„Kristina, kai nebūsi tokia „balta kaip sūris“, aš pas tave sugrįšiu! Tomas“. Taip skelbiama soliariumų tinklo „Solisun“ reklamose. Jos iškabintos ir mieste, ir pačiuose soliariumuose.
„Perskaičiau šį tekstą, pirma reakcija buvo ups, o siaube, ar aš visą gyvenimą būsiu viena, nes neinu į soliariumą? Reklama mane pažemino kaip moterį – ja kuriamas stereotipas, kad vaikino geidžiama moteris gali būti tik ruda – įdegusi. Bet, mano nuomone, kaip tik šiuolaikinėje visuomenėje vertinamas natūralus grožis, o per daug nusisoliarinusios merginos tampa pajuokos objektu“, – DELFI kalbėjo Urtė.
Savo nuostabą ji išreiškė socialiniame tinkle „Facebook“ ir tuoj pat sulaukė draugių palaikymo. „Labai įžeidžianti“, „Siaubas, kokia nesąmoninga!!“, „Tikrai, manau, pažeidžianti lygias teises“, – reklamą komentavo Urtės draugės.
M. Jankauskaitės vertinimas: investuok į išvaizdą, arba būsi palikta
Pasak M. Jankauskaitės, dabar stambesni verslo rykliai kuria subtilesnes reklamas, tačiau moters sudaiktinimo atvejų vis dar pasitaiko. „Problema sudaiktinime, kad moteris būtinai susieta su vyru: suprask, Tomas ją paliko, tai čia gyvenimo pabaiga. O gal ačiū Dievui, kad Tomas paliko – matyt, jis nelabai patikimas partneris, jei dėl tokios priežastis palieka. O gal mergina susiras tokį vyrą, kuris ją mylės ir baltą, ir pamėlusią ar paraudusią“, – mano humanitarinių mokslų daktarė.
M. Jankauskaitė atkreipia dėmesį, kad Tomo niekas neragina pasisoliarinti. Tomas reklamoje nespuoguotas ir gražus pats savaime. M. Jankauskaitės teigimu, moters vertingumas išreiškiamas santykyje su vyru: tu vertinga, jei šalia yra vyras.
Jos teigimu, ekspertai atkreipia dėmesį, kad pastaruoju metu tokio moters kūno disciplinavimo daugiau nei bet kada anksčiau. Reikalavimas moteriai būti gražia buvo visais laikais, tačiau anksčiau bent egzistavo „gražios moters“ samprata. Dabar būti šiaip gražiai nebeužtenka: tu turi turėti idealias lūpas, akis, profilį, tobulus plaukus, rankas, kojas. Kuriama aplinka, kad kitokio žmogaus būti negali.
„Kitaip sakant, kokia graži bebūtum, tu vis tiek rasi kažkokį defektą ir bus pasakyta, kad šį reikalą reikia patobulinti. Tokia atsakomybė visą laiką užkraunama moterims – svorį kontroliuoti, išvaizdą kontroliuoti, elgseną kontroliuoti. Nuolat primetama, kad tu esi atsakinga. Štai vyrų žurnaluose vyrams leidžiama mėgautis seksu, o moteris visą laiką atsakinga, kad vyras pasitenkintų, kad ji nepastotų, kad ligų nebūtų. Moteriai reikia dirbti ir atsipalaiduoti nėra kada, jos malonumo apturėti negali“, – kalbėjo M. Jankauskaitė.
Soliariumo atstovai: ir vaikinus kviesime į soliariumus
„Solisun“ atstovai DELFI klausimą dėl reklamos įvertino kaip „eilinę provokaciją prieš soliariumus“. „Jeigu sakote, kad reklama žemina moteris, kodėl neužsiimate tokiu dalyku kaip Lietuvoje veikiantys atitinkami portalai, kuriuose pilna parsidavinėjančių merginų?, – kalbėjo prisistatyti atsisakęs vyras, save įvardijęs kaip „Solisun“ marketingo skyriaus vadovą.
Galiausiai jis suformulavo „Solisun“ poziciją: „Tame nematome nieko blogo, šia reklama tikrai nieko nenorime pažeminti, tai liaudiškas posakis, reklama sukurta iš liaudiško bendravimo. O šiaip bus sugalvota ir atvirkštinė situacija, vaikinai bus kviečiami į soliariumus, čia tik pradžia“.