Vienintelės Europos Sąjungoje automobilių niekaip neapmokestinančios Estijos Finansų ministerija šį mėnesį pagaliau pristatė įstatymo projektą, kuris išaugins finansinę naštą privačių automobilių savininkams.

Planuojama, kad automobilių mokestis susidės iš dviejų komponentų. Kaip ir Lietuvoje, reikės susimokėti pirmą kartą transporto priemonę registruojant šalyje. Taip pat teks mokėti kasmet, o ši suma priklausys nuo automobilio taršos.

Lietuvoje automobilių mokestis priklauso tik nuo gamintojų deklaruotų CO2 emisijų – kuo jos didesnės, tuo ir mokėti tenka daugiau. Tuo metu estai šį mokestį nori apskaičiuoti taikydami daugiau komponentų: jis susidarytų iš bazinės 300 eurų sumos, bei papildomų koeficientų, apskaičiuojamų pagal automobilių taršą ir svorį.

Visa tai reiškia, kad didelių ir sunkių automobilių su vidaus degimo varikliais pirkėjams teks gerokai patuštinti kišenes. Pavyzdžiui, estų žiniasklaida skaičiuoja, kad „Porsche Cayenne“ registracijos mokestis siektų net 16,5 tūkst. eurų, „Audi Q7“ – apie 10 tūkst. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (52)