K. Kulbušauskaitė dirba su garsiausiomis šalies moterimis: Karolina Meschino, Indre Kavaliauskaite, Inga Žuolyte, Asta Valentaite, Austėja Jablonskyte ir Laura Mazaliene. Ši sritis reikalauja žinių komunikacijoje, vadyboje ir versle. Į influencerių rinką Kristina atėjo dar tuomet, kai nebuvo jokių taisyklių, tas jas ji kurti ėmė pati. Kristina juokauja, kad savo darbe jai tenka pabūti viskuo: ir vadybininke, ir psichologe, ir kurjere, ir vaikučių aukle, ir stiliste. „Esu tarsi krikštamotė“, – juokėsi pašnekovė, apsilankiusi Žinių radijo laidoje „Mados misija su Marija Palaikyte“.
Nors įprastai Kristinos darbo diena yra susijusi su socialiniais tinklais, čia slypi ir daugiau galimybių. Pavyzdžiui, kai influencerio žinomumas išauga, jis jį gali išnaudoti savo verslo kūrimui. Tą puikiai padarė K. Meschino.
„Tokiu atveju tu gali išsiplėsti kur kas plačiau. Karolina Meschino šiuo metu yra sukūrusi matomą, ryškų prekės ženklą, kurio dalimi esu ir aš, turiu ten tam tikras funkcijas“, – dalijosi laidos viešnia.
išlaikyti populiarumą padeda žinojimas, kas tu esi, nesistengimas kopijuoti kitus. Nes individualumas, pasak Kristinos, veikia ir reikia tikėti tuo, ką darai. Ne paslaptis, kad šioje srityje galima išties nemažai uždirbti, tačiau, kaip sako specialistė, čia yra vienas iš galimų paslydimų, kuomet susikoncentravus į atlygį, pamiršti esminę misiją.
Kristina pastebi, kad daugeliu atvejų instagramo profilis tampa tarsi žmogaus puslapiu, kuriame jis pristato save, savo veiklą, pomėgius. Anksčiau žmonės dažnai norėdavo tapti žvaigždėmis ar tapti žinomais, o dabar vis dažniau norima tapti influenceriu.
„Tai nėra nutolta nuo žvaigždės sąvokos, nes influenceriai irgi natūraliai turi žinomumą. Kai pasižiūri jų paskyras, atrodo, kaip jie fainai gyvena, visi siunčia dovanas, vaišina. Aišku, taip dalinai ir yra, bet iki tol reikia nemažai padirbėti ir paaukoti tam tikrus dalykus. Auka yra tame, kad tu aukoji savo privatumą, rodai daug savo gyvenimo. Aišku, tą daro ne visi, kai kurie sugeba išlaikyti tame balansą, matyt, tai irgi yra strategijos dalis, kaip vesti savo socialinių tinklų profilį. Taip, kažkada rodyti, kaip tu gyveni ir ką veiki buvo tarsi naujovė, o dabar ateina suvokimas, kad reikia, kai ką pasilikti sau, nebesinori tiek daug parodyti, nes matai to pasekmes“, – pasakojo rinkodaros specialistė.
Kokie žmonės socialiniuose tinkluose yra patrauklūs?
„Manau, kad labiau patrauklūs yra kitokie žmonės. Labiau edukuoti, labiau stilingi, labiau ryškūs. Taip pat, manau, kad tokių tarpe yra ir tų, kurie mums sukelia linksmybės pojūtį, juoką, kadangi sekti žmogų galima ne tik dėl žinių, o ir dėl pramogos“, – pastebi ji.
Kristina mano, kad influenceriai turėtų jausti atsakomybę prieš turinį, kuriuo jie dalinasi. Štai, pavyzdžiui, ji pati asmeniškai neretai pasirenka kiek netobulą savo nuotrauką su mintimi, kad tai realesnis jos pačios vaizdas. Taip pat ji dažnai atsisako nuotraukų filtrų ar jų redagavimo specialiomis programėlėmis, kadangi tobulumo kultas gali daryti žalingą įtaką sekėjams.
„Perdėtas tobulumas gali žeisti kitą. Stebint tą tobulą gyvenimą žmogus gali imti mąstyti, kad, štai, aš nesu tobulas, pas mane viskas šūdas“, – grėsmes įvardijo pašnekovė.
Visgi verta nepamiršti, kad net ir patys populiariausi žmonės internete irgi yra pažeidžiami, influenceriai taip pat išgyvena nesėkmes, duobes, o visi tokie nuosmukiai būna aptarinėjami viešai, žmonės yra linkę teisti. Pakilti iš to tikrai įmanoma, bet reikia kantrybės.
„Visi tikriausiai norėtų išgirsti super taisyklę, bet jos vienos nėra. Visada reikia įvertinti esamą situaciją. Suklydus, tikrai galima atsiprašyti, suprasti klaidą ir ją įvertinti ateityje. Bet tikrai yra nelengva, kai užsipuola tave, apšneka tave. O kai yra skandalas, kai apie tave kalba visa Lietuva, rašo naujienų portalai, komentatoriai puola kaip skėriai, tai atrodo, kad ant tavęs akmuo užkrito. Aš, laimei, niekada savo ar su manimi susijusio skandalo neturėjau, bet tai tikrai yra palietę mano klientes. Man tai ir pačiai skaudžiai kainuoja, tuo metu norisi susigūžti, niekam nieko nerodyti, nieko neveikti, bet paskui supranti, kad reikia žiūrėti savo misijos ir, supratus klaidą, eiti tolyn. Daugelis tas klaidas greitai pamiršta, jei tu toliau dirbi ir jų nekartoji“, – pastebi influencerių agentė.
Neseniai rinkodaros specialistė ieškojo sau asistentės, kuri galėtų padėti tvarkytis su darbų gausa. Išleidus darbo skelbimą Kristinai teko nustebti – dirbti šalia garsenybių ir bent kiek nors prisiliesti prie jų spindesio panoro begalė žmonių.
„Mane tikrai labai nustebino situacija, kai aš ieškojau sau asistentės. <...> Mano pašto dėžutę užplūdo elektroniniai laiškai, aš negalėjau patikėti, kad tikrai tiek daug žmonių nori dirbti šioje srityje ir su manimi. Atranka nebuvo lengva, ji net turėjo kelis etapus“, – prisiminė ji.
Kristina į savo darbą žiūri labai atsakingai, ji savo klientėmis rūpinasi kaip draugėmis: ne tik atlieka įprastas užduotis, bet ir mėgsta jas nustebinti švenčių proga.
„Mano pagrindinė pareiga yra nuimti visas jų atsakomybes, susijusias su projektų derinimu, jų įgyvendinimu. Norisi palengvinti savo klientėms gyvenimą, o ne jį apsunkinti“, – paaiškino K. Kulbušauskaitė.
Nepaisant sunkaus darbo, ši sritis dažnai visuomenėje vertinama skeptiškai. Prieš juokiantis ar puolant kritikuoti influencerius Kristina turi pavyzdį, kuris gali priversti jus apsigalvoti.
„Pavyzdys paprastas, paimkite telefoną, įsijunkite kamerą, paimkite tušinuką, obuolį ar bet kurį daiktą, esantį šalia jūsų ir pabandykite pakalbėti, pristatyti, rekomenduoti tą daiktą savo auditorijai. Tuomet supranti, kad tam reikia iškalbos, jog reikia atitinkamai atrodyti, pagalvoti, kaip viską papasakoti. Tam reikia atitinkamų savybių. Tikrai ne kiekvienas tą gali daryti“, – tikino ji.
Socialiniuose tinkluose dirbančių žmonių gyvenimą neretai kartina ir užgaulūs komentarai, kurie paūmėja dėl menkiausių klaidų. Padorumo ribas peržengiantys internautai Kristiną ir jos klientes liūdina.
„Man yra liūdna, nes susiklostė viskas taip, kad žmonės randa laiko, noro ir jėgų kenkti kitiems. Aš nesakau, kad negalima pasakyti savo nuomonės, jog, pavyzdžiui, kažkur negražiai pasielgei, bet linkėti mirties, žeminti – tai labai šlykštūs dalykai. Aš tuos dalykus matau ir matau, kokie žmonės tai rašo. Dažnai manoma, kad už to slypi vaikai, kurie nesupranta, ką daro, neturi praktikos internete, jog taip negalima elgtis, bet tikrai rašo ir suaugę žmonės. Tada pasidaro baisu, kokioje visuomenėje mes gyvename. Tai, ką matau, mane stipriai liūdina. Norėtųsi stabdyti tai, rasti priemonių, žmonių, kurie prisidėtų prie geresnės kultūros kūrimo“, – pasakojo pašnekovė.
Kiek rodyti savo asmeninio gyvenimo ir kur yra privatumo ribos – kiekvieno asmens reikalas. Kaip sakė specialistė, svarbu išlikti savimi, kadangi būtent dėl to žmonės ir yra įdomūs, nes kiekvienas iš mūsų esame individualus ir idealu, jei internetinė platforma padeda parodyti savitumą.
Visą laidą galite peržiūrėti čia: