Gali tekti verstis rankiniu bagažu
Kelionių organizatoriaus „Makalius“ vadovas Rimvydas Širvinskas teigia, kad pastaruoju metu įvyko kainodaros pokyčių oro linijose. Jis iš karto atkreipia dėmesį, kad dalis keliautojų stengiasi išvengti registruoto bagažo.
„Aviakompanijos atskiria sezoniškumą, už papildomus mokesčius daugiau pinigų prašo vasaros sezono metu, o jau žiemos sezono metu ir neatostoginėmis kryptimis tas bagažas būna pigesnis“, – sako pašnekovas.
Kai kurios įprastinės (ne pigių skrydžių) oro linijos pakeitė bagažo apmokestinimo politiką.
„Pavyzdžiui, „Lufthansa“, tam tikromis kryptimis ir turkų oro linijos („Turkish Airlines“), ir „LOT Polish Airlines“, anksčiau visuomet įskaičiuodavusios bagažą į pagrindinę bilieto kainą, atskyrė jį ir pradėjo apmokestinti papildomai.
Skrydžių portalo Skrendu.lt atstovė Rasa Levickaitė atkreipia dėmesį, kad bendrovės siekia kuo greičiau parduoti skrydžio vietas į suplanuotą reisą ir tam imasi sudėtingų kainodaros veiksmų.
Lėktuvo bilieto kainą sudaro daug dedamųjų: kuro kainų pokyčiai, valiutų kurso svyravimai, oro uostų taikomi mokesčiai, norimo skrydžių laiko užsitikrinimas oro uostose, antžeminės tarnybos paslaugos ir kita“, – teigia ji.
„Prošvaisčių“ dėl kainų mato mažai
R. Širvinskas mano, kad artimiausioje perspektyvoje lėktuvų bilietų kainoms nėra galimybių nukristi.
„Tikrai, šiais metais jos yra, mano nuomone, labai aukštos, kol kas kažkokių prošvaisčių, kad kainos galėtų mažėti, nelabai manau, kad galėtų būti. Todėl, kad paklausa yra neįtikėtinai didelė: ir dėl stringančio naujų lėktuvų pristatymo, detalių pakeitimo, dėl pačių lėktuvų taisymo ir pan.
„Palyginti su praėjusiais metais kai kurių skrydžių kainos yra pakilusios apie 30–40 proc. Kad jos mažėtų, kol kas dar nematyti, bet turbūt reikia pabandyti sulaukti bent jau žiemos, kad pasižiūrėtume, ar ta paklausa jau yra įgyvendinta, ar vis dar viršija pasiūlą“, – sako „Makalius“ vadovas.
Patarimai: kuo anksčiau – tuo geriau
„Artėjant skrydžio datai dažniausiu atvejų bilietų kainos kyla arba iš viso nebelieka bilietų į norimą reisą. Visada geresnės kainos pasiūlymu galima pasinaudoti, jei keleivis nėra pririštas prie konkrečios datos, kelionės datos lankstumas yra vienas iš būdų skristi pigiau“, – sako R. Levickaitė.
R. Širvinskas rekomenduoja įsivertinti visos kelionės, o ne vien tik skrydžio bilieto kainą.
„Pavyzdžiui, kalbant apie pigių skrydžių bendroves, gali būti, kad oro uostas bus gerokai atokiau nuo miesto centro ir galbūt išlaidos, siekiant pasiekti tą miesto centrą, sudarys vos ne tą pačią priemoką, kaip su įprastine skrydžių bendrove nuskristumėte į patį centrą“, – sako R. Širvinskas.
Turimas omenyje atvejis, kai, tarkime, skrendant į Paryžių pasirenkamas ne Charles de Gaulle (CDG) oro uostas, bet toliau nuo miesto esantis Beauvais (BVA), ir iš ten Prancūzijos sostinę jau galima pasiekti autobusu, taksi.
R. Širvinskas kartu teigia, kad lietuviai jau pripranta prie galimybės keliauti vien tik su rankiniu bagažu. Tačiau esama ir kitų patarimų, ypač tiems, kurie skraido dažnai.
„Dažniems skraidytojams labai rekomenduoju kaupti mylias įvairiausiuose aviakompanijų aljansuose, tokiuose, kaip „Oneworld“ ar „Star Alliance“.
Ypač verslo skraidytojai gali vėliau, sukaupę tam tikrą taškų skaičių, nemokamai naudotis įėjimu į verslo klubą arba nemokamai gabentis didesnį bagažo vienetą ir sutaupyti laiko oro uoste, galbūt pereinant greitą patikrą ir panašiai“, – teigia R. Širvinskas, pastebėjęs, kad apie tokius palengvinimus žino nedaug kas.
Galiausiai, planuojant vasaros keliones ypač svarbu tai daryti kuo anksčiau.
Bagažo apmokestinimas: kelių bendrovių pavyzdžiai
Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ atsakė į „Delfi“ klausimą, kokia yra bilietų kainų ir bagažo apmokestinimo perspektyva.
„Mūsų kainodara dinaminė. Patartina rinktis paslaugas pradinėje rezervacijos stadijoje, kadangi vėliau pridėtos prekės ar paslaugos gali kainuoti brangiau“, – teigia bendrovė, tarp tokių paslaugų vardydama registruotą bagažą, pirmenybinį laipinimą, papildomą vietą kojoms ir atskiras kitas kompanijos paslaugas.
Pateikiame šiuo metu galiojančias trijų pigių skrydžių bendrovių sąlygas rankiniam ir registruotam bagažui (išsamios kainos ir sąlygos – oro linijų interneto svetainėse):
*Bagažo mokesčiai apskaičiuojami pagal: kelionės datą (tai yra, kelionių sezonas ar ne), ar įsigyta internetu, paskambinus į skambučių centrą, ar oro uoste, ir pagal registruotojo bagažo svorį.
Tarkime, „Wizz Air“ registruoto bagažo mokestis sezono metu su 10 kg svoriu kainuos nuo 6 iki 71,5 euro. Ne sezono metu, kai didžiausias svoris yra 32 kg, – 120 eurų.
Pavyzdžiui, „airBaltic“ numato, kad jeigu skrenda kūdikis ar vaikas, nemokamai gali būti vežamas vienas visiškai sulankstomas vaikiškas vežimėlis, nešiojamasis lopšys arba vaikiška automobilinė kėdutė. Su kūdikiu keliaujantys keleiviai gali nemokamai vežtis vieną registruoto bagažo vienetą iki 10 kg. Galima sujungti vieno suaugusiojo ir kūdikio bagažą.
Sudėtinga vasara
Europos oro erdvę prižiūrinti organizacija „Eurocontrol“ prieš kelias dienas skelbė, kad Europos oro linijų keleivių, tikėtina, laukia dar viena chaoso vasara, nes per patį kelionių sezono įkarštį Budapešto, Marselio ir Atėnų kryptimis fiksuojami itin dideli oro transporto srautai, rašė „Bloomberg“.
Remiantis penktadienį paskelbtu Europos tinklo operacijų planu, praėjusią savaitę oro transporto eismas pasiekė ikipandeminį lygį, o tai dar labiau apkrauna sistemą, nes oro transporto bendrovės ir antžeminės tarnybos vis dar susiduria su rimtais iššūkiais: darbuotojų trūkumu ir visame regione įsiplieskusiais streikais.
Tačiau, kad būtų kažkokios papildomos rinkliavos renkamos, aš nesu linkęs manyti“, – sako R. Širvinskas.
Kalbėdamas apie bilietų kainas jis pažymėjo, kad galima lengvai susigadinti nuotaiką nuolat tikrinant jau įsigytų bilietų kainas, tad bet iš psichologinių sumetimų to daryti nereikėtų.
„Toks linksmesnis patarimas – aš juo labai naudojuosi: jeigu pamatėte, kad skrydžio bilieto kaina jums yra tinkama, tai labai skatinu įsigijus tą skrydį daugiau nebetikrinti, ar atpigo, ar pabrango.
Net jeigu pabrango, na, gerai – gal džiaugsitės, bet jeigu atpigo, tai labai graušite nagus ir galvosite, „čia jau prašoviau, kodėl čia atpigo, nesutaupiau pinigų“ ir panašiai. Tai aš dažniausiai stengiuosi to vengti. Įsigijau ir daugiau nebetikrinu“, – sako kelionių entuziastas ir verslininkas R. Širvinskas.