Žygimantas Vaičiūnas tikina, jog vėliau įmonei gali nepavykti taip pigiai pasiskolinti SGD terminalo laivui-saugyklai įsigyti bei atpiginti terminalo išlaikymą vartotojams.

„Ateityje, jeigu kalbėtume apie maždaug metų, pusantrų metų perspektyvą, gauti paskolą iš institucinių bankų šio terminalo išpirkimui praktiškai nebūtų įmanoma, nes visi srautai daugiausia nukreipiami į kitas priemones“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete teigė Ž. Vaičiūnas.

Komitetas svarstė nutarimo projektą dėl valstybės garantijos Šiaurės investicijų bankui (NIB) dėl 295,5 mln. eurų paskolų „Klaipėdos naftai“ – paskolos bus skirtos ilgesniam laikotarpiui perskirstyti SGD terminalo išlaikymo kaštus ir įsigyti laivą-saugyklą.

Pasak ministro, imti paskolą iš komercinių bankų techniškai būtų paprasčiau, bet ekonomiškai brangiau – kaštai būtų didesni iki 50 mln. eurų.

„Todėl reikalinga valstybės garantija. Sąlygos idealios šiam laikotarpiui“, – kalbėjo ministras.

„Klaipėdos naftos“ SGD direktorius Arūnas Molis tvirtino, kad paskolų palūkanų norma sieks apie vieną procentą.

Ž. Vaičiūnas Seimo narius patikino, kad nuo 2015 metų veikiantis terminalas dabar išnaudojamas maksimaliai: „Jau pusantrų metų visi pajėgumai išnaudoti“.

Pasak jo, šiemet bus pirmas kartas, kai terminalas naudojamas ir vasarą, ir žiemą.

Ž. Vaičiūno teigimu, šiuo metu terminalo išlaikymas kainuoja 87 mln eurų per metus, o po 2024 metų šie kaštai bus triskart mažesni.

„Logiška dalį dabartinių kaštų perkelti į ateitį“, – kalbėjo ministras.

„Klaipėdos nafta“ ketina skolintis iki 134,145 mln. eurų, kad galėtų iki 2044 metų paskirstyti iki 2024 metų galiojančios laivo-saugyklos nuomos sutarties su „Hoegh LNG“ kaštus. Jie nuo 2020 metų mažėtų 45 proc. – nuo 62 mln. iki 36 mln. eurų, vadinamoji saugumo dedamoji – apie 39 proc., o vidutinė galutinė dujų kaina vartotojams – apie 4 proc.

Dar iki 158,4 mln. eurų planuojama skolintis įsigyti „Independence“ arba kitą tokį laivą.

Vyriausybė kartu ieško ir būdų, kaip sumažinti bendrovės „Ignitis“ importuojamų SGD, būtinų palaikyti jo veiklą, kainą. Šias dujas įmonė perka iš Norvegijos „Equinor“, o sutartis galioja iki 2024 metų.

Seimo komitetas pritarė paskolų „Klaipėdos naftai“ garantijai

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas pritarė, kad būtų suteikta valstybės garantija Šiaurės investicijų bankui (NIB), ketinančiam paskolinti iki 295,5 mln. eurų valstybės valdomai naftos produktų ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorei „Klaipėdos naftai“.

Paskolos bus skirtos dar 20-čiai metų perskirstyti SGD terminalo išlaikymo kaštus ir įsigyti laivą-saugyklą.

Už tai balsavo 6 komiteto nariai – 4 opozicijos atstovai, „valstietis“ Juozas Varžgalys bei frakcijos „Lietuvos gerovei“ narys Algirdas Butkevičius, o trys „valstiečiai“ – Vida Ačienė, Valius Ąžuolas ir Viktoras Rinkevičius – prieš.

Pastarieji trys parlamentarai siūlė pritarti garantijai, bet ne dėl visos 295,5 mln. eurų sumos, o tik dėl 134 mln. eurų. Jie siūlė kol kas nepritarti iki 158,4 mln. eurų paskolai įsigyti „Independence“.

„2022 metais kita Vyriausybė gali priimti kitokį sprendimą dėl laivo išpirkimo – nuomoti, pirkti, nepirkti“, – teigė komiteto vadovas V. Ąžuolas.

Jis žada Seime registruoti pasiūlymą, kad valstybės garantija būtų teikiama tik dėl 134 mln. eurų paskolos.

„Klaipėdos nafta“ ketina skolintis iki 134,145 mln. eurų, kad galėtų iki 2044 metų paskirstyti iki 2024 metų galiojančios laivo-saugyklos nuomos sutarties su „Hoegh LNG“ kaštus. Jie nuo 2020 metų mažėtų 45 proc. nuo 62 mln. iki 36 mln. eurų, vadinamoji saugumo dedamoji – apie 39 proc., o vidutinė galutinė dujų kaina vartotojams – apie 4 proc.

Dar iki 158,4 mln. eurų planuojama skolintis įsigyti „Independence“ arba kitą tokį laivą.

Vyriausybė kartu ieško ir būdų, kaip sumažinti bendrovės „Ignitis“ importuojamų SGD, būtinų palaikyti jo veiklą, kainą. Šias dujas įmonė perka iš Norvegijos „Equinor“, o sutartis galioja iki 2024 metų.