„Alibaba“, pirmoji iš didžiųjų Kinijos technologijų korporacijų, pranešusi apie savo rezultatus nuo sausio mėnesį paskelbtos epidemijos pradžios, teigia, kad virusas kenkia gamybai, nes daugelis darbuotojų negali atvykti į darbovietę ir atlikti darbų. Tai taip pat pakeitė pirkimo įpročius, vartotojams atsisakius diskretinių išlaidų, įskaitant keliones ir restoranus.
Kinijos elektroninės prekybos milžinė šias pastabas pateikė paskelbusi stiprius ketvirčio, pasibaigusio gruodžio mėnesį, finansinius rezultatus. Pajamos pakilo labiau nei tikėtasi – 38 proc. iki 161,5 mlrd. juanių (23,1 mlrd. dolerių), o grynosios pajamos padidėjo 58 proc. ir siekia 52,3 mlrd. juanių.
Tačiau kompanijos generalinis direktorius Danielis Zhangas ir vyriausioji finansų direktorė Maggie Wu aiškiai leido suprasti, kokius pavojus mirtinas virusas kelia darbuotojams, tiekėjams ir prekybininkams. Daugeliui prekybininkų, dirbančių su kompanija, dėl personalo trūkumo nepavyko grįžti prie normalios veiklos. „Alibaba“ JAV kotiruojamos akcijos ketvirtadienį nukrito 1,8 proc.
„Epidemija neigiamai paveikė bendrą Kinijos ekonomiką, ypač mažmeninės prekybos ir paslaugų sektorius, – po rezultatų paskelbimo sakė M. Wu. – Nors prekių ir paslaugų paklausa tebėra aktyvi, gamybai kliudo atidėtas biurų, gamyklų ir mokyklų atidarymas po Naujųjų metų švenčių.“
Paklausta apie viruso įtaką „Alibaba“, ji nenorėjo pateikti tikslių įvertinimų, nes kovo ketvirtis dar tik įpusėtas.
„Bendros pajamos pajus neigiamą įtaką“, – užsiminė ji ir pridūrė, kad smūgis augimui gali būti „reikšmingai“ neigiamas.
„Tai sukels artimiausio laikotarpio iššūkių visiems „Alibaba“ verslams“, – pažymėjo jis ir pridūrė, kad galimybių taip pat bus.
„Alibaba“ vykdo specialias programas prekybininkams remti, įskaitant mažesnius mokesčius ir subsidijas pristatymo personalui. D. Zhangas taip pat sakė, kad kompanija stengiasi apsaugoti savo personalą – pavyzdžiui, daugelis darbuotojų dirba iš namų.
D. Zhangas pridūrė, kad vis daugiau darbuotojų grįžta į darbus Pekine, Guangdžou ir Šendžene. Daugelis logistikos kompanijų per pastarąsias 12 dienų taip pat atnaujino savo pajėgumus.
Kinijos ekonomikai – kuri po sudėtingų metų, apsunkintų prekybos karo su JAV, jau rodė stabilumo požymių – buvo suduotas naujas smūgis pasklidus virusui ir įvedus jo plitimą užkertančias priemones. Ekonomistai sumažino pirmojo ketvirčio ir visų metų augimo prognozes, kadangi gamyklos stovi uždarytos, tiekimo grandinės nutrūko, o vartotojai bijo išeiti iš namų, bijodami užkrato.
„Bloomberg Economics“ scenarijaus analizė rodo, kad Kinijos BVP augimas per pirmąjį ketvirtį gali sulėtėti iki 4,5 proc. – rekordiškai žemo lygio.
„Jei taip nutiks, silpnesnio importo laikotarpis turės pasekmių ir jos prekybos partneriams“, – teigia vyriausiasis ekonomistas Tomas Orlikas.
Vertingiausiai Kinijos korporacijai jau dabar sunkiai pavyksta išlaikyti augimo tempą dėl ekonomikos nuosmukio vidaus rinkoje. Nors dėl plataus masto „namų arešto“ smarkiai išaugo internetinių paslaugų poreikis – nuo maisto prekių pristatymo iki biuro programėlių ir pramoginio turinio transliacijų, koronavirusas kiša koją visam šalies transportui ir ilgainiui grasina pakenkti vartotojų išlaidoms, nuo kurių priklauso „Alibaba“ pajamos.
„Alibaba“ verslo sutrikimai dėl viruso „gali būti dar sunkesni, nei bijota“, pranešime teigė „Bloomberg Intelligence“ analitikai Vey-Sern Ling ir Tiffany Tam. „Alibaba pardavimai Kinijos mažmeninės prekybos vietose ir vietinių paslaugų versle ateinantį ketvirtį gali susitraukti, net jei koronaviruso protrūkis bus suvaldytas, kadangi prekybininkų patiriami logistikos ir gamybos sutrikimai greičiausiai užsitęs.“
Šią savaitę kompanija paskelbė atšaukianti kai kuriuos paslaugų mokesčius prekybininkams savo platformoje „Tmall“, bent šitaip pagelbėdama tiems, kurie kovoja su nuosmukiu, tačiau 2020 m. virusas gali ir toliau kenkti pardavimams.
„Visada buvo manoma, kad pagrindinės „Alibaba“ komercinės pajamos turės būti pristabdytos dėl Kinijos makroekonominių sąlygų arba lėtesnio vartotojų augimo, – teigia Michaelas Norrisas, Šanchajuje įsikūrusios konsultacijų įmonės „AgencyChina“ tyrimų ir strategijos vadovas. – Tačiau koronavirusas mus privertė apsvarstyti trečią scenarijų – kai „Alibaba“ pajamoms smogs sumažėję prekybininkų mokesčiai ir reklamos išlaidos.“
Sausio mėnesį prasidėjus plataus masto Kinijos akcijų išpardavimui, „Alibaba“ prarado 1,4 proc. savo vertės, nusileisdama savo amžinai konkurentei – „Tencent Holdings Ltd.“, kuri, kaip mobiliųjų žaidimų ir socialinės žiniasklaidos operatorė, trumpalaikėje perspektyvoje yra geriau apsaugota nuo epidemijos.