Į portalo DELFI redakciją Donatas K. kreipėsi po netikėto susidūrimo su „Vilniaus energija“.
„Kaip ir daugelis vilniečių naudojuosi UAB „Vilniaus energija“ paslaugomis, – pasakojo jis. – Visada laiku moku mokesčius už suvartotą karštą vandenį bei šilumą“.
Sako netikėtai pastebėjęs įskilimą
Rugpjūčio mėnesį sostinės Justiniškių rajone gyvenantis vyras nurašinėjo šalto vandens skaitiklio duomenis ir, jo pasakojimu, pastebėjo, kad yra įskilęs karšto vandens skaitiklio dangtelis.
Pasak jo, tiek virtuvėje, tiek tualete skaitikliai buvo keisti prieš metus į visiškai naujus, kurie nuotoliniu būdu nuskaito karšto vandens suvartojimo duomenis.
„Už skaitiklius reikia kas mėnesį papildomai mokėti 6,51 Lt – neva „Vilniaus energija” juos aptarnauja”, – tęsė Donatas K.
„Laukiau, kol atvyks vadybininkė ir įformins šį pranešimą. Jį apžiūrėjusi moteris surašė įvykį ir liepė laukti darbuotojų, kurie atvyks sutvarkyti skaitliuko. Man nė žodeliu neužsiminė apie papildomus mokėjimus už skaitiklio tvarkymą“, – kalbėjo vilnietis.
Donatas K. skundėsi, kas nors skaitiklis net nebuvo sugedęs – veikė gerai, tik buvo įskilęs dangtelis, atvykę darbuotojai skilusį skaitiklį išmontavo ir jį pakeitė nauju.
„Buvo labai keista, kodėl nepakeitė tik dangtelio“, – stebėjosi vyras.
Pasigailėjo, kad informavo apie skilimą
Dar labiau sostinės gyventojas teigė nustebęs, kai jis gavo kito mėnesio sąskaitą iš „Vilniaus energijos“.
„Joje labai gražiai prirašyta apie papildomas paslaugas – 317,02 Lt. Sąskaitoje niekur neužsimenama, kas sudaro tas papildomas paslaugas, už kurias turiu mokėti tokią didelę sumą, – aiškino pašnekovas. – Vėlgi skambinu į klientų aptarnavimo skyrių. Ten jau man sako, kad aš pats sugadinau skaitiklį ir už jį teks sumokėti. Po kelių dienų paštu gaunu oficialų pranešimą su tokia pat informacija“.
Bijodamas, kad bus pradėti skaičiuoti delspinigiai, Donatas K. susimokėjo nurodyta sąskaitoje sumą, tačiau klausia, ar jis turėjo mokėti už paslaugą, jei nežinojo, kad yra mokama.
„Be to, gal skaitiklis jau buvo brokuotas, aš tai jo nepatikrinsiu. Išeina taip, kad moku skaitiklių aptarnavimo mokestį, bet jam sugedus aš dar turiu sumokėti už naują skaitiklį ir toliau mokėti aptarnavimo mokestį“, – piktinosi „Vilniaus energijos“ klientas.
Tikėdamas savo tiesa vilnietis išsiuntė pretenziją „Vilniaus energijai“, tačiau ir čia jis buvo informuotas, kad mokestį jis turi susimokėti.
„Nei jokių ekspertizės išvadų, dėl ko jis suskilo, nei paaiškinta detaliai, kodėl būtent tokią sumą turiu mokėt“, – stebėjosi sostinės gyventojas.
„Vilniaus energija“: skaitikliai skyla dėl mechaninio poveikio
„Vilniaus energija“ DELFI atsiųstame atsakyme nurodo, kad pats skaitliuko stiklas trūkti negali: tam reikalingi išoriniai mechaniniai veiksmai.
Bendrovės atstovas spaudai Nerijus Mikalajūnas aiškino, kad bendrovė, siekdama ištirti mieste įdiegtų karšto vandens skaitiklių patikimumą ir atsparumą, buvo užsakiusi teismo ekspertizės skaitliukų tyrimą.
„Centro, testavusio tiek sveikus, tiek mechaniškai pažeistus skaitliukų gaubtus, išvada – savaiminis skaitiklių trūkimas yra negalimas“, - teigė jis.
N. Mikalajūno teigimu, ekspertizės metu buvo atlikti eksperimentai su karšto vandens skaitiklių gaubtais: buvo bandoma nuimti ir suskaldyti skaitiklių gaubtus juos įvairiai veikiant. Nustatyta, kad gaubto plastikas yra plastiškas, atsparus smūgiams, o šaldomas skystu azotu (apie -150 laipsnių temperatūros) ar kaitinamas karštu oru (+250 laipsnių temperatūros), plastikas ne skyla, o lydosi“, - pasakojo bendrovės atstovas.
Teismo ekspertizės išvada bendrovei buvo pateikta šių metų liepos 21 d. Joje teigiama, kad gaubto vientisumo pažeidimas, skilimas atsiranda dėl mechaninio poveikio.
„Vilniaus energijos“ atstovas patarė visuomet, kai klientas nėra įsitikinęs, ar skaitiklį sugadino pats, kreiptis į ekspertizę. Pasak jo, išlaidas padengia ta pusė, kuri nustatoma kaltininke.
„Ją siūlytume atlikti ir abejonių turinčiam klientui. Šio vilniečio (Donato K. - red.) bute skaitiklį įdiegėme 2013 metų kovo 12 dieną. Skaitiklių įrengimo akte buto savininkas pasirašė, kad dėl atliktų darbų pretenzijų neturi“, - tęsė „Vilniaus energijos“ atstovas.
N. Mikalajūno pasakojimu, rugpjūčio 7 d. pagal kliento iškvietimą buvo patikrinti karšto vandens skaitikliai ir surašytas patikrinimo aktas, kuriame nurodyta, kad vonioje esančio skaitiklio dangtelis suskilęs ir jis turi būti keičiamas naujas.
„Mechaniškai pažeistų karšto vandens skaitiklių tolimesnė eksploatacija negalima. Su šiuo faktu buto savininkas buvo supažindintas ir sutiko pasirašydamas ant akto“, - tikino pašnekovas.
Cituodamas Lietuvoje galiojančius įstatymus N. Mikalajūnas pabrėžė, kad karšto vandens tiekėjui priklausančių, bet buto ir kitų patalpų savininko patalpose įrengtų karšto vandens skaitiklių apsaugą užtikrina šių patalpų savininkas. O sugadinimo, plombų pažeidimo, netinkamos priežiūros ar neteisėto karšto vandens vartojimo atveju susidariusias išlaidas apmoka kaltoji šalis.
„Verta paminėti, kad modernūs skaitikliai, įdiegti Vilniuje, nepasiduoda mechaniniams bandymams, magnetui ar kitoms priemonėms paveikti karšto vandens suvartojimo duomenis. Tokie bandymai visu 100 proc. baigiasi sulaužyto skaitiklio keitimu nauju apskaitos prietaisu“, - įspėjo „Vilniaus energijos“ atstovas.
Pasak N. Mikalajūno, skaitiklių aptarnavimo mokestis (3,25 Lt/vnt./mėn.) skaičiuojamas už skaitiklio įrengimo, priežiūros ir patikros sąnaudas. Mechaniškai sugadinti karšto vandens skaitikliai iš priežiūros mokesčio nekeičiami, jiems garantija netaikoma.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nurodė, kad dėl ginčo vartotojas gali kreiptis į Valstybinę energetikos inspekciją.