Paslaugos brango iki 40 proc.
Grožio paslaugų platformos „Treatwell“ vadovė Marija Antanaitytė su Delfi pasidalijo grožio paslaugų kainų pokyčiais, t. y. palygino kainas prieš antrąjį karantiną (spalio-lapkričio mėn.) su dabartinėmis kainomis.
Didžiausi kainų pokyčiai fiksuojami plaukų priežiūros paslaugų, jos brango 40 proc. Čia pastebimas didžiausias nuolaidų sumažėjimas. Pasak M. Antanaitytės, kainų šuolį daugiausiai lėmė itin išaugusios plaukų dažymo paslaugų kainos.
Pavyzdžiui, plaukų balinimas pabrango 100 proc., Ombre / balayage dažymas – 41 proc. (apie 33 Eur), visų plaukų dažymas – 15 proc. (daugiau nei 9 Eur), o moteriškas kirpimas – 18 proc. (apie 4,5 Eur).
Tuo metu veido priežiūros – kosmetologinės, antakių ir blakstienų – procedūros pabrango trečdaliu (32 proc.). Pavyzdžiui, permanentinis makiažas pabrango 30 proc., o įvairios kosmetologinės procedūros – 25 proc.
Depiliacijos paslaugų kainos išaugo 14 proc., nagų priežiūros paslaugų – 11 proc., masažo – 9 proc.
Kas lėmė kainų augimą
„Ką girdime iš salonų, viena iš priežasčių, turinti įtakos kainų augimui, – salonai negali priimti tiek daug klientų, bet paklausa yra labai didelė. Kai yra didelė paklausa, automatiškai ir kainos didėja. Tą patį matėme ir po pirmojo karantino. Apskritai grožio paslaugų kainos didėja.
Kita priežastis, pasak salonų, didėjo produktų kainos, todėl kyla ir paslaugų kainos“, – komentuoja grožio paslaugų platformos Lietuvoje vadovė.
Paklausta, kodėl taip stipriai išaugo būtent plaukų dažymo paslaugos, pašnekovė įvardijo kelias galimas priežastis: „Manau, kad brango dėl padidėjusių priemonių kainų. Be to, dažymo paslaugos dažnai ilgai užtrunka. Gali būti, kad patys kirpėjai dėl visų reikalavimų fiziškai gali priimti labai mažai klientų. Esame girdėję atvejų, kad dėl salono dydžio vienas kirpėjas gali dirbti tik porą dienų per savaitę, jam tai yra labai mažai, automatiškai jo uždarbis – labai mažas.“
Anot „Treatwell“ vadovės, padidėjus paslaugų kainoms, klientai vis tiek noriai leidžia pinigus, mat kainų padidėjimas jiems nėra toks jau svarbus.
„Esame darę tyrimą per pirmąjį karantiną, klientai tuomet sakė, kad mokės už paslaugas daugiau. Jie sutinka mokėti daugiau, jei tikrai žino, kad salonas laikosi saugumo reikalavimų ir pan.“, – sako M. Antanaitytė.
Kainų padidėjimas gali būti tik laikinas
Pašnekovė svarsto, kad kainų padidėjimas gali būti tik laikinas. Panašiai esą buvo ir po pirmojo karantino.
„Po pirmojo karantino pamatėme, kad kainos pakilo ir laikėsi apie 2-3 mėnesius, bet jau rugpjūtį fiksavome kainų mažėjimą, buvo daroma nemažai nuolaidų. Spėjame, kad žmonės, kurie norėjo užsirašyti paslaugoms, ėjo pirmus mėnesius jų pasidaryti, o vėliau sumažėjo užsakymų, salonai pradėjo mažinti kainas, daryti nuolaidas, kad prisitrauktų klientų“, – pažymi ji.
„Treatwell“ vadovė priduria, kad bendrai klientų tiek daug negrįžo: „Dabar dalis klientų nori labai greitai susitvarkyti po karantino, bet dalis negrįžta dėl skirtingų priežasčių. Pavyzdžiui, dirba namie ir sako, kad jiems nereikia grožio procedūrų. Žmonės nevyksta atostogų, automatiškai kai kurių paslaugų nebereikia, kai kurie atsisako nebūtinų grožio paslaugų, prabangos, pasilepinimo paslaugų.“
Šiuo metu, anot jos, klientų srautas sumažėjo, tačiau pirmas dvi savaites grožio specialistai dirbo konvejerio principu.
„Pirmiausia supuolė žmonės, kurie buvo labai ištroškę grožio paslaugų. Būtinųjų paslaugų – kirpimo ar manikiūro – meistrai užimti mėnesį į priekį. Kiti, pavyzdžiui, masažuotojai bus laisvesni“, – sako M. Antanaitytė.
Kirpėjų ir grožio specialistų asociacija: nesąžininga klientų atžvilgiu
Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos, vienijančios beveik tūkstantį narių, prezidentė Jolanta Mačiulienė, kalbėdama apie asociacijos narius, pažymi, kad grožio paslaugų kainos per antrąjį karantiną nedidėjo. Tai esą būtų nesąžininga klientų atžvilgiu.
„Asociacijos narių vardu galiu drąsiai teigti, kad kainų nekėlėme, nes esame susitarę ir tos politikos laikomės. Mūsų kainų politika tikrai nesikeis, nes turime pagalvoti, kad šiuo metu ne pats geriausias dalykas žaisti su kainų kilimu ir tuos klientus „apibilietuoti“. Laikas ir šiaip nėra toks visiems smagus, jei pasikeltume kainas, būtų labai neetiška prieš klientus. Niekas juk nekalti – nei mes, nei klientai, – kad turėjome visi du mėnesius sėdėti ir laukti“, – komentuoja J. Mačiulienė.
„Po karantino atlaisvinimo, kai pradėjome dirbti, mano pirmas klausimas buvo – ką darysite su kainomis? Beveik 90 proc. žmonių atsakė, kad tikrai kainų nekels, nes jiems svarbu susigrąžinti klientus atgal į salonus, tuos, kurie kažkur išėjo į šešėlį, galbūt dar ne visi gali sau tai leisti“, – pridūrė ji.
Paklausus, ar saugumo priemonės galėjo pakelti paslaugų kainas, pašnekovė pažymi, kad ir po pirmojo karantino buvo naudojamos tos pačios priemonės.
„Pasikeitė tai, kad vietoje medicininių kaukių dabar naudojame respiratorius. Dezinfekavimo priemonės nepasikeitė, išliko tokios pačios. Sunku paaiškinti, kodėl tos kainos kyla. Galbūt kažkas tik laikinai užsidėjo respiratoriaus mokestį. Bet reikia turėti omeny, kad visiems dabar sunku, kainų kilimas neišspręs problemų. Kaip tik manau, kad reikėtų solidarizuotis ir to nedaryti“, – akcentuoja asociacijos vadovė.
Ji taip pat tikina, kad pailgėjęs darbo laikas neturi nieko bendro su kainų kilimu: „Darbas „išsitempia“, nes nori aptarnauti žmones, kad jie nenukeliautų kažkur kitur. Šešėlyje kai kurie bedirbdami neblogus pinigus per du mėnesius užsikalė, ne taip kaip tie, kurie sėdėjo sąžiningai.“
Anot pašnekovės, klientai šiuo metu – itin supratingi ir beveik visi prieš išeidami specialistus paremia, palikdami arbatpinigių.
Lietuvos banko Makroekonomikos ir prognozavimo skyriaus vyresnioji ekonomistė Laura Mociūnaitė sako, kad veiklą atnaujinusių grožio salonų paslaugų kainos kurį laiką gali augti, nes susikaupė paklausa, tačiau tai turėtų būti trumpalaikė tendencija.
„Kainų augimas turėtų stabilizuotis atslūgus perteklinei paklausai. Ilgesniu laikotarpiu jis priklausys nuo pandeminės situacijos ir su tuo susijusių ribojimų bei darbo užmokesčio raidos, kadangi darbo užmokestis šių paslaugų atveju sudaro didelę sąnaudų dalį“, – BNS sakė L. Mociūnaitė.
Jos teigimu, šešėlinės paslaugos per karantiną galėjo patenkinti dalį paklausos ir taip kiek sumažinti šių paslaugų poreikį dabar, tačiau, tikėtina, tai neturėtų reikšmingiau paveikti kainų.