„Siaubas, visi esame pervargę, pikti, visi malonūs atostogų įspūdžiai nublanko, nes pastarąją parą patyrėme ir nemalonumų, ir pažeminimą“, – emocijų neslėpė Diana, kuri su DELFI bendravo vos išlipusi iš lėktuvo, kuris iš Islandijos į Vilniaus oro uostą keleivius parskraidino sekmadienį, keliolika minučių po 13 val.
Keleiviai iš Islandijos turėjo grįžti šeštadienį apie 22.30 val. Lietuvos laiku, bet skrydis net tris kartus buvo atidėtas.
„Iš Keflaviko turėjome išskristi 15.25 val. vietos laiku. Su draugėmis jau buvome susiruošusios važiuoti į oro uostą, kai jos gavo žinutes, kad skrydis atidedamas iki 1 val. nakties, tačiau registruotis į jį reikia iki 22 val. Dar kelias valandas smagiai praleidome laiką, pavakarieniavome ir po 21 val. nuvažiavome į oro uostą. Prieš 22 val. prisiregistravome į skrydį, kurio reikėjo laukti dar tris valandas. Todėl mums buvo išdalinti maisto kuponai, kurių vertė – 1500 Islandijos kronų, o tai yra apie 12 eurų. Už tiek Islandijos kainomis buvo galima nusipirkti tik vieną sumuštinį, net arbata neišėjo“, – pasakojo pašnekovė.
Kai artėjo 1 val. nakties, keleiviai vėl gavo trumpąsias žinutes, jog skrydis atidedamas iki 6 val. ryto vietos laiku.
„Tuomet kilo ir panika, ir pasipiktinimas. Buvome nukreipti pas kažkokią oro uosto darbuotoją, kuri teikia informaciją. Visi žinome savo teises, žinome, kad jei skrydis atidedamas tiek ilgai arba perkeliamas į kitą parą, koks ir buvo mūsų atvejis, aviakompanija turi keleiviams parūpinti viešbutį ir kelionę iki jo ir atgal. Kai pradėjome reikalauti viešbučio ta mergina, kuri buvo oro uosto darbuotoja, tik pranešė, kad visi viešbučiai užimti ir patogios nakvynės negalime tikėtis. Ji tik pasiūlė kiekvienam mūsų po du maisto kuponus, kurių vertė 24 eurai ir viskas. Aišku, kad visi piktinomės, o tada išgirdome, kad jei nepasitrauksime, mums bus iškviesta policija, Beje, pareigūnai sukiojosi visai netoli. Išsigandome, pasiėmėme tuos maisto kuponus, oro uoste susistumdėme kėdės ir kažkaip pernakvojome“, – apie nepatogumuss pasakojo Diana.
Anot jos, vienintelis paaiškinimas, kurį išgirdo keleiviai, kodėl vis atidedamas skrydis, buvo toks, jog pilotas serga ir nėra, kam jį pakeisti.
6 val. ryte prasidėjo įlaipinimas į lėktuvą. „Kai mus autobusiuku nuvežė iki lėktuvo, patyrėme dar vieną šoką. Mes atskridome ir turėjome grįžti su aviakompanijos „Wow air“ lėktuvais, kurie yra pakankamai nauji, modernūs. Tačiau mūsų laukė kažkokia sulopyta seniena, net nespėjau įsižiūrėti, koks logotipas yra ant lėktuvo. Bet jame net kondicionierius neveikė, deguonies kaukės buvo supelijusios. Laimė, kad vis tiek pavyko pasiekti Lietuvos žemę“, – kalbėjo Diana.
Ji skaičiavo, jog kelionė iš Islandijos į Vilnių truko 17 valandų. „Kažkoks absurdas, kai daugiau nei pusę paros turi laukti skrydžio, jis pats truko apie pusketvirtos valandos. Mano kompanijai dar pasisekė, kad gavome trumpąsias žinutes ir į oro uostą atvykome po 21 val., o ne 15 val. vietos laiku. Tačiau buvo tokių žmonių, kurie pranešimų apie atidedamą skrydį negavo ir oro uoste kelionės į Lietuvą laukė nuo 15 val. vietos laiku“, – teigė pašnekovė.
Teisės aktuose numatyta, kad jei skrydis atidėtas daugiau nei trims valandoms, keleiviai gali turėti teisę į piniginę kompensaciją, jei oro transporto bendrovė negali įrodyti, kad skrydis atidėtas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti pagrįstomis priemonėmis.
Piniginės kompensacijos dydis – iki 600 eurų. „Aišku, kad kreipsimės dėl kompensacijų ir labai tikimės jas gauti, nes būtų absoliuti įžūlumo viršūnė, jei dar ir kompensacijų nesumokėtų. Kiek žinau, kai kurie keleiviai jau ir užpildė dokumentus dėl kompensacijų“, – teigė pašnekovė.
Vilniaus oro uoste aviakompanijos „Wow air“ lėktuvus ir keleivius aptarnauja bendrovė BGS, tačiau sekmadienį jos telefonu, kurį nurodė Vilniaus oro uosto informacijos tarnyba, niekas neatsiliepė.