„Pasirinkome tai, kas populiariausia Palangoje iš visų desertų – vafliuką, ir nusprendėme patiekti jį su kokybiškais ledais“, – kukliai savo verslo idėją pristatė jis.
Pašnekovas nė neslėpė, kad gana paprastai skambantis, tačiau įspūdingai atrodantis desertas naujovė Lietuvoje, tačiau ne užsienyje. Pats jis pripažino panašius ledus pirmą kartą pamatęs „Instagram“ socialiniame tinkle.
„Amerikoje tai „Wowfulls“, Kinijoje „gain dan jai“ (išvertus reiškia mažas vištos kiaušinis), Londone juos vadina „Honkongo ledais“. Bet nors pavadinimai ir skiriasi – jų pateikimas daugmaž vienodas, skonis irgi toks pats. O svarbiausia, visuose pasaulio kraštuose žmonės dėl jų eina iš proto“, – dar prieš kelias dienas skaitytojams pasakojo DELFI kelionių ambasadorius Orijus Gasanovas.
Jis pirmą kartą šį neįprastą ledų pateikimo būdą pamatė pernai Niujorke, o šiemet turbūt fotogeniškiausiais ledais Lietuvoje gali džiaugtis ir Palangos poilsiautojai.
Vietoje įrangos būtų išėjęs ir „Ferrari“
„Dažnai keliaujame po parodas, stebime maisto naujoves – kas ką gamina ir siūlo. Pirmasis mūsų verslas buvo kukurūzai, vėliau sugalvojome, kad turime atidaryti ledainę, nes labai skanūs parodose ledai buvo. Iš mažos ledainės mus išmetė, tad turėjome kažkaip evoliucionuoti ir tapti didesniais, kokybiškesniais. Nusprendėme išsinuomoti kitas patalpas ir pridurti šiek tiek produktų“, – apie šio verslo pradžią pasakojo L. Rimavičius.
Iki tol renginių organizavimo srityje dirbęs pašnekovas prieš 6 metus įkūrė įmonę „Kukuruku“ ir ėmė prekiauti kukurūzų burbuolėmis, o prieš 3 metus susidomėjo ir ledais. Pasinaudodamas verslumo skatinimo fondo lėšomis jis atidarė Italijos įkvėptą ledainę, kuri buvo pirmasis žingsnis link šiemet pristatytų gardėsių.
„Turime labai brangią ledų pilstymo įrangą, kuri kainuoja kaip „Ferrari“. Ji puikiai atlieka savo darbą ir išsuka minkštus, skanius jogurtinius ledus. Sujungę šiuos ledus ir vaflius, supratome, galime paimti rinkos dalį ir nustebinti klientus“, – kalbėjo L. Rimavičius.
Geriausia reklama – klientai
Pasak pašnekovo, iki galo prekybos ledais vietos jie nė nespėjo įrengti, tačiau, panašu, kad naujovių išsiilgusiems poilsiautojams tai – nė motais.
„Klientai išeina su mūsų ledais į gatvę, visiems įdomu, naujiena. Kuo patiekalas geriau atrodys, tuo jis bus visiems įdomesnis – šis vaflis yra didelis, jis atkreipia dėmesį. Tai vaikštanti reklama, per dvi dienas, manau, jau galėjome sulaukti iki 200 klientų“, – džiūgavo L. Rimavičius.
Šioje kavinėje taip pat galima įsigyti ir jogurtinių ledų įprastame vaflyje, ledų kokteilių, kavos su ledais, ateityje planuojama pasiūlyti ir karšto šokolado, kuris, žadama, bus išpilstomas puodelį pakišant po kašto šokolado fontano srove.
„Džiaugiamės tuo, kad žmonės pradėjo ne taip bijoti ragauti, nes Palangoje dažniausiai pica, cepelinai ir šaltibarščiai“, – populiariausius patiekalus įvardijo L. Rimavičius.
Planų ateičiai netrūksta
Paklaustas, kiek Palangoje parduodamų vafliukų teko išragauti, kol aptiko labiausiai patinkantį skonį, L. Rimavičius aiškino pasikliovęs patikimais tiekėjais.
„Tai – nė į vieną vafliuką nepanašus receptas. Specialų mišinį siunčiamės iš Didžiosios Britanijos“, – paslapties šydą kiek praskleidė jis.
Tiesa, verslininkas aiškino ateityje planuojantis receptą gerokai patobulinti.
„Žiemomis mes keliaujame, tad galbūt išragausime daugiau „Bubble vaflių“, apsistosime prie mėgstamiausio ir bandysime pasiekti būtent tą skonį, kad jis būtų tobulas čia“, – planais dalijosi pašnekovas.
Mano, kad 4 eurai už ledus – juokas
Beje, norintiems įsigyti šių ledų porciją su visais priedais, atseikėti teks net 4 eurus. Kuklesnės šio patiekalo improvizacijos parduodamos kiek mažesne kaina.
„Dabar kavinėje paprastas mažiukas desertas 5 eurus kainuoja, restorane kaina gali siekti ir 10 eurų, tai 4 eurai – juokas, aš manau“, – į pastabas apie kainas, sureagavo verslininkas.
Jo teigimu, per šias dienas dar neteko susidurti su klientais, kurie apsisuktų ir išeitų tik dėl taupymo sumetimų.
„Iš pradžių galvojome ledų kainą padidinti ir parduoti po 3,20 euro, tai vienas žmogus užėjęs sureagavo: „Na, taip, brangūs“. Galiausiai nusprendėme, kad grįšime prie kainos, su kuria startavome. Norime, kad visą laiką būtų eilė“, – lūkesčiais dalijosi L. Rimavičius.
Bėdos kyla dėl darbuotojų
L. Rimavičiaus teigimu, kurti verslą Palangoje ir taip nėra lengva, tačiau dar sunkiau susirasti patikimų sezoninių darbuotojų.
„Su sezoniniais darbuotojais yra labai sudėtinga. Du mėnesiai darbo, o reikia dar apmokyti, kad šedevrą išdėliotų – tai labai sudėtinga, nes visi drebantys ateina ir panašiai“, – kalbėjo verslininkas.
Tačiau šią problemą, jei verslas klostysis gerai, jis žada spręsti samdydamas konditerį, kuris naujus darbuotojus mokytų puošti ledus.
„Kol kas dar – pati pradžia, tad patys stovime ir dedame tą tešlą“, – šypsojosi pašnekovas.
Palangoje pristatys ir dar vieną naujovę – idėja kilo po apsilankymo Disneilende
Paklaustas, kodėl naujovę pristatyti jie nusprendė būtent Palangoje, L. Rimavičius pasakojo, kad tai padaryti įkvėpė sėkmingas „Kukuruku“ pavyzdys. Veiklą pradėję pajūryje ilgainiui jie išsiplėtė iki 25 skirtingų prekybos vietų.
„Mūsų biuras specializuojasi veikloje, susijusioje su restoranų atidarymu ir panašiai, tai ir toliau ieškome idėjų“, – aiškino jis.
Palangoje šią vasarą verslininkas žada pristatyti ir dar vieną idėją – J. Basanavičiaus g. stovinčiame buvusiame tabako kioskelyje jie ims pardavinėti 400 gramų svorio rūkytas ir kepintas kalakutienos kulšeles. Šią idėją pašnekovas prasitarė pasiskolinęs iš Disneilendo.
Žiemomis keliauja, o vasaromis realizuoja idėjas
Savo ruožtu į aptartus anksčiau vaflius jis ketina talpinti ne tik ledus, bet ir kitus produktus – kurti receptus, labiau pritaikytus sotesniems pusryčiams ar užkandžiui. Verslininko svajose – ir vaflyje pateikti Benedikto kiaušiniai – tai esą pasaulyje dar nebuvo pristatyta.
„Vafliukus visi valgo, jie gerai atrodo, kokybiški. Buvo matyti, kad tai iš karto bus skanu“, – juokėsi L. Rimavičius, tik pokalbio pabaigoje pripažinęs, kad niekur kitur panašaus deserto ragauti jam asmeniškai net ir neteko.
„Žiemomis keliaujame tiek daug, kiek įmanoma, per Aziją, Lotynų Ameriką ir panašiai, semiamės idėjų. Jau turime minčių, ką kitąmet daryti pajūryje – dar ir dar, tik spėti. Manau, ilgai nesustosiu atsidarinėti verslus, mokyti žmones ir sulaikyti juos nuo emigracijos“, – kalbėjo pašnekovas.
Kainuoja ir 9 eurus
DELFI primena, kad panašių vafliukų su ledais kaina kitose pasaulio šalyse – nuo 3 iki 9 eurų. Dėl jų eilėse, pasakojo O. Gasanovas, stovima ir iki valandos.
„Kaip naujovių apžvalgininkė Margaret Abrams rašė įtakingame portale „Observer“: „Tai ledai, kuriuos privalote nufotografuoti ir patalpinti į savo „Instagram“. Pirmiausia pasidžiaugti, kad sugebėjote juos nusipirkti ir atlaikyti ilgą laukimą. Ir dar todėl, kad jie puikiai atrodo. Lyg specialiai būtų sukurti nuotraukoms.“
Tai buvo ilgiausia eilė prie maisto, kokią teko matyti. 40 minučių laukimo. Bet tai dar ne viskas, daugybė tokių, kurie bando lįsti be eilės. Reikia visus juos nustumdyti. Pakovoti... Vienam paaiškini, kad stotų į eilės galą, ateina kita, kuri skundžiasi kojų skausmu arba kad kažkur vėluoja. Ir taip be perstojo. Tai tikrai labai vargina, ypač kai iš eilės priekio vis ateina gandas, kad ledų gali nelikti, kad tuoj bus parduota paskutinė porcija. Vis tik suspėjau, sumokėjęs net 9 dolerius aš juos gavau. Ir tai tikrai gražiausi ir fotogeniškiausi ledai pasaulyje! Specialiame burbuliniame vaflyje daugybė priedų: vaisių, sausainių, glaistų, pabarstukų, na ir patys ledai. Įtarčiau, kad porcija dviguba. Bet taip skanu, kad nejučiomis suvalgai vienas“, – apie susidomėjimą šiuo desertu, pasakojo jis.