Gyventojai baiminasi, kad po asfaltu gali slėptis smegduobė

Jeigu tikėtume Biržų rajono gyventojo kalbomis, dėl kelio smegduobės ir per ją važinėjančių mašinų šeimininko troba trata, kilnojasi, trūkinėja sienos ir krosnis, o kambaryje net buvo nukritęs ir televizorius.

„Kai trenkiasi per tą duobę, čia namas dreba“, – teigė vyras.

Vis dėlto, gal nereikėtų visko versti smegduobei, tačiau šeimininkas tikina, kad namas dėl jos, galų gale, sugrius.

„Čia buvusi smegduobė. Ji yra užpilta“, – tikino biržų rajono gyventojas.

Smegduobė

Tiesa, geologo, galinčio pakomentuoti gyventojus neraminančias problemas, rajone nėra, tad kol kas yra tik spėliojimai, kodėl intensyvus kelias linksta.

„Gali būti, kad šioje vietoje yra buvusi smegduobė arba, jeigu nebuvo, formuojasi“, – teigė Biržų regioninio parko patarėjas Kęstutis Baronas.

Atsirado baimės dėl vairuotojų saugumo

Valstybinės reikšmės kelias Biržai-Raubonys priklauso ne rajonui, o Lietuvos kelių direkcijai. Jis rekonstruotas prieš maždaug šešerius metus.

„Kelyje yra įduba. Mes pastebėjome praėjusių metų rudeniop. Spalio mėnesio pabaigoje kreipėmės į Kelių direkciją, su prašymu reaguoti į situaciją“, – tikino Biržų savivaldybės administracijos direktorė Jurga Bagamolovienė.

Taip kelyje atsirado greitį ribojantis kelio ženklas. Ženklas yra, bet vidutinis greitis šiame ruože tikrai ne 70 km/h.

„Pristatė ženklų, yra ženklai, ribojamas greitis. Jūs man pasakykite, kuris fūristas žiūri į tą ženklą?“, – kėlė klausimą pasipiktinęs biržų rajono gyventojas.

Automobilio spidometras

Biržiečių pasiūlymas – ne greitį riboti, o tiesiai šviesiai rašyti „smegduobė“.

„Dėti didelį ženklą, kad „Atsargiai, smegduobė“. Tada galbūt greitį ir sumažintų“, – teigė K. Baronas.

„Tas kelio sužemėjimas – jis sudarydavo savotišką tramplyno efektą. Mes tikrai bijojome dėl saugumo tiek lengvojo, tiek sunkiojo transporto vairuotojų“, – teigė J. Begamolovienė.

Kelią taisyti žada antroje vasaros pusėje

Šiuo metu ant kelio išpiešti skaičiai. Tai – ženklas, kad kažkas pagaliau bus.

„Kiek žinau, geologinius tyrimus jie privalėjo atlikti ir jie buvo atlikti, kadangi kelias yra aktyvaus krašto zonoje. Be šių tyrimų rekonstrukcija nebūtų buvusi galima. Kokie buvo tyrimo rezultatai – pasakyti negaliu“, – teigė Biržų savivaldybės administracijos direktorė.

Ar buvo aptikta įgriuvos ženklų prieš kelio kapitalinį remontą dar 2017-aisiais – LNK teiravosi buvusios kelių direkcijos, kuri persivadino į „Via Lietuva“. Atstovas garantuoja, kad biržiečių įtarimai ir baimės – be pagrindo, esą niekas kelio neasfaltavo ant smegduobės.

„Buvo atlikti detalūs tyrimai. Jokių požymių ir duomenų apie tai, kad šioje kelio atkarpoje galėtų atsiverti arba veriasi smegduobės – nėra“, – tikino infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas.

Duobės kelyje

Pasak pašnekovo, tyrimai buvo pakartoti ir jais nustatyta, kad atsirado įprastas įdubimas, bet ne smegduobė. Įduba esą paženklinta, greitis ruože ribotas, o kelio defektas, kaip garantuoja jis, eismui nepavojingas. Žadama, kad kelininkai kelio defektą taisys antroje vasaros pusėje.

Visą reportažą rasite LNK portale: