Pirmasis A. Kaušpėdo siūlomas projektas – labai greitas, oro pagalve skriejantis traukinys Vilnius – Klaipėda.

„Vidutinis greitis siektų 300-350 km/val. Klaipėdą, su sustojimu Kauno oro uoste, pasieksime per vieną valandą. Nauja trasa galėtų eiti šalia automagistralės A1.

Nereikėtų išpirkti žemių, nebūtų papildomo triukšmo šaltinio, naujoji trasa darniai įsilietų į kraštovaizdį. Japonijoje teko riedėti „Shinkansen“ traukiniu – visiškas kosmosas!“, – sako A. Kaušpėdas.

Kitas A. Kaušpėdo pasiūlymas – iš esmės pakeisti Lietuvos didžiųjų miestų visuomeninio transporto sistemas.

„Vilniuje – statyti Metropoliteną, Kaune, Klaipėdoje greituosius vienbėgius (Monorail), kas pakeistų miestų transporto struktūrą, srautus ir miestelėnų įpročius“, – siūlo architektas.

Trečiasis A. Kaušpėdo pasiūlytas projektas – statyti lėktuvus.

„Antanas Nori Būti Ore – „ANBO“ – aviatoriaus Antano Gustaičio legendinis Lietuvos aviacijos prekės ženklas. Nuo 1925 iki 1939 m. Kaune buvo pagaminti 66 įvairių tipų lėktuvai. Lietuviai statė ir tebestato savadarbius lėktuvus. Esame Dariaus ir Girėno tauta, turime tradicijas, lakūnus, mokymo bazes – galime statyti lėktuvus. Šį mūsų gebėjimą turi paremti valstybė, atkurdama prieškarinę aviacijos pramonę.

Šiandien nieko nebestebina, kad fotoprekių parduotuvėje gali nusipirkti droną, jau greitai nieko nestebins kai automobilių salone rinksimės modernią skraidyklę. Artėja milžiniška aviacijos revoliucija. Atsiras elektra varomų hibridinių lėktuvų karta, o čia mes galime šauniai padirbėti. Turime iš naujo atrasti „ANBO“, – sako A. Kaušpėdas.

Ketvirtasis projektas – Lietuvos futbolo lygio pakėlimas. „Pakelkime jį iki krepšinio lygmens. Būkime geriausi ne tik krepšinyje, bet ir futbole“, – sako A. Kaušpėdas.

Architekto manymu, tam reikia rekonstruoti 200 mokyklinių stadionų, juose įrengiant dirbtines dangas ir uždengiant pneumatinės konstrukcijos kupolais.

„Tokiu būdu vaikai galės treniruotis ištisus metus. Žinoma, dar reikia paruošti apie 1000 futbolo trenerių. Islandų patirtis parodė, kad jau po 10-15 metų geriausieji mūsų futbolininkai žais garsiausiuose futbolo klubuose. Šiuo projektu ne tik atgausime savo orumą, bet ir atitrauksime jaunimą nuo žalingų įpročių bei sustiprinsime tautos sveikatą“, – įsitikinęs A. Kaušpėdas.

Penktasis pasiūlytas projektas – atstatyti Lietuvos pilis.

„Atstatykime Vilniaus Aukštutinę pilį, Kauno pilį, Klaipėdos pilį. Atstatykime legendinę Didžiąją Vilniaus sinagogą. Paleiskime po pasaulį žinią, kad Lietuva fantastiškai įdomi šalis, kuri atkuria Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės dvasią.

Pakvieskime viso pasaulio turistus į svečius ir turėsime daug darbo statydami ir aptarnaudami viešbučius, restoranus, pramogų ir paslaugų objektus“, – sako A. Kaušpėdas.

Perskaičius šias idėjas, ko gero, pirmoji daugeliui šovusi mintis – iš kur tam gauti pinigų?

„Jų yra kiek tik reikia, – sako A. Kaušpėdas. – Vien Lietuvos bankuose yra 17,5 milijardų eurų lietuvaičių indėlių pinigų, už kuriuos indėlininkai negauna praktiškai jokios grąžos.

Su valstybės garantija žmonės ir už nedideles palūkanas mielai skolins pinigus Lietuvai reikalingiems projektams. Bičiuliai, nebijokime gyventi visa galia, drįskime kurti savo ateitį, drįskime būti savimi. Tik laisva savo dvasia tauta gali užsitikrinti orų gyvenimą sau ir savo vaikams.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (354)