Komisija išdėstė planus, kuriais siekiama palengvinti muitinių formalumus ir administracines kliūtis laivams: sumažinti biurokratiją, vėlavimus uostuose ir padaryti sektorių konkurencingesnį. Eksportuotojai skundžiasi, kad, pasirinkus prekių Europoje gabenimą laivais, šiems uostuose užkraunama didžiulė administracinė našta sukelia papildomų išlaidų ir todėl prekės labai vėluoja. Laivai kartais laukia ištisas valandas ar net dienas tvarkydami muitinės formalumus, todėl jūrų laivybos sektorius tampa mažiau patrauklus, palyginti su kitų rūšių transportu.

„Dėl didėjančių transporto spūsčių ir taršos Europa susiduria su daugybe problemų. Trumpųjų nuotolių laivyba galėtų padėti išnaudoti mūsų galimybes – tai būtų nebrangus, ekologiškas transportavimo sprendimas. Sumažėtų sunkvežimiais vežamų prekių skaičius ir kelių apkrovimas. Mes siūlome novatoriškas priemones, kuriomis būtų sumažinta biurokratija, o laivininkystės sektorius taptų patrauklia alternatyva verslininkams, prekiaujantiems visoje ES“, – sakė S. Kalasas.

„Laisvoji rinka bus perkelta ir į laivininkystę. Siūlomos priemonės bus labai naudingos laivybai, nes sumažins išlaidas, supaprastins administravimą, palengvins prekybą ir sukurs vienodas sąlygas visoms transporto rūšims. Taip pat jos supaprastins muitinės darbą, todėl šioms beliks rūpintis saugumo aspektais ir sutelkti dėmesį į piliečių ir įmonių apsaugą“, – pažymėjo Komisijos narys A. Šemeta.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją