Dar paryčiais vienos didžiausių pieno perdirbimo įmonės buhalteriai įjungia spausdintuvus, kad šie išspausdintų šimtus važtaraščių ir sąskaitų faktūrų. Jose – pieno produkcija, kiekiai ir kainos. Tik gavę šiuos kelionės dokumentus, beveik 350 vairuotojų iš Utenos pajuda prekybos centrų link.
Pasak įmonės vadovų, mokesčių inspekcijos diegiamos elektroninės važtaraščių ir sąskaitų sistemos iš esmės jų veiklos nepakeis, nes duomenis vis tiek teks suvesti į programas, bet verslui esą leis taupyti popierių.
„Duomenų perkėlimas į elektroninę erdvę (galutiniam rezultate) leidžia taupyti ir darbuotojų sąnaudas, ir vairuotojų darbo laiką, nes nereikia fiziškai ateiti pasiimti važtaraščių, gelbėjama ir gamta, nebereikia medžių popieriui gaminti“, – teigė UAB „Rokiškio sūris“ vadovas Dalius Trumpa.
Praėjusią savaitę vos pradėję veikti i. VAZ ir i.Saf mokesčių inspekcijos posistemiai, strigo, o kai kam net nepavyko prisijungti. Mokesčių inspekcija tikina, kad tai tik laikini nepatogumai, esą atėjus terminui – spalio 1-ajai – sistema turėtų veikti tinkamai, net jei ir pasitaikytų kokių nors nesklandumų, porą mėnesių inspekcija į galimas verslo klaidas esą žiūrės atlaidžiai.
„Apie jokias baudas šiame etape netgi ir kalbos negali būti. Mes sakom, kad startavus sistemai įvairius trukdžius šalinsime bendromis jėgomis“, – sakė Mokesčių inspekcijos viršininko pavaduotojas Artūras Klerauskas.
Nors vienas inspekcijos vadovų tikina, kad prieš paleidžiant naujas sistemas verslininkai buvo informuoti apie pokyčius, kai kurie sako dar nesusipažinę.
„Kiek yra skelbimų kursų, ar galimybių užsirašyti į konsultacinį susitikimą, tai kol kas nerandu, gal blogai ieškojau?? Aš sieksiu ir Lietuvos Pramonininkų konfederacija inicijuos, kad Finansų ministerija ir Valstybinė mokesčių inspekcija skirtų daugiau dėmesio žmonių mokymui ir edukacijai“, – aiškino Pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Dalius Gedvilas.
Nuo spalio 1-osios visi pridėtinės vertės mokesčio mokėtojai inspekcijai elektroniniu būdu kas mėnesį arba kas pusmetį turės pateikti sąskaitų faktūrų duomenis, o krovinius vežančios bendrovės informuoti kam, kas ir kur veža, kur pakraus ir iškraus, kiekius bei kitą informaciją.