„Swedbank“: daugiausia klientų atideda būsto paskolas
„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius skaičiuoja, kad nuo karantino pradžios bankas sulaukė daugiau kaip 2200 gyventojų prašymų dėl būsto ir vartojimo paskolų bei lizingo įmokų atidėjimo. Tuo metu jau priimtų sprendimų skaičius siekia apie 1600.
Kaip nurodo banko atstovas, didžioji dalis paraiškų yra dėl būsto paskolų (apie 65 proc.), vartojimo kreditams tenka kas trečia paraiška (apie 30 proc.) ir likusi dalis lizingui (5 proc.).
„Ši proporcija išlieka nuo pat karantino pradžios“, – pažymi jis.
Vartojimo finansavimo ir lizingo įmokas „Swedbank“ galima atidėti 6 mėn. Būsto paskolų atveju įmokų „atostogos“ pasiskirsto per pusę – viena pusė besikreipiančiųjų renkasi 6 mėn., kita – 12 mėn. S. Abraškevičius akcentuoja, kad pritaikius įmokų atidėjimą, palūkanų mokėjimas išlieka.
SEB bankas: atidėjus būsto paskolos mokėjimą, įmoka sumažėja dvigubai
Kaip pastebi SEB Baltijos šalių mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė, bankas nuo karantino pradžios sulaukia daugiau nei įprastai užklausų dėl paskolų atidėjimo sąlygų, tačiau ne visi klientai nusprendžia iškart pasinaudoti paskolos restruktūrizavimo galimybe, o laikinai dengia paskolas savo lėšomis, iš turimų santaupų.
SEB bankas nuo karantino pradžios (kovo 16 d.) jau priėmė sprendimus dėl beveik 800 klientų paskolų restruktūrizavimo – daugiau kaip pusę šio skaičiaus sudaro būsto paskolos privatiems klientams (daugiau kaip 430), daugiau kaip 170 vartojimo kreditų ar lizingo pertvarkymo privatiems klientams, daugiau nei 170 verslo klientų paskolų restruktūrizavimo (daugiausia – apie 60 proc. atvejų – sudaro kreditai mažoms įmonėms).
„Jei dėl laikinų finansinių sunkumų klientas pageidauja pertvarkyti būsto paskolą, pateikia reikalingus dokumentus ir atitinka kriterijus. Pavyzdžiui, kai daugiau kaip 40 proc. visų gaunamų pajamų turi skirti kredito įsipareigojimams padengti, visais atvejais pasiūlome vieną iš galimų sprendimų, kaip restruktūrizuoti paskolą“, – aiškina S. Gutauskaitė-Bubnelienė.
Be to, SEB bankas, kaip pažymi pašnekovė, supaprastino paskolų atidėjimo procesą, tad privatūs klientai dabar gali atidėti kredito įmokų mokėjimą net ir nepasirašę paskolos sutarties pakeitimo, o prašymą pateikę internetu.
„Už paskolos grąžinimo atidėjimą netaikome sutarties pakeitimo mokesčių. Kalbant apie atidėjimo laikotarpį, dažniausiai būsto kredito įmokų mokėjimą atidedame trims arba šešiems mėnesiams, vartojimo kreditą ir lizingą – trims mėnesiams, tačiau priklausomai nuo individualios situacijos atidėjimo terminas gali būti ir ilgesnis“, – tikina banko atstovė.
Ji primena, kad vadinamuoju kredito „atostogų“ laikotarpiu bankui yra mokamos tik palūkanos. „Atlikus kredito atidėjimą didžiajai daugumai klientų, turinčių būsto paskolas, mokėtina mėnesio įmoka sumažėja dvigubai ar net daugiau“, – skaičiuoja SEB bankas.
„Luminor“: visi privačių klientų prašymai patvirtinami
„Luminor“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė informavo, kad prašymus atidėti paskolų mokėjimą yra užpildę daugiau kaip 1000 privačių klientų. Banko atstovė tikina, kad šie visi prašymai yra patvirtinami.
„Daugiausiai yra būsto paskolų atidėjimų. Atidėjus paskolos įmokų mokėjimą, palūkanų mokėjimai nėra atidedami“, – pažymi ji.
Taip pat „Luminor“ gavo 200 įmonių prašymų dėl paskolų atidėjimo. „Šiuo metu esame jau priėmę daugiau nei 50 sprendimų dėl paskolų restruktūrizavimo verslo įmonėms“, – sako G. Bielskytė.
Medicinos bankas: kreipiasi ir ūkininkai
Medicinos banko Kreditų departamento direktorė Laura Ivaškevičiūtė sako, kad bankas gavo prašymų atidėti paskolų mokėjimą tiek iš verslo, tiek iš gyventojų. Be to, kreipėsi ir keletas ūkininkų, kurių veikla susijusi su sektoriais, nukentėjusiais dėl koronaviruso.
Anot jos, kreipiamasi dėl įvairių paskolų: tiek apyvartinių, tiek investicinių, lizingų, kredito linijų (Overdraftų), būsto bei vartojimo kreditų, tačiau tikslių skaičių nepateikė.
„Daug prašymų jau yra išnagrinėta ir pasirašyti susitarimai. Kiti prašymai dar nagrinėjami, gaunami nauji. Leista atidėti visiems, kurie pateikė pagrindimus. Terminai – nuo 3 iki 6 mėn.“, – aiškina L. Ivaškevičiūtė ir priduria, kad atidėjus paskolos mokėjimą, daugeliu atvejų lieka palūkanų mokėjimas.
„Šiaulių bankas“: atidėjimas reiškia didesnes likusias periodines įmokas
„Šiaulių banko“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento komunikacijos specialistė Monika Rožytė sako, kad šiuo metu bankas sulaukė daugiau kaip 670 prašymų iš privačių ir verslo klientų atidėti kredito įmokų mokėjimą.
„Privatūs klientai dažniausiai kreipiasi dėl būsto paskolų ir lizingo įmokų atidėjimo, verslo klientai taip pat jau kreipiasi su prašymais peržiūrėti numatytus kreditų grąžinimo grafikus bei norėdami pasinaudoti Vyriausybės paramos verslui priemonėmis“, – pažymi ji.
Anot jos, įmokų atidėjimas patvirtinamas, kai klientas kreipiasi su prašymu ir pateikia įrodymus, kad jis susidūrė su finansiniais sunkumais. Privatiems klientams įmokos gali būti atidėtos iki 6 mėnesių, priklausomai nuo kredito rūšies.
„Vis dėlto klientus skatiname įsivertinti, ar tikrai įmokų atidėjimas yra būtinas, stengiamės šviesti, jog atidėjimas reiškia ilgesnį kredito laikotarpį ar didesnes likusias periodines įmokas“, – akcentuoja M. Rožytė.
Kaip ir kiti bankų atstovai ji aiškina, kad atidedami tik kredito grąžinimai, o palūkanas klientai turi mokėti.
„Verslo klientai gali kreiptis į „INVEGA“, kad būtų pritaikyta Vyriausybės pagalba – 100 proc. palūkanų kompensavimas mokėjimų atidėjimo laikotarpiu iki 6 mėn.“, – sako „Šiaulių banko“ atstovė.