.
Anot verslininkės, gatvės kvietėjai (darbuotojai, kurie kviečia žmones užeiti į kavinę) yra labai atsibodę. „Pamąstėme, kad mūsų ir pats gražiausias ir pats geriausias ir turi neišsenkančią energiją“, – teigia L. Tomavičienė.
Verslininkė tikina, kad šiuo metu gatvės kvietėją J. Basanavičiaus gatvėje gali pamatyti kas 5 metrus – jie stovi išsirikiavę ir laukia potencialių klientų.
Pasiteiravus, ar gatvės kvietėjai verslui yra vertingi, L. Tomavičienė sako, kad 50 proc. vertingi, 50 proc. – ne.
„Vertingi tuo, kad gal kitas žmogus nedrąsus, nežino, kur įeiti, jam suteikiama informacija. O nevertingi, nes visi apsirengę kažkaip, kažkas kviečia, kur kviečia – neaišku. Labai neestetiški vaizdai. Norisi, kad Palanga nesupanašėtų į Egiptą. O dabar jau panašu į Egiptą – griebia už rankos ir tempia į kavinę“, – tikina verslininkė.
Cepelinas buvo pagamintas Lietuvoje, užsakytas tiesiai iš gamintojo. L. Tomavičienė sako, kad jei tokį kvietėją pirktų per reklamos agentūrą, jis atsieitų nuo 1000 iki 2000 eurų.
Anot jos, klientų atsiliepimai – teigiami. Tai yra veikiausiai svarbu, žinant, kad šiuo metu Palangoje turistų yra mažiau nei įprastai. „Manau, kad žmonių mažiau. Šią vasarą šiek tiek liūdėsime – trūksta užsienio turistų. O kiek bus lietuvių – pamatysime.
Lietuviai spontaniški, atvyksta tik savaitgaliams ar vienai dienai ir labai gerai pažįsta mamą „Maximą“, „Lidl“. O turistas neieško tokių vietų, jis eis ten, kur gali atsisėsti, pabendrauti. Jis atvažiavo atostogauti“, – sako L. Tomavičienė.
J. Basanavičiaus gatvėje kalbinti turistai skirtingai atsiliepė apie dėmesio, ypač iš vaikų, susilaukiantį „cepeliną“. „Man tai atrodo, kad smagu. Kažkas naujo“, – sakė iš Kretingos į Palangą atvykusi moteris.
„Kai jį pamačiau pirmą kartą, tai tikrai padarė įspūdį. Tikrai kažkas naujo, įdomaus. Gal jis vaikams įdomesnis, bet būtų juokinga su juo nuotrauką turėti“, – teigė kita turistė iš Vilniaus.
„Ką žinau, stovi tai tegu stovi. Man tai nėra įdomu“, – teigė turistas taip pat iš Vilniaus.