„Ar bandėte kada nors važiuoti autobusu nuo Vilniaus iki Palangos su neveikiančiu kondicionieriumi, prie +31 lauke?“ – klausė „Delfi“ skaitytoja Eglė.

Kaip nurodė moteris, penktadienį pietų metu teko važiuoti iš sostinės į pajūrį neveikiant kondicionieriui. Nepakeliamą karštį kentusi keleivė svarstė, ar nusigavus iki Palangos dar gali likti gyvų po tokios kelionės.

„Ar pagal visas higienos normas, reikalavimus, galima tokius autobusus leisti į ilgus reisus ir rizikuoti žmonių sveikata? Tai normalu ir niekaip nekontroliuojama?“, – iškėlė klausimą Eglė.

Įprastai kondicionieriai veikia, kaltas gedimas

Kelionę vykdžiusio vežėjo UAB „Vlasava“ atstovė viešiesiems ryšiams Maija Lazdina patikino, jog visuose jų autobusuose yra įrengti oro kondicionieriai, kurie prižiūrimi reguliariai, jog tinkamai veiktų. Tačiau minėtu atveju iškilo techninių problemų dėl šio konkretaus autobuso oro kondicionieriaus.

„Lauko temperatūra pasiekė +31 laipsnį Celsijaus, ir, kaip kartais nutinka intensyviai naudojant, sistema netikėtai sugedo. Po to oro kondicionierių sutvarkėme ir dabar jis veikia tinkamai.

Nuoširdžiai atsiprašome visų keleivių už nepatogumus, kuriuos sukėlė ši problema. Suprantame, kaip svarbu patogiai keliauti, ypač per karščius, todėl visą vasarą reguliariai tikriname savo oro kondicionavimo sistemas, kad išvengtume tokių atvejų. Dėkojame už supratimą ir esame pasiryžę savo keleiviams teikti kuo geresnes paslaugas“, – apgailestavo vežėjo atstovė.

Alinantis karštis sostinėje

Niekas nereikalauja autobuse konkrečios temperatūros

Savo ruožtu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė nurodė, jog konkretaus teisės akto, nustatančio reikalaujamą temperatūrą autobusuose, nėra.

„Keleivių ir bagažo vežimo taisyklių 35 punkte nustatyta: „Rekomenduojamas autobuso, kuriuo keleiviai vežami vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo maršrutais, salono ir lauko temperatūrų skirtumas neturėtų būti didesnis kaip 6–8 °C. Rekomenduojama autobuso, kuriuo keleiviai vežami vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais, salono temperatūra žiemos laikotarpiu yra nuo 5 iki 15 °C, o vasaros laikotarpiu – nuo 18 iki 28 °C.“

Taigi, šios taisyklės nustato tik rekomenduojamą temperatūrą miesto ir priemiestiniams autobusams“, – „Delfi“ raštu pakomentavo D. Malinauskienė.

Ji atkreipė dėmesį, jog tarpmiestinio susisiekimo autobusams, šiuo atveju vykstantiems Vilnius – Palanga, rekomendacijų Keleivių ir bagažo vežimo taisyklėse nėra. Specialių higienos normų, reglamentuojančių temperatūrą autobusuose, taip pat nėra.

Pasak D. Malinauskienės, kitaip būtų vertinami atvejai, jei paslaugos teikėjas – vežėjas – savo taisyklėse būtų nustatęs tam tikras temperatūros ribas. Jei nustatytų taisyklių nesilaikytų, vartotojas galėtų skųstis argumentuodamas, kad buvo pažeisti jo pagrįsti lūkesčiai.