Problema iš esmės paprasta. Europa, dešimtmečius buvusi didžiausia Rusijos naftos pirkėja, nuo kito mėnesio uždraus pirkimus iš Maskvos ir jau dabar mažina jų kiekį. Rusiški kroviniai nebeplauks į Europą, bet pasuks į Aziją. Rezultatas – laivai plauks tūkstančius kilometrų toliau, padidindami esminį paklausos aspektą.
„Negaliu pasakyti, kad kada nors anksčiau būčiau matęs tokio masto prekybos sutrikimą, koks yra dabar, – sakė Halvoras Ellefsenas, supertanklaivių brokeris iš ,Fearnley Shipbrokers UK Ltd.‘, šioje pramonės srityje dirbantis nuo devintojo dešimtmečio. – Šį kartą manau, kad tai paradigmos poslinkis, o ankstesni geopolitiniai įvykiai buvo trumpalaikiai, tad ir į įprastas vėžes sugrįždavome greičiau.“