Atlyginimo likutis tapo banko įkaitu
„Atsidūriau situacijoje, kai tapau SEB banko įkaitu, tiksliau – įkaitu tapo mano atlyginimo likutis banke, – pasakoja Autodetalių internetinės parduotuvės vadovas. – Pavasarį iš man priklausančios Jungtinės Karalystės sąskaitos persivedžiau pinigus į SEB banką. Bankas po kelių mėnesių neva suprato, kad tai „nešvarūs ar teroristų pinigai“, tad manęs paprašė pagrįsti jų kilmę.“
Kaip tikina, Gytautas bankui nusiuntė praėjusių metų Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) deklaracijos kopiją, kurioje esą matoma didesnė, nei prašoma pagrįsti, pinigų suma. Anot jo, to nepakako, todėl nuo spalio pradžios jo sąskaitą bankas užblokavo, tačiau banko mokesčius toliau nuskaičiuoja.
„Nusiunčiau praėjusių metų deklaracijos, pateiktos VMI, kopiją, kurioje aiškiai matoma suma, kelis kartus viršijanti prašomą pagrįsti. Bankui kažkodėl to nepakako, matyt, Lietuvoje yra dar kažkokie kiti, man nežinomi, pajamų deklaravimo būdai.
Nuo spalio 2 dienos mano sąskaitą užblokavo, išskyrus nuskaitymus banko naudai. Parašiau prašymą uždaryti sąskaitą, pervedant lėšų likutį į kitą banką, tačiau jokios reakcijos nebuvo“, – tikina pašnekovas ir priduria Lietuvos bankui parašęs skundą, tačiau, kaip pasakoja, iš atsakymo suprato, kad nieko nepeš.
„Dabar – visur tylu, bankas tyliai „ryja“ mano pinigėlius už „paslaugas“. Galėčiau kreiptis į teismą, tačiau jis, matyt, tik patvirtins, kad aš remiu terorizmą, ir bankas – teisus“, – apmaudo neslepia vyras.
Verslininkas užsimena kitame banke atidaręs banko sąskaitą ir ten gavęs patvirtinimą, kad VMI deklaracija yra pakankamas įrodymas, pagrindžiantis pinigų kilmę.
„Galiu daryti išvadą, kad dėl įstatymų žmogus – nulis, neturi teisių, bet turi pareigą mokėti mokesčius“, – pabrėžia jis.
SEB bankas: klientai gali uždaryti sąskaitą ir pasiimti lėšų likutį
SEB banko atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė pažymi, kad SEB bankas vykdo Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus, didelį dėmesį skiria principo „Pažink savo klientą“ įgyvendinimui.
„Įstatymas aiškiai įpareigoja finansų įstaigas vykdyti nuolatinę klientų dalykinių santykių stebėseną, suprasti jų vykdomus sandorius bei pasirinkti tinkamas priemones klientų lėšų bei turto šaltiniams nustatyti ir patikrinti“, – aiškina ji.
Anot SEB atstovės, bankas kiekvieną situaciją vertina individualiai ir prašo tik tokių dokumentų ar informacijos, kuri reikalinga konkrečioje situacijoje bei leidžia įsitikinti kliento lėšų ir turto kilmės teisėtumu.
„Tam tikrais atvejais iš klientų, kurie vykdo veiklą užsienyje per mūsų banko sąskaitas, galime prašyti dokumentų, įrodančių su užsieniu susijusius lėšų šaltinius. VMI deklaracija, įvertinus duomenų visumą, ne visada yra pakankama“, – atkreipia dėmesį I. Dauguvietytė-Daskevičienė.
Jei klientas atsisako teikti papildomą informaciją apie lėšų ar turto kilmę, įstatymai esą įpareigoja banką riboti ar kai kuriais atvejais ir nutraukti dalykinius santykius su klientu. SEB banko atstovė tikina, kad tokiu atveju klientai gali pateikti prašymą uždaryti sąskaitą ir pasiimti lėšų likutį.