Taigi galiausiai jis įsteigė nuosavą įmonę, kuri turi daugiau bendro su kosmoso amžiumi nei senamadiškomis vertybėmis: T. Ohno buvo vienas pirmųjų, išbandžiusių papildytą realybę. Jo kompanija „Kudan Inc.“ kuria programas, leidžiančias kompiuteriams įgyti žmogaus akių ekvivalentą, pasitelkiant tai, ką T. Ohno ir jo kolegos vadina kompiuterinio matymo algoritmais (angl. computer vision algorithms).
Gruodžio mėnesį „Kudan“ atsidūrė Tokijo vertybinių popierių biržoje. Debiutas buvo įspūdingas. Vasario pabaigoje akcijos išaugo daugiau nei šešis kartus, o turtas viršijo 800 milijonų dolerių. Nuo to laiko kompanija atsisakė dalies šių pajamų, tačiau jos rinkos vertė vis dar yra apie 1,3 mlrd. dolerių, o T. Ohno valdo daugiau nei pusę akcijų. Pagal „Bloomberg“ milijardierių indeksą jo vertė šiuo metu siekia 700 milijonų dolerių. Tačiau 49-erių verslininkas toli gražu nemiega ant laurų.
„Absurdiška suma“
„Tai absurdiška suma, – interviu Tokijuje numojo ranka T. Ohno, save vadinantis „Tomo“. – Tai ničnieko nereiškia. Mes nesiekiame didinti rinkos vertės, – pridūrė jis. – Tai nedaro mums jokios įtakos.“
„Kudan“ papildytos realybės technologiją naudoja įvairiems tikslams. Kompanija kuria programas, leidžiančias kompiuteriams suvokti realaus pasaulio objektus trimis išmatavimais. Tai praverčia tiek savavaldžiuose automobiliuose, tiek dronuose ir netgi dulkių siurbliuose. Kartu su kitomis technologijomis, pavyzdžiui, dirbtiniu intelektu, papildyta realybė pagerina įrenginių autonomiškumą ir interaktyvumą.
Smegenys ir akys
„Dirbtinis intelektas – tai smegenys, o mes esame akys“, – teigia T. Ohno, savo karjerą pradėjęs kaip vadybos konsultantas, vėliau dirbęs startuolyje Bristolyje (Jungtinė Karalystė), o galiausiai įkūręs nuosavą verslą, perkantį ir parduodantį kompiuterinių žaidimų licencijas. „Akys ir smegenys privalo dirbti išvien.“
„Kudan“ neseniai paskelbė apie partnerystę su Kalifornijos kompanija „Synopsys Inc.“, o jos technologija bus integruota į „Synopsys“ produktus, kurie apima įvairias rinkas – nuo mobiliųjų telefonų iki automobilių. Nors T. Ohno tvirtina, kad išauginti kompaniją nėra jo pagrindinis tikslas, tačiau šis aljansas padės „Kudan“ sulaukti daugiau žinomumo.
„Nesiekiame tapti nauju „Google“, – teigia T. Ohno. Jis nori, kad „Kudan“ būtų panašesnis į „ARM Holdings“, lustų kūrėją, priklausantį „SoftBank Group Corp.“, kurio technologija veikia daugelyje išmaniųjų telefonų. „ARM – didžiulis, bet mažytis, palyginus su „Intel“. Užtat jis yra visur. Štai, kuria kryptimi mes norime eiti.“
Iš pradžių „Kudan“ papildytą realybę daugiausia taikė rinkodaroje, teigia T. Ohno. Jis aiškina, kad niekas iki tol nesugebėjo supaprastinti ir pritaikyti technologijos eiliniams žmonėms, o tai kompanijai suteikė gerą verslo nišą. Tačiau netrukus atsirado konkurentas – didesnė įmonė, daranti panašius dalykus. Ir tada „Kudan“ sugalvojo, kad konkurentus geriausia paversti klientais.
„Labai vertinama“
Procesas buvo susijęs su kompanijos verslo modelio pakeitimu: anksčiau taikiusi papildytą realybę rinkodaroje, ji ėmė kurti programas, naudojančias šią technologiją, o galiausiai – pardavinėti algoritmus kitoms įmonėms. „Kudan“ vyriausiasis technologijų specialistas Johnas Williamsas, kurį T. Ohno vadina „savamoksliu genijum“ ir savo geriausiu draugu, įtikino jį nuo programėlių kūrimo pereiti prie jas grindžiančių technologijų vystymo, prisimena T. Ohno. Dabar „Kudan“ turi dar didesnę klientų bazę nei anksčiau, įskaitant buvusius konkurentus.
„Investuotojai tą labai vertina, – teigia Tomoichiro Kubota, Tokijo „Matsui Securities Co.“ analitikas. Tačiau išlieka „rizika, kad atsiras nauja kompanija su panašiu modeliu“, – pabrėžia jis. Be to, „kita didelių lūkesčių pusė yra ta, kad susiduriame su situacija, kai tenka gana daug pirkti, o tai yra brangu“.
„Kudan“ biržos vertė daugiau nei 150 kartų viršija įmonės balansinę vertę ir daugiau nei 35 000 kartų viršija uždarbį, kuris fiskaliniais metais, pasibaigusiais 2018 m. kovo 31 d., buvo nereikšmingas. Trečiadienį Tokijuje kompanijos akcijos nukrito 1,2 proc., o pajamingumas šiais metais išaugo 93 proc.
Tai pernelyg nejaudina T. Ohno, kurį labiau domina verslo plėtra ir kiti tikslai, pavyzdžiui, padalinio Kinijoje atidarymas. Jis vis dar įsikūręs Bristolyje, kur veikia jo įmonės technologijų laboratorija. „Kudan“ turi mažiau nei 20 darbuotojų, iš kurių daugelis – diplomuoti mokslų daktarai, kvalifikaciją kėlę Bristolio universiteto kompiuterinio matymo laboratorijoje. T. Ohno tvirtina, kad kompanija samdo tik savo srities ekspertus, o susitikimai nereikalingi, nes jo žmonės ir taip žino, ką daryti.
„Kudan“ Bristolio biuras įsikūręs buvusioje bažnyčioje. Už T. Ohno darbo stalo yra penkių metrų aukščio vitražinis langas, pro kurį saulėtomis dienomis skverbiasi skaisti šviesa. Paklaustas, ar neplanuoja persikelti į naują vietą, T. Ohno atsako, kad jam gerai ir ten, kur yra.
„Čia aš iš tiesų atrodau kaip dievas“, – sako jis.