Buvusiai Čekoslovakijai iš senojo Rytų bloko relikto tapus viena didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje, per pastaruosius tris dešimtmečius Dolny Kubynas pritraukė tokius investuotojus kaip Austrijos autodalių gamintoja „Miba AG“.

Tačiau Europos Detroitu praminto regiono 2024-aisiais vėl laukia permainos, nes žemyne vis sparčiau pereinama prie elektromobilių, o Europos Sąjunga (ES) skatina vietinę jų gamybą. Skirtumas šį kartą tas, jog teks ne pasivyti, bet išvengti atsilikimo, kad nebūtų pakenkta ekonomikos dinamikai.

Automobilių gamintojai negaili investicijų perėjimui prie elektromobilių. Nuo 2025 m. „Volkswagen AG“ Slovakijoje pradės gaminti visiškai elektrinius visureigių modelius, o „Volvo“ netoli Košicės stato naują gamyklą, kurioje nuo 2026 m. taip pat bus gaminami elektromobiliai. Kol kas neaišku, kas laukia plataus tiekėjų tinklo, kuris sudaro pramonės stuburą ir palaiko ekonomikos augimą.

Remiantis Slovakijos sostinėje Bratislavoje įsikūrusio analitinio centro GLOBSEC atliktu tyrimu, pereinant prie elektromobilių Slovakijoje blogiausiu atveju gali būti panaikinta apie 85 tūkst. darbo vietų – be darbo liktų 4,5 proc. vietinės darbo jėgos.