Lietuvos dviračių verslo asociacijos (LDVA) vertinimu, mūsų šalies verslininkai ir gyventojai taip pat atranda vis daugiau elektrinių dviračių privalumų, o valstybės skatinimas persėsti į šias transporto priemones prisidėtų prie oro taršos mažinimo ir gyventojų sveikatos gerėjimo.

Šiauliuose veikianti dviračių gamykla „Baltik vairas“ iš viso šiemet planuoja pagaminti virš 300 tūkst. dviračių. Apie 30 tūkstančių, arba 10 proc. visos produkcijos, sudarys būtent elektriniai dviračiai. Jų gamyba įmonei sugeneruoja beveik 20 proc. metinės apyvartos. „Baltik vairo“ generalinis direktorius Žilvinas Dubosas pažymi, kad Vakarų Europoje paklausa naujiems dviračiams išlieka stabili ir per metus sudaro apie 20 mln. vienetų, tačiau pastebi, kad europiečiai vis dažniau renkasi elektrinius modelius, o tradicinių dviračių rinka pamažu traukiasi.

E-dviračius pagaminti kainuoja pagaminti apie 2,5 karto brangiau nei įprastus dviračius. Pigiausias „Baltik vairo“ gaminamas e-dviratis kainuoja apie 1 tūkst. eurų, o brangesnių modelių kaina siekia 5 tūkstančius eurų ir daugiau. Tačiau ir gamintojai, ir pardavėjai tvirtina, kad susidomėjimais e-dviračiais tik auga.

Nepaisant aukštesnės kainos vakarų europiečiai netaršiomis transporto priemonėmis naudojasi vis aktyviau. Jau dabar Nyderlanduose beveik kas trečias, o Vokietijoje kas penktas perkamas dviratis yra elektriniai.

Baltik Vairas elektriniai dviračiai
Vakarų Europoje kompensuoja e-dviračių įsigijimą

Daugelio Europos šalių vyriausybės taršius automobilius stumia tolyn iš miestų centrų ir skatina ekologiškesnių transporto priemonių naudojimą, kuria skverus, įrengia žaliąsias erdves ir takus. Vis daugiau ES šalių įgyvendina programas, padedančias dviratininkams kompensuoti indėlį į oro taršos mažinimą – juk kiekvienam vairuotojui persėdus ant dviračio, oro būklė gerėja proporcingai.

Kaip pastebi LDVA vadovas, Vakarų Europoje aktyviai įgyvendinamos valstybinės skatinimo programos, kurios e-dviračių pirkėjams kompensuoja iki 50 proc. įsigijimo kainos.

R. Paulikaičio nuomone, miestuose veikiančios ir nedideles siuntas ar maistą pristatančios įmonės turėtų naudotis tik elektriniais dviračiais. Taip verslas prisidėtų prie oro kokybės gerinimo, mažėtų kelių apkrovimas ir transporto spūsčių, atsilaisvintų parkavimo vietos. „Tokiose šalyse, kaip Švedija, Olandija, Prancūzija ir Didžioji Britanija, kroviniams gabenti vis aktyviau naudojami specialūs elektriniai dviračiai, kurių įsigijimas kompensuojamas valstybiniu lygiu“, – pasakoja R. Paulikaitis.

Net keliose ES šalyse jau ilgą laiką veikia programa „Į darbą – dviračiu“ (Bike-to-work), kuri skatina įmones nupirkti darbuotojams e-dviračius ir per 1-2 metus atgauti iki pusės jų kainos. „Tokiu būdu pavyksta iš karto nušauti kelis zuikius: prisidėti prie oro kokybės gerinimo ir spūsčių mažinimo, taip pat paskatinti darbuotojus daugiau judėti“, – aiškina Rytis Paulikaitis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)